Flames of War på DMF?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
wexiopeter
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 04 nov 2013, 00:19
Namn: Peter Lönnbrink

Flames of War på DMF?

Inlägg av wexiopeter »

Hej på er!
Kommer att flytta ner till skåne i slutet av januari och undrar om
det är någon på DMF som spelar Flames of war?
Jag har ryssar och är nyfiken på att spela mid war och late war.

God Jul! :)
Bild

Min blogg om figurspel:
http://huggochslag.blogspot.se/
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av Ulvert »

Jag vet att Yote spelar lite då och då. Jag tror han har en polsk armé. Skicka ett PM till honom och fråga om han vill ta en match.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av Skarpskytten »

Och Ashesfall, tror jag.

Sen kan man alltid fråg Lillajonas, som verkar spela alla figurspel som finns.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av Gustav »

Tyvärr har jag inte sett någon spela FoW på lokalen på 4 år. Men de spelade förr på studiefrämjandet i Lund, och kanske också på playoteket.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
wexiopeter
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 04 nov 2013, 00:19
Namn: Peter Lönnbrink

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av wexiopeter »

Tack för alla svar. Låter som om jag kanske ska köra lite demospel för att locka nya spelare!? Att spela med 15mmär inte så dumt.Testade att spela Secrets of the third reich med 15mm och det var svinkul. Att spela strid i bebyggelse är optimalt i denna skala.Kul.
Bild

Min blogg om figurspel:
http://huggochslag.blogspot.se/
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av Skarpskytten »

Kör en demo på nästa spelhelg, vetja!
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av lilljonas »

Jag har som sagt lite vad som helst, bland annat en bunte infanteribaser tyskar. Men jag har inga tanks eller allt det andra, utan som sagt bara infanteri. Jag har inte heller spelat sen det var aktuellt för en massa år sen på lokalen, finns det fler plasttanks tillgängliga nuförtiden? Om det skulle räcka med ett par lådor från Plastic Soldier Company så hade jag nog varit mer intresserad av att bygga ut ze Germans.
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 158
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 14:41
Namn: Hamza Saif Al Din

Re: Flames of War på DMF?

Inlägg av The Lolbarian »

Kul med en till som spelar detta utmärkta spel!

Jag kan komma upp och spela på DMF om där finns vettig terräng i 15mm. Sist jag var där fanns det inte men det var ett långt tag sen. Även jag började min FoW karriär på den hårda vägen med att spela Röda Arméns pansarhjältar men har nu branchat ut lite till amerikaner och tyskar under uppbygnad.

Annars har Flames of war ett rätt stort följe på studiefrämjandet i Lund och vi brukar spelar varje söndag med start runt 12-13 tiden. Det är rätt varierat som spelas med bla kampanjer och mindre turneringar men det enklaste är att gå med i fejsbok gruppen och kolla vad folk är intresserade av spela och vilka lokaler som är bokade. Du är varmt välkommen att spela där också. Titta gärna in på 15mm.se för att se vad som händer i FoW-sverige. Det spelas även en del andra historiska spel där så som by fire and sword och WW2 i 28mm i form av bolt action.
lilljonas skrev:Jag har som sagt lite vad som helst, bland annat en bunte infanteribaser tyskar. Men jag har inga tanks eller allt det andra, utan som sagt bara infanteri. Jag har inte heller spelat sen det var aktuellt för en massa år sen på lokalen, finns det fler plasttanks tillgängliga nuförtiden? Om det skulle räcka med ett par lådor från Plastic Soldier Company så hade jag nog varit mer intresserad av att bygga ut ze Germans.
Det finns numera en hel del tyska grejer i plast. Plastic soldier och zvezda säljer ju tanks i 15mm för typ 35 kr styck. De har även granatkastare och liknande i understöd. Pär på kulturkommissariatet tar ju in grejer därifrån så du kan ju kolla på hans hemsida.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Skriv svar