Helsingborg - Spelledare söker grupp för D&D 5e

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Xanxerxes
Jag har inte fyllt i mitt namn korrekt!
Jag har inte fyllt i mitt namn korrekt!
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 02 okt 2015, 21:35
Namn: Henry

Helsingborg - Spelledare söker grupp för D&D 5e

Inlägg av Xanxerxes »

Du vill ha karaktärsdrivet spel som befrämjar berättandet med utrymme för spontana infall och humoristiska inslag. Du vill ha kul i en grupp med varma och vänliga människor som tycker om att samarbeta i en avslappnad grupp. Du är ingen powergamer och du vill att alla ska få göra sin röst hörd i gruppen. Du är kanske nybörjare eller spelat i flera år. Du är 20-50 år och du vill spela en kväll i veckan. Du önskar en välplanerad intrig med rollpersonerna som driver berättelsen framåt där samlandet av information och tänkande kring den är avgörande för att kunna lösa mysterierna i äventyret. Noggranna anteckningar för du hela tiden och krönikan som skrives efter varje speltillfälle är data som du klurar på efteråt för att kunna lägga upp en plan med de andra till nästa speltillfälle. Det är som att vara huvudpersonen i en deckare som ger utrymme för spontanitet och humor. Ibland känns det som att vara med i en fantasy- eller SF-film. Eller är du med i en actionkomedi ibland? Jag var spelledare för en grupp för 2 år sen. Vill spela med nytt folk för att få nya intryck och utvecklas som spelledare. Spelar gärna med dig som vill prioritera informationssamlande, gestaltning och samarbete genom att dela all info till medspelarna. Är född på 60-talet, har varit spelledare i olika perioder sedan jag var 18 år och alltid det bästa rollspelet. Min starka sida är upplägget av äventyren och spelledarfigurernas gestaltning. Jag gillar att låta spelfigurerna röra sig i nutid som typ agenter i en actionfilm, fantasyfilm på en ökenplanet och i en miljö som i en SF-film. Viktigt att spelarna gillar att söka information och pussla ihop den för att förstå vad som pågår runt dem. Viktigt att man är lagspelare som inte vill dominera hela gruppen och hålla på hemligheter. Samarbete är avgörande. Öppen och glad person är en fördel. Jag gillar att spela stämningsmusik och val av musik har ledtrådar i pusslet. Visar bilder ibland på datorskärm/surfplatta. Gillar även stridssituationer, som inte handlar om att döda utan ibland fånga in eller slå motståndarna medvetslösa för utfrågning efteråt och ibland bara fly ifrån. Det som driver mig är att hitta på ett problem och se om spelarna löser det som jag har tänkt - wow. Gillar att ha dråpliga figurer som spelarna möter. Min svaga sida är att striderna tar tid för att jag inte kan reglerna utantill, så där behöver spelarna hjälpa mig. Är även öppen för spelarnas egna förslag till vart äventyret kan ta vägen. Vill spela en kväll i veckan, måndag el onsdag. Får bli hemma hos mig och vi spelar i källaren så vi får vara ifred från övriga familjen. Intresserad att veta mer? Går att mejla mig också på xanxerxes@gmail.com. Tror att viktigt att träffas på stan först för att se om man passar ihop. Är det en existerande spelgrupp kanske jag ska gästspelleda med er en gång och så ser vi på det viset om vi passar. Viktigt för mig att alla trivs och är vänliga och hjälpsamma gentemot varandra. Hör av dig så kan vi diskutera mer.
Användarens profilbild
Xanxerxes
Jag har inte fyllt i mitt namn korrekt!
Jag har inte fyllt i mitt namn korrekt!
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 02 okt 2015, 21:35
Namn: Henry

Re: Helsingborg - Spelledare söker grupp för D&D 5e

Inlägg av Xanxerxes »

Vi är nu 2 fasta spelare som kommer varje speltillfälle. Vi har även 1 spelare som kommer mer sporadiskt. En ny spelare kommer till nästa speltillfälle. Vi spelar varannan jämn onsdag centralt på Studiefrämjandet i Helsingborg kl. 17-21.45. Vi har utrymme för fler spelare. Målet är att vara 4-5 spelare varje gång. Vi spelar i Dark Sun-världen. Välkommen att höra av dig till mig på xanxerxes@gmail.com. Vi kan träffas för att se om vi passar ihop och sen om det känns bra så kan du komma och spela med oss för att se om du trivs med de andra spelarna. Hör av dig!
Användarens profilbild
Xanxerxes
Jag har inte fyllt i mitt namn korrekt!
Jag har inte fyllt i mitt namn korrekt!
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 02 okt 2015, 21:35
Namn: Henry

Re: Helsingborg - Spelledare söker grupp för D&D 5e

Inlägg av Xanxerxes »

Vi är nu tre fasta spelare. Läsa vår krönika? Här är hemsidan: https://liberanosamalo.obsidianportal.com/adventure-log.
Skriv svar