Jul-Spelhelg i Lund

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Zorg
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Inlägg: 803
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 23:00
Namn: Joakim Sköldén

Jul-Spelhelg i Lund

Inlägg av Zorg »

Det anordnas en spelhelg den 11-13 december i Lund för sverok folk för att träffa personer från olika föreningar och ha kul! Jag saxar texten direkt ur deras mail och slänger in länken till facebook eventet längst ner =)

Julspelshelgen 2015!

Den 11-13 december är det dags för årets Julspelshelg, denna gång i Lund! Julspelshelgen är en Sverok Skåne-tradition där medlemmar i olika föreningar får möjlighet att träffas för att spela, inspireras, planera och ha det mysigt ihop :)

Ett kvarter från Mårtenstorget, över gatan från Lunds Stadsteater, hittar du Hemgården. Adressen är Kiliansgatan 11 i Lund, 10 min promenad från Lund C och 5 min från Bankgatan.

Ta med dina favoritspel och spendera en helg med andra spelälskare! På vårt facebookevenemang kan du snart se schemat för helgen.

Spelens hus och Studiefrämjandet arrangerar just nu pop-ups runt om i Skåne med avsikt att främja läsförståelse genom spel! Under Julspelshelgen kommer de erbjuda följande workshops:

Haiku - Gillar du manga och anime? Då borde du testa att skriva haiku! Japansk kortpoesi.

FTW - Levla up din förening med Sveroks föreningsspel. Hur många poäng kan du plocka?

Tankebanken - En workshop omlikabehandling som grundar sig på det populära studiecirkelmaterialet Tankebanken

Anmälan

Om du är medlem i en Sverok-förening bjuder vi på mat under helgen! Det gör även att du kan sova över på Hemgården fredag-söndag. För att anmäla dig fyller du i detta formulär. Där kan du även meddela om du vill arrangera något under helgen. Glöm inte ta med dig liggunderlag och sovsäck om du vill sova över på Hemgården!

Om du, eller en vän som vill följa med, inte är medlem i en Sverok-förening kan ni bli det nu direkt! Många föreningar har registrering på nätet och du hittar dem på hitta.sverok.se

Med vänlig hälsning,
Alexandra Hjortswang
Ordf. Sverok Skåne


https://www.facebook.com/events/466747343505168/