Nice ( Stockholmsdialekt )

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

OJ, känns som det kommer bli rätt mycket på G nu. Forumet har bara varit uppe några dagar och redan har 2-3 aktiviteter planerats in.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Det var liksom det som var planen... skönt att se att det blev så också... ;P
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Vi har fortfarande en whfb retur planerad till februari 2014 Lorentzon... Saknar för övrigt WFRP kampanjen som jag ledde, där du spelade en alkemist som gillade kålrötter, Nico en håglös Pit-fighter med mer otur än mod, Emanuell spelade en heroisk assassin... Minns du det...?
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Citatlistan är under konstruktion.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Kan bjuda på några trevliga citat så länge:

"Hans hästa är inlåst på tusen ställe"
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Eller varför inte:
"Vi är tappra hjältar... Vi har dräpt troll och hyndor"
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

"- Fina mockasiner.
- Tack. En präriebäver gav dem till mig."

Konversation mellan Den menlöse cowboyen Garcia, och den något psykotiske pälsjägaren Brad Clarck...

"- Han dödade mig till döds, men jag kom undan"

Nico beskriver ett överfall.
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

"Då har jag papper och penna. Behöver man något mer för att skriva?" Den ökända Whisky Kid visar prov på intelligens.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

"Vi går åt väster..."

Slutresultatet av ett helt spelmötes strategiska planering inför ett avancerat anfall mot en hemlig underjordisk kaos-kult.
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Inlägg av Pedersen »

Jag har för mig att jag också var med i den kampanjen. Vill minnas att nico sprängde mig i bitar etc...
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Anar jag en kampanj a´la Lorentzon... klart intressant... obskyr sektliknande anslutning i form av "hem-Vändande" gamla dmf:are... "Soffans-Sällskap" för alla oss som delat en eller flera nätter med den soffan på revingegatan?

Hej Pedersen
Saknar helt klart din och emanuells planläggning från vår underbara Wfrp kampanj.

Har läst lite i de andra trådarna, och jag tror att det är det spontana spelandet som saknas. Grunden för detta var det s.k. eviga lokalen-gänget. Vi spelade i princip alla veckans dagar, av varierande kvalitet.
Vinsten med detta var att det alltid fanns folk på lokalen, men förlusten var att de folk som fanns där skrämde bort i stort sätt alla snotts (de med självbevarelsedrift).
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Inlägg av Pedersen »

Word dude!
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Tur att tråden har en ganska tvivelaktig överskrift, eftersom den barkar iväg åt alla tänkbara håll...
Tror inte att felet vara att vi inte tollererade andra i våra grupper... Problemet vi hade då var precis som framgår av andra trådar, att tonen på lokalen var milt uttryckt hård. Skrämde bort många fina människor...
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Lorentzon jag håller helt med dig (trodde aldrig att jag skulle skriva det). Men... jag försöker inte vara allvarlig... den hårda stämningen var oftast ganska hjärtlig... ett och annat skämtsamt upptåg... och framförallt många fina minnen.

Avseende den nya spelgruppen låter det fantastiskt kul. Dessvärre har jag nog knappt ens tid att skapa en rollperson...

Alla andra
Var med och spela med Lorentzon, garanterat kul...!
Hornemark

Inlägg av Hornemark »

Tackar ödmjukt för de fina orden. Jag nyttjar min arbetstid till att skriva här... övrig fritid får jag kanske när jag blir gammal och vis...
Låst