NY LOKAL!

Här postas information från Styrelsen, Trusten eller Webcrew som alla bör veta.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

NY LOKAL!

Inlägg av Zorg »

På dagens årsmöte beslutades att föreningen ska byta lokal till den som föreslagits i en annan tråd.

Flytten planeras till antingen helgen den 1-2 mars eller den 8-9. Så fort vi hört med LKF och den andre lokal gästen så kommer jag att skriva här. Vi behöver så många som möjligt som hjälper till! Vi kommer att behöva hyra en skåpbil och troligtvis flera släp. Har du en bil med dragkrok? Säg då till så vi kan se över hur många släp vi ska hyra.

VIKTIGT: Alla personliga tillhörigheter i skåp, warhammer rummet eller på andra platser i lokalen måste tas omhand snarast! Saker som finns kvar i lokalen på flyttdagen kommer att bli sålda eller att kastas!

Styrelsen kommet att se över alla saker vi har som ska kastas eller rensas osv, men alla som är med vid flyttdagen kommer att bestämma hur saker och ting ska se ut i nya lokalen! Så för att påverka vad som ska slängas eller liknande så prata med de inom styrelsen som sysslar med just din spelnisch!
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Zorg »

Lokalbytet kommer att ske helgen 1-2 Mars! Alla som kan behöver hjälpa till =)
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 821
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 16:59
Namn: Jonas Svensson
Ort: Lund

Re: NY LOKAL!

Inlägg av lilljonas »

Gött jobbat!
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: NY LOKAL!

Inlägg av ArneB »

Jag kommer och bär de lättaste sakerna.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Godeye »

ArneB skrev:Jag kommer och bär de lättaste sakerna.
:)
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Stormharen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 14:55
Namn: Paul Nair

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Stormharen »

Och det citatet har du fått från mig, Johan! Och du följer verkligen den moroniska andan när man tänker på det!

Glad att se dig använda det som jag sagt till något positivt! Det är något som jag definitivt själv kommer att göra när man tänker på vad du har gett mig, dvs göra något positivt av det!

Det garanterar jag dig till 100%!! :winner: :winner: :winner:
Johan skrev:
ArneB skrev:Jag kommer och bär de lättaste sakerna.
:winner:

PS. I bänkpress så maxar jag med oliv på tandpetare. så jag hänger på och delar din börda. I sann moronisk anda.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Zorg »

Så... Ni som har facebook har hört om att den här nya lokalen sket sig, och andra kanske har hört ryktena.

Jag var på möte med han vi skulle byta med och LKF, vi hade papper och penna framför oss och hade efter lite bök med tider lyckats träffas i person. Först då så börjar det komma fram att han inte gillar uppsägningstiden, något han aldrig nämnt förut. LKF går med på att sänka den till 6 månader. Han skulle tänka över helgen tills i måndags, men redan från början var det ganska uppenbart att det var ett svepskäl för att han ville dra sig ur.

Så i måndags hörde han av sig till LKF och sa att han inte ville ha lokalen, och han fick så kalla fötter att han tillochmed sa upp sin egen lokal.

Jag har pratat en del med LKF och vi har fått första tjing på den andra lokalen om vi lyckas bli av med denna, och dom hade även liknande i närområdet som vi kan få om vi lyckas bli av med våran. Tydligen har 2 till hört av sig och varit nyfikna på våran lokal så jag är ändå hoppfull att vi kommer kunna hitta någon som vill ta över vårt kontrakt så vi kan dra oss vidare till en billig lokal!
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: NY LOKAL!

Inlägg av ArneB »

Bra med hoppfullhet! Det här kommer att fixa sig.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Godeye »

ArneB skrev:Bra med hoppfullhet! Det här kommer att fixa sig.
Ja, har hoppfullheten dessutom dragkrok så kanske vi kan bli av med skräpet efter renoveringen.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Zorg »

Prognosen ligger väl nånstans under hösten, men det är svårt att avgöra exakt då vi inte riktigt vet vilka inkomster vi kommer att få.

Vi har förövrigt kontakt med 2 andra intressenter på vår lokal, och om allt går vägen så kan någon av dem ta över. Om vi lyckas bli av med den har LKF lovat oss en lokal av samma slag som vi tänkte byta till, så vi är övertygade om att det här kommer att lösa sig!
Användarens profilbild
Mirwouk
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:04
Namn: Mattias Rehle
Ort: Lund

Re: NY LOKAL!

Inlägg av Mirwouk »

Är det verkligen någon som tror att vi i styrelsen har spenderat några onödiga pengar sedan det var uppenbart att vår ekonomi var dålig? Det är väldigt trist att administrera en spelförening utan att kunna köpa några nya spel eller göra några utsvävningar. Har vi gjort ett tillräckligt bra jobb för att hitta någon som kan ta över vårt kontrakt? Det är näst intill omöjligt att säga. Jag har en känsla av att tills vi hittat någon så kommer folk att tycka att vi är jättedåliga och sen om vi faktiskt hittar någon så kommer folk att säga att det var ju det dom sade hela tiden...
"The avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote."
Skriv svar