Travian

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Du får max skicka ut en timmes prod per dag, oavsett hur många det är uppdelat på.

Dvs, summan av trä,lera,järn och vete-prod / timma är max. och vete-prod räknas efter vad som står i listan på fält-sidan,inte efter total-siffran uppe i status-raden.

En annan relevant regel är att ditt konto ska spelas till fördel för konto-innehavaren. Alltså är det inte ok att hyra in några snubbar med huviduppgiften "skicka prod till mig/bli farmade av mig".
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Om det är något som är positivt med att skriva hemtenta är det att jag kan kolla forumet och mitt traviankonto ofta.

Om det är något som är negativt med forumet och mitt traviankonto så är det att jag faktiskt kollar det ofta... det blir inte så mycket skrivet som det borde kunna bli.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

:drug: måste... travian

Nu har det börjat komma in IAP och allians-förslag till mig oxå. Fast bara av lägre rankade spelare.
Hur sjutton tänker man när man skickar runt ett IAP-förslag til folk i förväg? :?
Är inte det lite samma sak som att säga "kom hit, jag har resurser som jag kan bli av med"?
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Kan nog vara dags att fläska ut allians-sidan lite nu. Typ skriva en beskrivning av alliansen (varför inte passa på att göra lite reklam för DMF när vi ändå håller på?), samt nåt löjligt motto som alla andra allianser tycks ha.

Ett allians-forum kanske oxå är en bra idé.

Nån som inte blir anfallen för tillfället? Har lust att skicka soldater som förstärkning så de inte blir dödade av idioten som anfaller mig. (Har inga än, men det är snart dags att skaffa.)
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Myroga
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 118
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 01:06
Namn: Niklas Jönsson
Ort: lund

Re: Travian

Inlägg av Myroga »

är det någon som har någon ide om vad som bör stå på allians sidan? Eller något annat intressant?
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

NiklasB skrev:Kan nog vara dags att fläska ut allians-sidan lite nu. Typ skriva en beskrivning av alliansen (varför inte passa på att göra lite reklam för DMF när vi ändå håller på?), samt nåt löjligt motto som alla andra allianser tycks ha.

Ett allians-forum kanske oxå är en bra idé.

Nån som inte blir anfallen för tillfället? Har lust att skicka soldater som förstärkning så de inte blir dödade av idioten som anfaller mig. (Har inga än, men det är snart dags att skaffa.)
Jag har blivit anfallen en gång bara. Bygg grottor och försök att mäkla fred med Korbac. Han är med i samma allians som killen som anfallit Mordachai, och de är stora, stygga och kommer att farma ihjäl dig och du ger dem byte.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Myroga skrev:är det någon som har någon ide om vad som bör stå på allians sidan? Eller något annat intressant?
Intressantare att alla joinar alliansen snarare än vad som står på sidan.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Myroga skrev:är det någon som har någon ide om vad som bör stå på allians sidan? Eller något annat intressant?
En bra grej som jag sett hos några allianser är att skriva upp de medlemmar som ännu inte skaffat ambassad som medlemmar. Dvs, en lista liknande den vi haft i våra profiler.
De flesta tycks oxå köra med regler/krav för medlemskap.
Att skriva att man ska stödja varandra militärt är ju ett bra psykologiskt sätt att minska angreppen, t ex (även om vi kanske inte har arméer för det än)
wyrmer skrev:
NiklasB skrev:Nån som inte blir anfallen för tillfället? Har lust att skicka soldater som förstärkning så de inte blir dödade av idioten som anfaller mig. (Har inga än, men det är snart dags att skaffa.)
Jag har blivit anfallen en gång bara. Bygg grottor och försök att mäkla fred med Korbac. Han är med i samma allians som killen som anfallit Mordachai, och de är stora, stygga och kommer att farma ihjäl dig och du ger dem byte.
Har tyvärr redan gett honom byte, eftersom jag inte var inloggad under morgonen, och hans profil ger inte mycket hopp om diplomati, men jag har skickat ett meddelande, så vi får se vad som händer. Nu har jag sett till att använda upp resurserna ner till under t o m hans germanska nivåer, så nåt byte får han inte längre... så länge jag bara loggar in o bygger ut mer grotta för varje resurs-tillägg jag får.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Eftersom min grotta är tillräckligt stor för att rymma allt jag sparar ihop till så fick den senaste personen som anföll mig inget byte. Förhoppningsvis ger personen därför upp.

Liksom wyrmer säger så är det viktigare att alla joinar än vad som står på sidan. Min egen ambassad är klar om 20 minuter.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Jo, visst är det viktigaste att alla är med. "There's safety in numbers".
Men eftersom alla andra allianser verkar styras av människor med ett extremt behov av att uttrycka sin egna överlägsenhet, så tänkte jag att vår allians skulle sticka ut på ett negativt sätt om vår sida var tom... :)
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

NiklasB skrev:Jo, visst är det viktigaste att alla är med. "There's safety in numbers".
Men eftersom alla andra allianser verkar styras av människor med ett extremt behov av att uttrycka sin egna överlägsenhet, så tänkte jag att vår allians skulle sticka ut på ett negativt sätt om vår sida var tom... :)
Visst kan vi skriva något, men iom att vår allians inte består av finniga 12-åringar med mindervärdeskomplex så har vi inget större behov av att förklara för alla exakt vad vi ska göra med dem och deras mamma om de bråkar...

Vi skulle iofs kunna lägga upp bilder av oss själva, det om något lär ju verka avskräckande.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

So far, so good. Ingen vidare militärmakt, men mina grottor rymmer mina råvaror så plundrad blir jag inte.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

wyrmer skrev:
NiklasB skrev:Jo, visst är det viktigaste att alla är med. "There's safety in numbers".
Men eftersom alla andra allianser verkar styras av människor med ett extremt behov av att uttrycka sin egna överlägsenhet, så tänkte jag att vår allians skulle sticka ut på ett negativt sätt om vår sida var tom... :)
Visst kan vi skriva något, men iom att vår allians inte består av finniga 12-åringar med mindervärdeskomplex så har vi inget större behov av att förklara för alla exakt vad vi ska göra med dem och deras mamma om de bråkar...

Vi skulle iofs kunna lägga upp bilder av oss själva, det om något lär ju verka avskräckande.
Jo, det är synd att man inte kan lägga upp nån bild av nåt slag.
Men jag antar att du har rätt, "when in Rome" är kanske inte alltid det mest effektiva.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Jag gillar dina marknads-priser förresten wyrmer :D
Vad har du begränsat transport-tiden till? en timma eller två?

om du får napp kan du ju säga ifrån, för i så fall verkar det nästan vara en fördelaktig strategi.

fast du vet väl om att även sånt som är upplagt på marknaden räknas mot grottornas kapacitet, så du får hålla koll så att du inte går över deras kap lite mer noggrant.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Både jag och Myroga kör den försäljningsstrategin och vi får sålt en hel del.

Jag har snart tjänat in kostnaden för att bygga upp min marknadsplats till nivå 2 och Myroga har nog redan gjort det + gjort en smätte vinst.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Men, för att avsluta den förra diskussionen. Vi ska alltså inte göra nån reklam för föreningen på allians-sidan?
Man kan ju annars tänka som så att finniga tolvåringar ger oss kommunbidrag, och borde därför rekryteras till alliansen (för att därifrån sen rekryteras till föreningen).

Sen är ju som sagt alla fortfarande inte anslutna officiellt till alliansen, något som måste vara prio ett (jag håller alltså med om det nu). En interimlösning vore väl att skriva upp deras namn på en lista i en av info-rutorna, så att de som kollar upp alliansen åtminstone ser att fler är med än vad som syns vid första anblicken.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Flix »

är sedan några dagar också medlem på serv 6 nu.
Går ganska långsamt pga att jag itne kan logga in så ofta och att jag blir raidad konstat av samma 3 personer.
är dmf alliansen uppe än?
finns det platts?
Bild
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Flix skrev:är dmf alliansen uppe än?
Ja.
Flix skrev:finns det platts?
Ja, inbjudan har skickats.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av Ulvert »

Har byggt ambassad nu. ^_^
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Myroga
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 118
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 01:06
Namn: Niklas Jönsson
Ort: lund

Re: Travian

Inlägg av Myroga »

Jag har börjat att bygga upp en arme och undrar om andra gör lika dant. Jag kan ha allas soldater hos mig om ni skickar vete som täcker kostnaderna för trupperna. Gör vi så, så skyddas alla våra soldater och anledningen att jag tycker att det skall vara jag är att jag har bara fått ett anfall på mig.

Myroga
Låst