Rollspel i Malmö

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
BacMacon
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 26 apr 2014, 10:46
Namn: Thomas Green

Rollspel i Malmö

Inlägg av BacMacon »

Spelgrupp i Malmö önskar fler likasinnade som tycker som vi:

Rollspel är något du aldrig borde utan!

Vi går runt på olika spel, fantasy, skräck, sci-fi, deckare och mycket annat
- vad är du intresserad av?
Vi har olika grupper eftersom alla har möjlighet att spela olika ofta,
men räkna ändå med spel ca 2 ggr/månaden.

Om beskrivningen spelaren får lyder:

"Du sitter på din häst, stadsvakten har precis nekat dig inträde för att de inte vill släppa in
främlingar i staden efter mörkrets inbrott och du kan med hjälp av fackelskenet se
lappen med efterlysningen av dig och ditt sällskap som är fastspikad på stadsporten
- vad gör du?"


Om ditt svar är endast:
"Jag attackerar honom" - och sedan kastar du dina tärningar och ropar "head shot"

Ja, då är vi nog ingen grupp för dig.


Om du exempelvis svarar:
"Jag skrittar fram till vakten, kliver av min häst, släpper tyglarna mot marken och går
fram till stadsporten bredvid honom. Med en hand vilandes på vapenbältet drar jag
ner efterlysningslappen och håller upp den framför honom och säger: Här är min bild,
mitt namn och vad jag gjort senaste halvåret. Nu är vi inte längre några främlingar.
Om stadsvakten sträcker sig efter sitt vapen kommer jag dra min dolk och hålla mot
hans hals, om jag är snabb nog."

Ja, då är du perfekt för att spela med oss.
Vi har några erfarna spelare och några mindre erfarna, men vi har alla en sak gemensamt:
Vi är närvarande och engagerade. Upplevelsen och inlevelsen är allt för oss.

Skicka DM om det låter intressant.
Användarens profilbild
Maxencooler
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 30 jan 2017, 17:18
Namn: Max Kumberg

Re: Rollspel i Malmö

Inlägg av Maxencooler »

Hej! Jag heter Max och undrar om ni tar emot minderåriga, närmare bestämt 12 åringar som aldrig har spelat riktigt rollspel förut som också vill lära sig. Jag hade tänkt mig Dungeons and Dragons men jag är öppen för ungefär vad som helst. Och som svar på frågan i beskrivningen: "Jag säger att jag förstår vaktens beslut och önskar honom en god natt. Sedan går jag bort in i skogen där jag kom från (om vi nu säger att jag kom från en skog). När jag är tillräkligt långt bort så smyger jag åt sidan bort från porten, mot muren. När jag är framme så klättrar jag upp i ett träd och kastar min änterhake mot toppen av muren. Om den fastnar så hoppar jag ut ur trädet och klättrar upp för muren. När jag väl är där uppe så tar jag min änterhake och fäster den på muren igen och klättrar ner på andra sidan in i staden." Hoppas jag får vara med!

Mvh -Max Valter Kumberg ^_^
Skriv svar