Särskrivningskonstapel?

Lämna gärna tips eller feedback på hur sidan eller forumet kan utvecklas, men försök undvika diskutera tipsen här.
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

Jag föreslår att föreningen tillsätter en person med befogenhet att påpeka och vid behov rätta till de språkliga felsteg som jag redan ser sprider sig över detta forum. Om man inte ens försöker skriva ordentligt kommer ingen att orka läsa och svara på det som framförs.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Nja. Det är en admirabel idé, men om vi hoppar på alla som skriver sär kommer folk tillslut bli irriterade och sluta svara. Vi kan däremot skriva in i reglerna att vi uppmanar folk att skriva tydligt.

Och det är bara att inse att 75% av Sveriges rollspelare lider av akut lathetsbaserat dyslektiskt syndrom.

Vad som dock kommer bli ett problem är att många skriver off-topic, men jag väntar lite med att ta tag i det för att inte hindra aktiviteten.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Arkhan
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 605
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:24
Namn: Lennart Markovich
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Arkhan »

vad sa du ? abrupt latexbaserat stryptekniskt kryphål ?:P

/Arkhan
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
Skriv svar