Rollspelsgrupp söker spelare

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Arky
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 26 jul 2017, 20:49
Namn: Lukas

Rollspelsgrupp söker spelare

Inlägg av Arky »

Hej!

Mitt namn är Lukas och jag är en 27 år gammal rollspelare / spelledare. Jag hade tänkt starta upp rollspel i Lund någon gång nu i Augusti, men gruppen behöver fler spelare. För stunden har vi 2 spelare och vi vill gärna ha 2 till, men vi kan ta emot så många som 4 utan problem.

Spelet vi ska spela heter Mystica och är ett eget påhitt som utvecklades från Dungeons & Dragons 3rd ed, men har inslag av Drakar & Demoner Trudvagn, Eon, och tidigare versioner av DnD.

Tanken bakom spelet är att gå något mer åt realism. Istället för levels så blir ens karaktär starkare genom att progressivt öka sina förmågor (har man spelat något av Elder Scrolls spelens så kan det se bekant ut). Strid är dödligt oavsett hur erfaren krigare man är, en klen motståndare är inget problem en mot en, men man är alltid i fara om man blir omringad. Jag har arbetat för att få selvärlden att vara levande och trovärdig, med distinkta kulturer där jag använd mitt eget intresse för historia. En genomgående fråga är alltid ”vad äter de?” från NPCs till monster till städer.

Äventyret i fråga ska utspela sig i en Megadungeon, dvs en ruin som är så stor och komplex att total rensning inte är ett realistiskt mål. Istället handlar det om att gå in, hitta skatter, och komma ut levande, rinse and repeat. Nära ruinstaden finns ett guld-rush liknande samhälle som regelbunded lockar till sig äventyrare och gruppen kan naturligt byta medlemmar varje gång de kommer tillbaka. Därav är det tänk att spelare lätt ska kunna testa på att spela en enstaka session utan att det blir några konstigtheter när en spelare inte kommer. Ett öppet rollspelsbord, på sätt och vis.

Om detta låter intressant så är du varmt välkommen att skicka ett meddelande. Har du några frågor svarar jag gärna på dem, och de som har lust kan få en kopia av regelhäftet.

Med vänliga hälsningar
Lukas