Rollspelare sökes.

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Johan
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 30 mar 2012, 23:45
Namn: Johan Lorentzon
Ort: Ingenstans

Rollspelare sökes.

Inlägg av Johan »

Hej!

Jag startade 2015 en rollspelskampanj, vi spelar onsdagar/kvällar! Vi har harvat igenom fem kampanjer, dags för reset och börja clean-slate.

Vi är fn tre spelare, behöver lite fler händer och fötter till att lösa alla gåtor som DM knåpat ihop. Löfte ges om fullt ös medvetlös med massor av galenskaper och intriger som Ni får nysta upp eller låta det vara för den delen.

Man agerar fritt i världen, fn är man i Sword of the Coast, dvs gruppen är inte låsta till ngn form av modul utan storytelling är fokuserat kring gruppens agerande. Som DM har jag en övergripande storyline som spelarna kan inbegripa sig med, eller låta det vara.

Är du intresserad? Kom och pröva på!

Alla är välkomna, dock med en viss reservation för ålder: myndighetsålder+plus ngt extra. (Sorry)

Regelsystemet är ett omarbetat D&D 5, med ett trait system taget från Pendragon, stridsystem modifierat för att balansera klasserna och uppmuntra storytelling.

Har spelat D&D nu sedan förra året (det var mitt första spelsystem på åttiotalet) och jag kan säga till Er som inte prövat på D&D5 men tidigare versioner, det senaste slår äldre versioner, klart ett av de bättre system som har gjorts på marknaden. Anledningen är mycket enkel: man kan bygga arketyper av karaktärer, som passar din spelstil och ändock ha relativt god balansering, med reservation för lvl 5 och lägre. Det är snabbspelat! Trait system har till syfte att förstärka rollspelet genom att förmågor/färdigheter kräver vissa traits.

För att strukturera upp kampanjen, tillåta att folk kan vara med på dropin, så har jag ett forum med krönikor, dagböcker, house rules etc.

Svara ej på denna tråd utan om Ni är intresserade, skriv PM varvid jag direkt kan läsa det på min mobil.

/Johan
Senast redigerad av Johan den ons 12 apr 2017, 21:36, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
Johan
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 30 mar 2012, 23:45
Namn: Johan Lorentzon
Ort: Ingenstans

Re: Rollspelare sökes.

Inlägg av Johan »

*bump* Ovan text uppdaterad. Är du intresserad? Skicka då ett PM.
Användarens profilbild
Johan
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 30 mar 2012, 23:45
Namn: Johan Lorentzon
Ort: Ingenstans

Re: Rollspelare sökes.

Inlägg av Johan »

*bump* text uppdaterad. Nystart på kampamj. Är du intresserad? Svara då med PM! Gruppen Start på onsdag den 8 november på spelens hus
Skriv svar