Årsmöte 2015

Här postas information från Styrelsen, Trusten eller Webcrew som alla bör veta.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Årsmöte 2015

Inlägg av Zorg »

Hej!

Vi i styrelsen har skickat mail till alla vars mailadresser vi har samt postat på facebook. Den 1a Februari klockan 12.00 i lokalen har vi årsmöte!

Alla medlemmar inbjuds att närvara om de vill.
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Ironjens »

Vi i valberedning har under vårt arbete med att hitta ett bra förslag till nästa års styrelse stött på samma problem som alla år tidigare: Att hitta en kassör. Då föreningen inte är på dödens rand efter flytten till en ny lokal så handlar kassörsjobbet om att betala räkningarna i tid och se till att det är ordning och reda bland kvittona.

På frågan om man inte bara kan ha autogiro så är svaret nej. För privatpersoner bjuder banken på de tjänsterna men föreningar och företag pungslås rejält. Det är alltså inte aktuellt att ha alla fakturor på autogiro, utan de måste betalas månadsvis. Det är ingen tung post att sköta men någon måste göra det.

Rekryteringen till föreningen har ju inte varit helt fantastisk och de flesta äldre medlemmar har redan gjort en eller fler vändor i styrelsen vilket innebär att det är svårt att uppbåda intressenter. Vi har trots det lyckats få ihop ett förslag till styrelse där en viktig pusselbit fattas: Du. (Eller en kompis.)

Vet du någon som skulle passa, eller kan du tänka dig att själv betala räkningar en gång i månaden så får du gärna höra av dig till valberedningen: Jens, Gustav eller Anders (Ironjens, Gustav och ArneB på forumet).
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Zorg »

Som kassör måste man också ta sig ner till föreningens postbox till och från för att hinna betala räkningarna som kommer. Den ligger ungefär vid centralen.

Iår har det blivit förvirrat med kvitton och annat då vi inte har haft en kassör. Vi har fått göra så gott vi kan men vi har inte lyckats ha helt full koll. Det blir en påfrestning på hela styrelsen, och personligen kan jag säga att jag inte är redo att ställa upp som ordförande igen om vi inte får en kassör.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Xian »

Som vanligt(?) kommer styrelsen med ett förslag till årsmötet på ändring av stadgarna. Den här gången handlar det om att banta ner styrelsens storlek till fem personer och att med undantag för ordföranden som utses av årsmötet så är det styrelsen själv som bestämmer vilka som ska inta vilka styrelseposter. (Dessutom har vi lagt till en punkt om att föreningen tillåter stödmedlemskap för folk som inte har tid att vara med fullt ut.)

Skälen till ändringen av styrelsens sammansättning är två:
1) Föreningen har inte längre så många medlemmar att det känns vettigt att ha hela 8 ledamöter i styrelsen. Om vi är 40-60 aktiva medlemmar så räcker det gott och väl med 5 representanter i styrelsen.
2) Det underlättar valberedningens arbete när de för det första bara behöver hitta 5 personer som ställer upp, och för det andra inte behöver övertala dessa 5 personer att inta en specifik styrelsepost.

Förslaget till nya stadgar bifogas detta inlägg.
Bilagor
DMFs föreslagna stadgar.doc
(34 KiB) Nerladdad 533 gånger
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
Stormharen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 14:55
Namn: Paul Nair

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Stormharen »

Om ingen annan vill vara vara kassör, så kan jag hjälpa till!?

Jag åker tåg till programmeringsutbildningen i Malmö mån-fre , så jag är på centralen fem dagar i veckan och har inga problem att ta hand om kassörsposten! Ska vara två år i Malmö så det är helt lugnt för mig att vara kassör!

Jag tänker alltså betala medlemsavgiften när jag kommer till årsmötet och bli lite mer aktiv i föreningen igen efter alla dessa år.....


Zorg skrev:Som kassör måste man också ta sig ner till föreningens postbox till och från för att hinna betala räkningarna som kommer. Den ligger ungefär vid centralen.

I år har det blivit förvirrat med kvitton och annat då vi inte har haft en kassör. Vi har fått göra så gott vi kan men vi har inte lyckats ha helt full koll. Det blir en påfrestning på hela styrelsen, och personligen kan jag säga att jag inte är redo att ställa upp som ordförande igen om vi inte får en kassör.
Användarens profilbild
Stormharen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 14:55
Namn: Paul Nair

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Stormharen »

Kan inte komma till årsmöte pg av programmeringsuppgifter, men jag ställer fortfarande upp som kassör om ingen annan vill!?
Stormharen skrev:Om ingen annan vill vara vara kassör, så kan jag hjälpa till!?

Jag åker tåg till programmeringsutbildningen i Malmö mån-fre , så jag är på centralen fem dagar i veckan och har inga problem att ta hand om kassörsposten! Ska vara två år i Malmö så det är helt lugnt för mig att vara kassör!

Jag tänker alltså betala medlemsavgiften när jag kommer till årsmötet och bli lite mer aktiv i föreningen igen efter alla dessa år.....


Zorg skrev:Som kassör måste man också ta sig ner till föreningens postbox till och från för att hinna betala räkningarna som kommer. Den ligger ungefär vid centralen.

I år har det blivit förvirrat med kvitton och annat då vi inte har haft en kassör. Vi har fått göra så gott vi kan men vi har inte lyckats ha helt full koll. Det blir en påfrestning på hela styrelsen, och personligen kan jag säga att jag inte är redo att ställa upp som ordförande igen om vi inte får en kassör.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Zorg »

Trippygreenskull ställde upp som kassör i år!

Styrelsen och föreningen är tacksamma mot folk som sagt att de kan ställa upp om ingen annan vill, men som tur är behövdes det inte i år =)
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Gustav »

Stopp och belägg, kombat blev väl kassör och trippygreenskull ledamot i styrelsen?
Numera är det väl i och för sig upp till styrelsen att bestämma inbördes uppdrag förutom ordförande men jag kan inte tänka mig att ni ändrade er på denna punkt under det första mötet.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Zorg »

Vi diskuterade på styrelsemötet, och Trippygreenskull var sugen. Och då kombat endast ville i nödfall så blev han endast ledamot.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Årsmöte 2015

Inlägg av Gustav »

Aha, vad kul!
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Skriv svar