Vill ni testa Europe Engulfed? (EE)

Sällskapsspel, strategispel och andra brädspel.
AshesFall
Centurion - Befälhavare
Centurion - Befälhavare
Inlägg: 422
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Johan Larsson

Vill ni testa Europe Engulfed? (EE)

Inlägg av AshesFall »

Tjena!

Jag hade tänkt lägga upp en liten tråd där ni som skulle vilja testa Europe Engulfed kan anmäla er (jag vet att ni finns! Det är många som tittat på spelet och tyckt det verkade intressant). Det skulle vara riktigt kul att ha en liten grupp folk som kan spela med varandra, särskilt nu när Asia Engulfed kommit och man kan spela hela världskriget med fem spelare!

I mån av tid så kommer jag (och säkert också nicklas om ni frågar snällt) att ställa upp och lära ut regler och hjälpa till med ert första parti. Ni får själv välja om ni vill spela hela kriget från 1939; (Ca: 12-15 timmar beroende på), 1941; (Ca: 9-12 timmar) eller turneringsscenariot som täcker alla aspekter av spelet över 1942 och 1943 (3-5 timmar).

Var inte blyga nu! :D
Arkhan
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 605
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:24
Namn: Lennart Markovich
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vill ni testa Europe Engulfed? (EE)

Inlägg av Arkhan »

Hejen, jag vill spela den stora kampanjen, både med eller utan båda grundspelen.

/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
Arkhan
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 605
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:24
Namn: Lennart Markovich
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vill ni testa Europe Engulfed? (EE)

Inlägg av Arkhan »

hej alla !

vill bara tacka dig johan för att du tog dig tiden att spela och lära mig. det var ett skitballt spel som jag hoppas andra spelar och lär sig av dig också. vore kul att kunna lira det med spelare som e lite mer likställda med mig. så att det blir lite mer intressant.

var inte såååå stimulerande att bli totalägd av dig, men nödvändigt antar jag för att lära mig.

ser fram emot en omgång med 2 el fler spelare som kan det ung lika mycket som jag själv.

/Lennie
"War doesn't determine who is right. Only who is left."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Vill ni testa Europe Engulfed? (EE)

Inlägg av Herr B »

Du blev ju inte totalägd, ryssen överlevde ju.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Vill ni testa Europe Engulfed? (EE)

Inlägg av Mordachai »

Jag vore en dålig brädspelsguru om jag inte i alla fall har testat något av blockspelen... så jag gissar att jag är intresserad av att lära mig reglerna och testa ett parti... eftersom jag inte kan lägga en hel dag på ett spel så får det dock nog bli 3-5-timmarsvarianten för min del, iaf. första gången. Vi får prata vidare om när...
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Skriv svar