Travian

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
mawno
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 496
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 12:07
Namn: Emanuel Meramveliotakis

Re: Travian

Inlägg av mawno »

Han bad om det!
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

På sätt och vis så. De gick med i en allians som var allierad med vår bara för att vi skulle sluta anfalla dem...

Men det kommer inte att hjälpa dem, för nu byter vi allians och sen köttar vi vidare.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Jag tycker vi skriver hejdå idag och går ur ganska så omedelbart bums efter det att vi skrivit vårt meddelande.
Ingen mening att låta vår nya allians vänta på oss.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Okelidokeli, det verkar vara en vettig idé.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Myroga
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 118
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 01:06
Namn: Niklas Jönsson
Ort: lund

Re: Travian

Inlägg av Myroga »

Jag tycker att den enda anledningen att vänta skulle vara att alla vi som är berörda skall hinna med att se att vi byter och när vi byter. Jag ser inte att Roger har sett detta ännu.
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Roger är medveten, men iom hans flytt så har han inget internet hemma så som jag förstod det. Han skulle försöka logga in med det trådlösa när han kunde. Bara alla är med så kan vi skicka IGM om det så kommer alla byta ungefär samtidigt.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Hur viktigt anser vi det är att hålla god fortsatt kontakt med STH? Jag kan tycka att det vore bra att inte stöta sig med STH i samband med urtåget. Men, om alla andra tycker det är vettigt att gå ur unmittelbar, vem är jag att säga emot...
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

hur många av oss har nån ur STH brevid sig som de vill undvika krig med?
Det är väl främst det som ska avgöra om vi vill vara försiktiga eller inte.

Sen trodde jag väl att vi från början sa att det var onödigt att stöta sig i onödan med dem. Men precis som jag sa inatt ,så ser jag inte hur vi inte ska stöta oss med dem till viss del iaf. Nu skickar vi iof förstärkningarna, men vi kommer fortfarande att sänka deras ranking och försvars-kapacitet. Sen kommer vi oundvikligen att attackera antingen STH-allianserna eller deras allierade när vi är medlemmar i vår nya allians.

Min långrandiga poäng är att jag inte ser hur vi skulle kunna undvika att stöta oss med dem till viss del. Självklart ska det inte hindra oss från att försöka minimera "skadan". Ett vänligt meddelande och och en välönskning inför framtiden samt ett löfte om att behålla trupperna hos jorgenssk ett visst antal dagar tror jag når långt.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

OK, men då går jag in på deras forum nu och meddelar att den forna DMF-alliansen inte kände sig riktigt hemma i STH och att vi därför kommer att dra oss ur. Jag meddelar att våra trupper kommer att stå kvar och deffa helgen ut, och att vi önskar dem lycka till i framtiden.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

vi ser till o lägga till en kort rad vardera med ett "tack o hejdå"till ditt meddelande, för artighetes skull tycker jag.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Jo, det låter som en bra idé.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

För att fråga om nåt helt annat. Jag håller på o planerar min 4e by, men har stött på ett dilemma. När jag letade by-plats för min 2a o 3e by så gjorde jag en taktisk miss. Jag placerade Angband (den 2a byn) mellan två vetebyar. Sen valde jag fel. Jag valde 9c:n istället för 15c:n för min 3e by. Så nu sitter jag i klistret. Väljer jag 15c:n som min 4e by, eller lägger jag ytterligare en vanlig by brevid istället?

Vad jag är rädd för är naturligtvis att en fientlig spelare lägger sig på 15c:n innan jag hinner ta den som nr 5 om jag inte tar den nu. Samtidigt så vete sjutton hur jag får upp den till något vettigt när den får dela resursby med Thangorodrim (nr 3).
Senast redigerad av NiklasB den fre 30 maj 2008, 19:24, redigerad totalt 1 gånger.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

Jag har postat om att vi gått ur STH. Det kanske hade varit trevligt om ni själva går in och meddelar det personligen också.

Jag har gått ur STH i spelet och kan bekräfta att vi alla har varsin inbjudan till G&T.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

jag hittar ingen info om att man ska anmäla till någon att man blivit medlem på forumet. antar att de lägger in en i allians-gruppen när de märker att de fått en ny-reggning
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
Mordachai
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 484
Blev medlem: lör 28 apr 2007, 20:52
Namn: T Jesper Edmark
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Travian

Inlägg av Mordachai »

Har även jag gått ut ur STH och in i G&T nu.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av Ulvert »

Ok, on my way.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

de skickade iaf tillbaka trupperna tidigare än förra ggn...

antar att de inte brydde sig på samma sätt nu när vi inte är med i alliansen längre.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

NiklasB skrev:de skickade iaf tillbaka trupperna tidigare än förra ggn...

antar att de inte brydde sig på samma sätt nu när vi inte är med i alliansen längre.
Jag snackade med jorgenssk, vetet tog slut...
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
NiklasB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 06:15
Namn: Niklas Bolmdahl
Ort: Lund

Re: Travian

Inlägg av NiklasB »

Funderar på att sluta spela... Jag kommer inte åt datorn annat än nån gång per dag och jag kommer börja förlora trupper om jag inte skärper mig enbart pga svält. Jag hinner helt enkelt inte ha kul med spelet. Har oxå fått meddelande från Sariusen om att jag behöver skärpa mig om jag ska platsa i alliansen och inser att jag antagligen inte kommer kunna göra en uppryckning som varar.
Det finns en 15c på (6|140) som jag inte kommer använda. Bara att jag suttit brevid en 15c utan att ha tagit den säger väl en hel del...

Mitt konto raderas om 71 timmar lite drygt, så såvida jag inte kommit på andra tankar innan 23:30 (onsdag) så raderas kontot lagom till helgen.
cacoethes loquendi

"Ibland tror jag att det säkraste beviset på att det finns intelligenta varelser i universum är att ingen av dem har försökt kontakta oss."
- Kalle, Kalle & Hobbe
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Travian

Inlägg av wyrmer »

NiklasB skrev:Funderar på att sluta spela... Jag kommer inte åt datorn annat än nån gång per dag och jag kommer börja förlora trupper om jag inte skärper mig enbart pga svält. Jag hinner helt enkelt inte ha kul med spelet. Har oxå fått meddelande från Sariusen om att jag behöver skärpa mig om jag ska platsa i alliansen och inser att jag antagligen inte kommer kunna göra en uppryckning som varar.
Det finns en 15c på (6|140) som jag inte kommer använda. Bara att jag suttit brevid en 15c utan att ha tagit den säger väl en hel del...

Mitt konto raderas om 71 timmar lite drygt, så såvida jag inte kommit på andra tankar innan 23:30 (onsdag) så raderas kontot lagom till helgen.
Eller så hade kunnat gå ur alliansen och låta kontot förfalla så att vi andra kan ta över dina byar...
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Låst