Rollspelscitat

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Rollspelscitat

Inlägg av Skarpskytten »

Det sägs ju en hel del både avsiktligt och oavsiktligt roligt under alla rollspelsmöten.

Tanken med den här tråden är att man ska kunna lägga upp citat från spelmöten till allas nöje.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Rollspelscitat

Inlägg av Skarpskytten »

The Book of Heroic Stupidity
Några citat från min (Olofssons) gamla Pendragonkampanj.

Dramatis (eller snarare Stupidus) Personae
Sir Bandelaine (Bobby): en heroiskt lat riddare av Runda bordet. Mycket dygdig och helt ointresserad av religion. En hovman, urusel på att slåss. En vacker och fåfång man. Dog under Graalsöket.
Sir Beorn (Pedersen): Sir Gorhyns son. Misstänksam och hämndlysten. Hedning.
Sir Chesterlaine (Herr B): tapper, chevaleresk och mycket tråkig. Riddare av Runda bordet. Lyckligt gift med sin älskade Ahville. Dödad under Graalsöket.
Sir Flann (Pedersen): Irändare. Mycket kysk, blygsam och religiös. Dödad av en spökriddare.
Sir Gorhyn (Pedersen): hämndlysten, småsint och egoistisk. Hedning av stora mått. Modern häxa. Kastade en gång ut en biskop från en slottsmur *slask*! Dödad av två angler när han försökte rädda en jungfru i nöd. Mycket besviken över att dö en så heroisk död …
Sir Jean-Marc (Herr B): En oerhört snål, men snäll och korkad fransman. Med i Thrashers, för att säkra sina materiella intressen. Mest känd för att ha dödat sin egen bror av misstag i en duell.
Sir Maddog (Holm): En djupt troende hedning. Stark som en oxe. Beundrade Sir Bandeliane.
Sir Melion (Onde-Pär): en mycket ädel och korkad riddare. Legendarisk för sin godtrogenhet, och för att ha sänkt kungariket Gwealod i havet (de två hänger ihop). Utmärkt kämpe. Riddare av Runda bordet. Dog under Graalsöket.
Sir Melior (Pedersen): stolt, tapper och med en mycket vass tunga. Misstänktes ha en onaturlig relation med sin väpnare; var i själva verket en kvinna. Blev av med sina sporrar under Graalsöket.
Sir Niddian (Bernard): En energisk frossare och inbiten hedning med flätat skägg. Tänder på äldre kvinnor. Blev galen när han konfronterade Kung Hengist gast.
Sir Owaine (Holm): En ädel man, om oerhört arrogant och obetänksam. Ett ovårdat fetto. Avskydd även av sina vänner. Hade en komplicerade kärleksrelation till Drottning Morgaine. Riddare av Runda bordet. En av rikets främsta kämpar och bärare av det legendariska Wyrmblade. Fick huvudet avhugget av Kung Hengist gast, till mångas stora glädje.
Sir Valentin (Jeppa): Sir Niddians bror. Dödat av ett vildsvin, stort som en noshörning, innan han hann göra något intryck på världen.


Lady Jeanne: ”Sir Gorthyn, ni är en så ädel och förlåtande!”
Sir Gorthyn: ”Nej!”

Sir Bandelaine: ”Jag tror inte att det finns så stora tygfält så att man kan täcka en borg. Det är därför tjocka människor har svårt att köpa kläder”.

Namnlös dam: ”Vad är det han ska ge er, Sir?”
Sir Flann: ”Er hand, min sköna … ja inte bokstavligt, alltså … ”

Sir Melion: ”Kan bönder ljuga?”

”Det är ju aldrig någon som har hört talas om en helig rädisa!” Sir Gorthyn, under en diskussion kring heliga träd.

”Italienare är ju bra på att göra vin, så de borde vara bara på att göra spisar” Sir Chestarlaine.

Sir Chesterlaine är på väg med sina tappra vänner till Amesbury, ett stort nunnekloster: *med oro i rösten*: ”De släpper väl inte ut nunnorna?”

”Så om vi binder fast jungfrun vid ett träd … ” Sir Gorthyn funderar på hur man kan använda en jungfru för att locka fram ett monster.

Sir Bandelaine: ”Jag hittar som handen i farstun, så att säga!”

”Jag trodde att man hade ångerrätt, men jag hade fel”. Sir Bandelaine om sin nya väpnare.

Sir Turbot (Sir Gorthyns kusin): ”Vår släkt är stor, och jag vet att ni älskar dem lika högt som jag.”
Sir Gorthyn: ”Ha!”

Earl Marchlew: ”Har du hört något om det kommer att bli krig eller inte?”
Sir Bandelaine: ”Ja, jag har hört … nej, jag har inte hört något”.

Sir Owaine: ”En gentleman säger inget!”
Sir Grummore: ”Så varför svarar du inte?”

Sir Melion: ”Hur många förrädare måste man ha för att kunna ställa dem i en cirkel?”
Sir Chesterlaine: ”Minst en … ”

”Varför har du en hjort med en pil genom halsen [som vapensköld]?” Sir Melion, till Sir Owaine.

Sir Jean-Marc (betraktar fundersamt en ödelagd by) *med oro i rösten*: ”Det kommer väl nya bönder automatiskt?”

Sir Jean-Marc: ”Nu vet vi i alla fall vad besten heter … själv har jag i och för sig redan glömt det redan glömt det, men …”

Knight in Red and Black Armor: ”Jag antar att vill hämnas din bror”.
Sir Niddian: ”Näee … ”

Lady Amantha: ”Mitt namn är Lady Amantha”.
Sir Valentin: ”Och mitt namn är Lady Valentin!”

Sir Niddian: ”Vi kan alltid hitta en ny pikt”.

Sir Bandelaine (*berusad*): ”Det känns som att jag står på en tennisboll”.

”Har kullen alltid funnits här?” Sir Owaine till en något undrande person ur lokalbefolkningen.

Sir Melion: ”Säg mig, hur gör man för att varna bönder?”

Sir Melion: ”Han är så svårförklarad!”

Sir Melior: ”Nåväl, det var trevligt att retas, eh, råkas, Sir Butchalot!”

Sir Melior, med misstänksamhet i rösten till Sir Maddog: ”Är du full? Har du druckit på arbetstid?”

Sir Bandelaine träffar sin vän Sir Melion, som sökt efter Graalen i det sjunkna landet Gwealod i ett års tid: ”Hur gick söket då?”
Sir Melion: ”Jo, bra! Jag har hittat sju sorters alger!”

Sir Melion: ”Aarrgh … jag har varit god länge nog nu!”

Sir Maddog: ”Sir Bandeliane, har jag en egen uppfattning?”

Sir Beorn (om sin farmor): ”Hon dog en högst naturlig död för någon i min släkt; hon ramlade ned för en trappa!”

Sir Beorn: ”Är han [älva-kungen] lika grym som han är vacker?”
Dvärgbetjänt: ”Ja”.
Sir Beorn (med Burns-i-Simpsons röst): ”Utmärkt!”

Sir Niddian (*hurtigt*): ”Ett omöjligt uppdrag! Det är den bästa sortens uppdrag!”

Sir Beorn försöker bryta isen när han besöker en älva-kungs hov; till sin bordsgranne, en älv-riddare: ”Vad exakt är det exakt som ni gör på en sån här borg som riddare?”

Sir Niddian har fått reda på att han måste ut i krig. Till sin fru: ”Stanna här kvinna, och mata mina bastarder!”

Sir Flann: ”Det finns bara en sak katter gillar mer än mjölk …”
Sir Melion (snabbt): ”Jungfrumjölk!”
Sir Flann: ”Nej!”
Pär B: ”Och så vidare …”

***
”Jag har min piece of cheese!” … Tobbe menade Shield of Peace kanske?
”Din karaktär borde få ett reckless-kryss varje gång han går utanför dörren!” Pär till Tobbe.
”Potion of Idiotic Bravery!” Pär.
“Alla män har ingen heder!” SL slinter med tungan.
”Sir Niddian, the Knight of the Sexual Favors!” Bernard
“Ni kommer att prövas gång på gång på gång tills ni har befunnits värdiga att fitta Graalen!” SL gör en freudiansk felsägning.
”Jag ser ut som en dålig italiensk wrestler!” Holm, men menade han Sir Owaine eller sig själv?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Rollspelscitat

Inlägg av Elrik »

Kan Bob0 ta ner alla "mina" gamla citat till lokalen igen så att de kan komma upp här?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
yavanna
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 08:15
Namn: Anna Hansson

Re: Rollspelscitat

Inlägg av yavanna »

Efter gårdagens rollspelande:

En ganska jobbig Paris Hilton typ, spelad av Vicky, försöker övertala en kille att skotta upp en skidskobana på en sjö som är ca 200-300 m bred.

"Jag vill åka skidskor, kan du inte skotta bort snön?"
"Det är ganska mycket jobb"
"Men du behöver inte skotta hela sjön"

Lite senare när saker börjat spåra ut en aning. Diskussionen rör sig om en kille som gruppen dödade för kanske 20 minuter sen:
"Vi kanske ska bära ut liket"
"Men det är ju redan i båthuset"
"Jag menar liket på ovanvåningen"
"Ehhh... just det ja. Det glömde jag"
"Ja, jag vet. Det är så jobbigt att hålla reda på alla lik"
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Rollspelscitat

Inlägg av Elrik »

Jens uppvisade igår att dvärgar var riktiga finsmakare när dvärgprinsen Vost höll sin kröningsfest. Alverna blev dock inte så imponerade:
"Ta in den syltade älgen, och de blinda ålarna från de underjordiska sjöarna."
"Världens största ostbricka. 58 olika sorter och ALLA är rökta."

Även middagsunderhållningen var något speciellt:
"Dansar med björnar"
Och när alverna berättade att de gillade dans:
"Wow! Om det är något dvärgar verkligen är inne på så är det linjedans."

När alverna hamnade i knipa, och det talades om att lämna ett par personer i pant, hade alvprinsen (Anders H) vissa invändningar mot Loremasterns (Olofsson) plan:
"Menar du attt vi ska lämna vår livvakt och guide här och ge oss iväg själva?"
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Rollspelscitat

Inlägg av Skarpskytten »

Här kommer ett axplock från min nyligen avslutade Pendragonkampanj.


Sir Gilmere (Ichabod)
"Jag tar hans tystnad som att ha stilla beundrar mig..." - Ser Gilmere är lagom fåfäng.

"Man behöver ju inte springa in i varggropen och vifta med en råbiff..." - Ser Gilmere får ett Prudent-kryss.

"Jag bara råkade stå längst fram..." - Gilmere är blygsam efter storminingen av Wagon Castle.


Sir Julien (Anders Persson)
"Du blir nedbrottad av en norsk pälshandlare" - SL beskriver Sir Juliens äventyr i Ribe

Ser Julien är på väg att gifta sig. Anders: "Vad är min blivande fru känd för?"
Magnus: "Tja, hon är känd för att vara väldigt vacker, att älska dig högt... och för att vara en total air-head"

"Uppfylld av manligt mod kastar du dig fram för att försvara din underbara men ack så vackumtomma blomma..." - SL om Sir Julien och hans nästan efterblivna fru

"Det kan väl hända att jag vill bli begravd i ett träd" - Julien, trädkramaren

"Stort hus" - Juliens saxiska fru om Camelot när hon ser det första gången


Sir Gereant (Roger)
"Det är oridderligt att spetsa sin lagkamrats häst på sin lans, va?" - Sir Gereant filosoferar över de mer underförstådda aspekterna av att vara chevalresk ...

"Jag grillar min falk" - Sir Gereant blir frustrerad av att jaga med falk

"Ryktet säger att ni kan skrämma kvinnor till misfall" - Sir Gereant till Sir Maeldin, riddare med grisansiktet

"Kvinnor är som hästar, de går att träna", Sir Gereant, genusforskaren


Sir Brannoc (Johan)
"Jag ska dansa och ha sex med bönderna" - Ingen kan festa som Sir Brannoc

Brannoc: "Omgiven av vasaller som detta - vem behöver fiender?"


Roger
"Mauros påminner om Jean Claude van Damme med vissa funktionshinder" - Roger beskriver sin nya karaktär.

"Så här ligger det till unge ser valp-a-lot." - Sir Caradoc tuktar uppstudsiga riddare

"Jag ger bort min bastard "- Rogers karaktär visar sig vara en kallsinnig förälder.

"Vad ska vi göra med vinet om vi hittar det?" - Sir Caramis the Temperate filosoferar.

"Jag skulle vilja säga att jag har viss standard men det skulle ju vara en fet lögn" - Sir Caroc om sitt val av kvinnor.

"Har jag hunnit skaffa kläder?" - Roger blottar sig ofrivilligt på begravningar


Anders

"It is the year of homoeroticism" - när han hör om riddares uttryck för kamratskap i romerska bad

"Det verkar vara någon slags krokodilbäver" - Faerielore slag är inte Sir Aleins starka sida

Anders beskriver kampanjens sanna hjälte, Sir Perdyc: "Ni tror att han sitter fast i stolen".

Sir Ponce: "Jag äter inte saxare"


Filip
"Sir Penwyn har inte pratat om sig själv på över 3 minuter, det måste vara världsrekord" - Penwyn i Drottningens sällskap


Okända eller ej erkända citat
"Säga vad man vill om Ser Rigvard, men han har nog plats i röven för en näve till..." - Okänd riddare.

"Gorloi är en åsna!" - Ett av Durnnays mer okända stridsrop under Uther-eran.


Elefanten
"Jag är inte den som kräver blod från en oskyldig elefant" - Sir Daffyd (Ironjens), vardagsmoralisten

"Det är en hederssak mellan mig och elefanten nu" - Sir Caramis (Roger) heder inkluderar även djurriket i sitt hedersbegrepp"

"Turnering inställd pga elefant attack" - En monsterelefant dyker upp från ingenstans


Dialoger
SL: "Är du död?"
Spelare: "Ja!"
SL: "Du förlorar ingen grundegenskap iallafall" - SL försöker återigen uppvisa sympati för sina spelare

Sir Gerin [Johan] (tyst): "Det där är Sir Maeldin"
Sir Gereant [Roger] (högt, glatt): "Grisriddaren?"
Sir Gerin (tyst, intensivt): "Du ska du nog inte kalla honom det!"

Spelledaren: "Du har tid att skriva en sista sång [innan din karaktär dör]. Slå [Compose]. Vad blir det för något?"
Anders: "En klagovisa över livets meningslöshet."

Sir Ponce: "Min bror?"
Sir Brannoc: "Han är tyvärr död."
Sir Ponce: "Redan?"
Sir Brannoc: "Han dog en god död och så vidare".

Under Gralsöket. Spelledaren *spänner blicken*: "Är du redo Johan?"
Johan: "Nej?"

Sir Maryc: "Vi kanske ska försöka få ned den där fågeln [Gerants falk, ur trädet]."
Sir Gereant: "Bra idé! Väpnare! Hämta min båge!"


Spelledaren
"Han ser ut som en korsning mellan en gam och en dödgrävare..."

"Han ser ut som en stor fetlagd kerub som av någon anledning kliar sig ofta i skrevet..."

"Som du snart kommer bli varse har din far dött vid slaget vid Bedegrain, stor tragedi och så vidare..." -SL visar stor sympati för spelarnas karaktärer.

"Picten är 'out-of-the-PICTure'." - SL skojar till det på brittiskt vis

"Det som händer på detta ärans fält!... kommer ingen minnas om några år..." - Spelarna får sin illusioner om glory krossade

"Jag kan till 99% lova att jag inte dödar spelare off-game..." - Skulle kanske vara spelarkaraktärer ... ?

"Han ser ut som att han tappar 1 i Con" - Magnus om en grip som som precis fått ett svärd rakt upp i solar plexus.

"Det är två livsglada massmördare med högt i chivalry" - Spelledaren om Blamore och Bleobris, två akvitanier

"Detta är ju före all form av djurrättsaktivism så ni lägger ju inte märke till att de inspärrade Björnarna verkar mentalt störda" - Drottningens menagerie

"Den här falken är fåglarnas svar på Lemmy i Mötorhead, fet, nedgången och nedknarkad" - SL om Sir Dafydds monsterhök Bugly

"År 545 kommer för alltid vara känt som året då Sir Maryc gav Brittaniens störste pyroman en ask tändstickor" - SL förklarar för Filip hur ogenomtänkt hans plan att få en alkemist att tillverka grekisk eld var

"Din bror Gregor har tagit hand om din andre son trotts att han är ett miffo men han är ju bra på att sjunga i alla fall" - SL delar ut hårda ord om Sir Mascens släkt

"Kungen Uriens är lika spännande som kall gröt" - Olofsson "Utan sylt" - Filip fyller i.

"Om Logres är en människokropp så har vi hamnat i rövhålet... " - Lady Blanche om Jagent

"Det låter som 3000 smeder på ett smideskonvent - och alla är dåliga förlorare" - speledaren försöker beskriva en Grand Meele


Off-topic
Filip: "Det här är låten Tristan"
Magnus: "Borde det inte vara med någon slags clowntuta?"

"Ahh ... Hej min älskade kababtallrik, dig har jag längtat efter ett tag" - Roger, mannen som kan tala med kebabtallrikar.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1890
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 21:25
Namn: Anders Holm
Ort: Köpenhamn
Kontakt:

Re: Rollspelscitat

Inlägg av ArneB »

(Fingerpekande om självförsvarsmassakern på nån by runt Göborg)

Geiger: Jag är oskyldig!
Arne: Ja, du missade.
Senast redigerad av ArneB den fre 21 okt 2011, 12:15, redigerad totalt 1 gånger.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Rollspelscitat

Inlägg av Gustav »

Geiger om jag får be.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
guildmaster
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Inlägg: 451
Blev medlem: mån 10 aug 2009, 16:22
Namn: Gustav Dahlström

Re: Rollspelscitat

Inlägg av guildmaster »

Bara så ingen missat det tidigare.

Famous last words in RPGs:
http://www.karmakaze.org/flw/flw0250.html
Chaos, panic and disorder... My work here is done
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Rollspelscitat

Inlägg av Ulvert »

Lite olika Citat från kampanjer som har körts i Gileadica:

-----

"När prästen har feber dansar kåta kvinnor på bordet" - gruppens rättskipare (Erik) försöker parafrasera ett känt ordspråk med underhållande resultat.

-----

"Jag tänker använda färdigheten Spå Väder" - Magnus

*tärningsslag med lyckat resultat*

"Du tror att vädret kommer att bli soligt och relativt molnigt framöver..." - SL är förvirrad...

-----

"Den som super syndar inte..." - gruppens "fixare"(Erik) moralfilosoferar...

"Osynliga barn är svåra att hålla reda på..." - Tyras(Nikula) delar med sig av sin visdom

"Man måste alltid tänka på hyndan..."
- ett märkligt "out-of-context" citat från Kata'r(Peter)

-----

"Äntligen får min penis tjäna familjen..." - Tyras(Nikula) funderar på vem han ska förföra, sin kusin eller hennes trolovade...

"Båge skall med båge fördrivas..." - Tyras(Nikula) vinner en strid med båge.

"Bara för att man är frisör, behöver man inte försöka raka skaparens pung..." - Visdomsord (?) från Sarec(Magnus) den vise.

-----

"Man dör väl inte av sex i underlivet?" - orolig spelare(Mikael) rådfrågar SL.

-----

"10 i SV (stridsvana) ger en extra kroppsdel, va?" - en spelare(?) är på väg att muteras...

"Inte pittar, inte pittar - utan fjäderfän!" - Tyras(Nikula). Har glömt kontexten på den här, men tagen ur sitt sammanhang är det en mycket märklig mening...
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar