Travian

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Jag väntar ett tag till med trupper.

Efter att jag byggt min andra by (4 dagar till :( ) så kommer jag att pumpa in resurser i den nya byn, men strax efter det, så är det dags att bygga armé.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Jag håller på att bygga trupper, bara några få åt gången, men i stadig ström... Har inte blivit anfallen på ett par dagar nu... men det kan ju vara vettigt att vara på den mer säkra sidan... ska fundera på saken. Självklart skickar jag med vete i så fall...
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

kanske efter helgen... Jag är ju uppe i Sthlm o firar min 25års-dag, så jag går mest upp o kollar av strax innan jag går o lägger mig (eller som nu, när jag precis vaknat)

men visst, sen kan jag tänka mig att bygga nåt som liknar en armé.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Myroga
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 118
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 01:06
Namn: Niklas Jönsson
Ort: lund

Re: Travian

Inlägg av Myroga »

-9,129=15 vete by (Mordachais)
0,128=15 vete by (wyrmer6s)
4,131=9 vete by
10,140=9 vete by
6,140=15 vete by
1,138=9 vete by
-2,150=15 vete by (Saldins)

Här är några vete byar som jag tar som ett exempel på var jag tycker att vi skall lägga oss kring. Mitt förslag är att vi alla bygger nya byar kring dessa vete byar så att vi ligger samlade för att effektivt kunna försvara varandra vid anfall. Anfallen kommer nog vara ganska få för att vi har förflytta oss från centrum där alla stora spelare ligger medan vi kan fortfarande anfalla för att spelare ligger inom rimligt avstånd från oss. Dessa spelare kommer troligen vara mindre än vad vi är för att de började efter oss.

Min första by kommer vara en vanlig by som ligger nära en av 15 vete byarna så den jag ligger nära får ni inte ta. Jag kommer oxå att skriva här vilken det blir. hittar ni något annat ställe som ni tycker är bättre så framför det snarast.
Senast redigerad av Myroga den tis 11 mar 2008, 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Jag är för din idé. Säg vart du lägger dig så lägger jag mig i närheten.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Absolut en god idé. Jag lägger mig också i närheten.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av Ulvert »

And so will I - när jag väl skaffar en andra by vill säga. Ligger inte så högt upp på min prioriteringslista just nu.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Ulvert skrev:And so will I - när jag väl skaffar en andra by vill säga. Ligger inte så högt upp på min prioriteringslista just nu.
dito
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

*suck*

nybyggare kommer ta en evighet att bygga....
jag sitter på s5 också, och eftersom jag började lite tidigare där så har jag en något mer utvecklad by där.
och där är det dags för den andra byn. men det kommer ju kosta 71'100 enheter, varav ungefär en tredjedel är lera. usch och fy, det kommer ta evigheter att skaffa 17'250 trä, 21'750 lera, 16'650 järn och 15'450 vete. Och sen ska man ju ha resurser att snabba på byggandet av den nya byn också, så man får väl räkna med ytterligare 10'000 enheter som startkapital för att kunna hålla konstant tillväxt hos den nya byn.

Sådär, nu har jag fått klaga. I feel better already. :)
Time for plunder and pillage.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Så illa är det inte. Både jag och Myroga har byggt klart både residenset och 3 nybyggare vardera. Allt som allt tog det ca 1 vecka.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

å, residenset är klart. Det är nybyggarna jag klagar över. Med lite plundrande och en del kreativ byteshandel borde de vara klara på 3-4 dagar. Det svåraste kommer vara vetet. Jag har bara 70 i veteprod, med lvl 2 i kvarn och 25% aktiverat. Det är priset man får betala för att ha en stark armé (som käkar 466 vete/h). Om jag inte tradar till mig eller plundrar något vete kommer det ta ~7 dagar. Mitt mål är en 9c-by som ligger 6-7 rutor från min nuvarande by.

Behövde bara klaga lite innan jag satte igång. :wink:

EDIT: men det fanns verkligen inte nån anledning till att klaga. Byn är ju grundad nu.
Senast redigerad av NiklasB den fre 14 mar 2008, 10:06, redigerad totalt 1 gånger.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Har 1 nybyggare nu och har 10 timmar till nästa och därefter 27 h till den sista (give or take). Därefter bär det iväg... ^_^
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Jag kommer lägga mig vid -9/129 så den får gärna låtas bli. Kommer liksom Niklas och Werner att lägga mig i närheten av denna för att bygga upp en producent till innan jag funnlar mina resurser till denna 15-vete-stad.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Som jag snackade om under spelhelgen så har vi fått en inbjudan till G&T, http://s6.travian.se/allianz.php?aid=768, serverns 4e största allians (kommer bli 3e största om vi går med). De jag hann snacka med var positiva, och jag har ordnat så att alla 6 fått en inbjudan. Frågan är då hur vi snyggt kan fixa en sorti ur STH, utan att folk blir onödigt upprörda?
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

ett problem är att vi har lovat support till jorgenssk. Det vet jag inte hur de kommer se på, men jag förstår inte hur de skulle bli glada över att bli av med ~ 2000 väntade enheter. sen kommer STH2 att sjunka en del positioner om vi går ur. Jag vet inte om vi kan gå ur på nåt sätt så att de inte blir putta. Det vi kan göra är väl att skriva ett snyggt avskedsmeddelande.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Mitt förslag är att vi skriver in meddelanden på deras forum imorgon. Sen lämnar vi efter det. Vi lovar dock att hjälpa till med deffen som vi lovat och gör sedan så.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

låter ok för mig. men om inget anfall kommer på nån vecka, drar vi tillbaka själva, eller väntar vi på att få tillbaka trupperna mitt i natten igen?
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Helgen ut tycker jag låter ganska vettigt. Han väntar sig faktiskt anfall redan första dagen.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Jo, ett välbalanserat och hövligt avskedsmeddelande är på sin plats. Det torde räcka med tanke på att vi sitter i en vinge, har hjälpt till ordentligt under den korta tid vi varit med samt inte begärt/fått ut något av alliansen förutom dödade enheter.

Vi har sagt att vi ska hjälpa till med deffen, så det får vi självklart göra. Att skicka fler enheter vore givetvis dumt, men att hålla kvar nuvarande enheter till dess att de dör alternativt helgen har passerat (vilket som nu kommer först) tycker jag låter vettigt.

Frågan är om när vi byter. Ska vi byta före helgen och fortsätta deffa jorgenssk eller ska vi deffa färdigt innan vi byter?
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

mawno har lyckats med konststycket att anfalla en annan allians som vi är allierade med... :ninja:

Om vi inte hade en ursäkt förut att lämna så har vi det nu iaf.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Låst