Jag undrar!

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Jeffvader
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 15 feb 2015, 18:36
Namn: Gabriel Furskog

Jag undrar!

Inlägg av Jeffvader »

Hej! Gabriel heter jag och är nyinflyttad i Lund, bor för tillfället uppe på delfinen. Har letat efter en klubb som DMF under hur lång tid som helst och den verkar jättetrevlig av det jag kan läsa här på forumet :)

Undrar bara ett par få saker som jag hoppas att jag kan får förklarade!

Är det ett särskilt schema ni håller er till eller har ni en generell öppen dörr-policy? Har sett torsdagar kl 18:00 för eventuella brädspel dyka upp ganska ofta, gäller det fortfarande? För jag besöker gärna er lokal och säger hej och spelar om det finns plats! :)

Sen så kanske det är värt att säga att jag är ett stort fan av Warhammer, för tillfället WHFB. Dock alltid målat mest och spelat minst, men lär mig jättegärna av andra om så tillfälle finns!

Mvh
Gabriel
The Emperor protects
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Jag undrar!

Inlägg av Xian »

Det är främst för brädspel som det är en fast tid, och den är som du säger klockan 18.00 på torsdagar.

När det gäller figurspel så är det vanligaste att de som är intresserade bestämmer träff i någon av figurspelstrådarna. Vi har inte längre någon fast tid för det utan folk spelar när de känner för det.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Jeffvader
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 15 feb 2015, 18:36
Namn: Gabriel Furskog

Re: Jag undrar!

Inlägg av Jeffvader »

Tack, det gick fort! Då kommer jag gärna ner och hälsar på torsdag, tar gärna information om medlemskap om det finns där också då jag väldigt gärna vill bli involverad :)
The Emperor protects
Användarens profilbild
trippygreenskull
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 283
Blev medlem: ons 20 feb 2013, 08:47
Namn: Nils-Martin Lundsgård
Ort: Lund

Re: Jag undrar!

Inlägg av trippygreenskull »

Hej!

Vad roligt att du är intresserad av DMF!

Informationen om medlemskap som hänger nere på lokalen är mig veterligen inte uppdaterad sedan senaste årsmötet. Det är däremot informationen i den här tråden: http://www.dmfonline.se/viewtopic.php?f=4&t=3843

Där kan du läsa om hur man betalar medlemskap och vad det kostar. Det går också bra att lägga ett kuvert med namn, kontanter och ifylld medlemskapslapp i kassaskåpet i lokalen alternativt betala till mig om jag råkar vara på lokalen. Jag kanske är där på torsdag.

När det gäller figurspel kan jag tillägga att vi i styrelsen pratade om att försöka ha regelbundet figurspelande på lördagseftermiddagar, då brädspelandet på den dagen upplever viss stiltje. Samtidigt skulle det då självklart finnas plats att spela brädspel också.

/Nils-Martin
Senast redigerad av trippygreenskull den tor 19 feb 2015, 15:53, redigerad totalt 2 gång.
Torbjörn Hansson
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 05 feb 2012, 15:09
Namn: Torbjörn Hansson

Re: Jag undrar!

Inlägg av Torbjörn Hansson »

Hum Nils-Martin jag tror du länkade till en kategori som vanliga medlemmar inte kan besöka? Jag får i alla fall upp en varning om att jag inte har behörighet.
Användarens profilbild
trippygreenskull
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 283
Blev medlem: ons 20 feb 2013, 08:47
Namn: Nils-Martin Lundsgård
Ort: Lund

Re: Jag undrar!

Inlägg av trippygreenskull »

Torbjörn Hansson skrev:Hum Nils-Martin jag tror du länkade till en kategori som vanliga medlemmar inte kan besöka? Jag får i alla fall upp en varning om att jag inte har behörighet.
Ja, det var dumt gjort. Tack Mats som lade upp rätt tråd. Jag har ändrat så att det bör funka från min post också. :roll:
Användarens profilbild
Mirwouk
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:04
Namn: Mattias Rehle
Ort: Lund

Re: Jag undrar!

Inlägg av Mirwouk »

Jag har uppdaterat tråden om hur man betalar medlemsavgift och tagit bort den gamla tråden.
Här är länken till den nya: http://www.dmfonline.se/viewtopic.php?f=4&t=3843
"The avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote."
Zegol
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 686
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 12:44
Namn: Mats Wikström

Re: Jag undrar!

Inlägg av Zegol »

Mirwouk skrev:Jag har uppdaterat tråden om hur man betalar medlemsavgift och tagit bort den gamla tråden.
Här är länken till den nya: http://www.dmfonline.se/viewtopic.php?f=4&t=3843
Fast nu har du gjort så att trippygreenskulls länk är felaktig...
Användarens profilbild
trippygreenskull
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 283
Blev medlem: ons 20 feb 2013, 08:47
Namn: Nils-Martin Lundsgård
Ort: Lund

Re: Jag undrar!

Inlägg av trippygreenskull »

Zegol skrev:
Mirwouk skrev:Jag har uppdaterat tråden om hur man betalar medlemsavgift och tagit bort den gamla tråden.
Här är länken till den nya: http://www.dmfonline.se/viewtopic.php?f=4&t=3843
Fast nu har du gjort så att trippygreenskulls länk är felaktig...
Jag har ändrat så den stämmer igen. :)
Skriv svar