Hjälp med storyline

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Kristian Lundkvist

Hjälp med storyline

Inlägg av Sabbath »

Jag vet att detta kanske är helt fel del av forumet att lägga detta på, så om det ska flyttas på den så gör det.

Iaf, nu när jag läst programmering i nästan en halv termin så har jag lärt mig tillräckligt för att gör att något lätt, därför tänkte jag göra ett textbaserat RPG. Dock sinnar fantasin rätt fort så jag tänkte be om hjälp med historien, både sånt som hänt innan det börjar och det som kommer hända. Det sak vara en medeltida miljö men måtliga mängder övernaturligt, där guda tro är vanligt. Magi ska vara förekommande men bara hos vissa individer och inte vara i still med att framkalla eldbollar utan lite "stillfullare"(tänkt, plantera tankar och att förvirra, som den lille killen blev nyss jätte stor).

"Den stora fienden" ska vara en ny sorts religion som kärver total lydnad och ser allt i svart och vitt. Vissa kommer att konvertera omedelbart och andra kommer kämpa emot (t.ex. våra hjältar). Detta för bra över på karaktärerna. Det ska vara fyra, kön spelar ingen roll, men en ska vara en ung kille ca 14 år som nyss börjat inse att han nog är lite anorlunda(magisk). Han trilla in helt ofrivilligt. De andra har jag inte en aning om vad, hur eller varför, så alla förslag är välkommna.

Struktur mässigt så tänkte jag ha det så att varje del är 3 eller flera "akter" och i varje akt ska det finnas ett x-antal scener, precis som på teater. I scenerna ska karaktärerna ha möjlighet att påverka handlingen till viss del, inte för mycket.

Detta är vad jag vill ha med sen är (nästan)alla förslag välkommna. Det ska också vara genomförbart programmeringsmässigt så det ska inte vara så att de har 12000 alternativ i varje scen.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards