Uppdaterade inlägg

Lämna gärna tips eller feedback på hur sidan eller forumet kan utvecklas, men försök undvika diskutera tipsen här.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Uppdaterade inlägg

Inlägg av Skarpskytten »

Går det att fixa så att gamla inlägg som uppdateras (som den första posten i en lång tråd om spelhelger) kommer upp under "Visa nya inlägg"? Det är det enklaste sättet att följa forumet, men som det är nu missar man lätt om någon uppdaterar ett gammat inlägg man är intresserad av.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Uppdaterade inlägg

Inlägg av bladerunner_35 »

Jag håller med, det vore bra om även uppdaterade inlägg hamnade på nya-inlägg-listan. En workaround tills dess är att de som uppdaterar tråder av olika anledningar också gör ett nytt inlägg med "uppdaterad" eller liknande.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Uppdaterade inlägg

Inlägg av Ichabod »

Svaret är tyvärr nej. Det finns inget enkelt sätt, det finns extremt komplicerade sätt dock, som jag inte har möjlighet att fixa innom en överskådlig framtid.

För närvarande finns två möjligheter.

1. Som bladerunner_35 sa, posta en ny tråd, ibland är det lämpligt.
2. Använda funktionen "bump". Eller "knuffa upp tråden" som det står längst ner. Detta ska egentligen bara kunna göras för gamla trådar som ska återaktiveras, men jag har ställt ner tidsgränsen för bump nu för att ni ska kunna göra detta smidigare. Om funktionen missbrukas får jag ta bort den igen. (Har en tendens att bli så på andra forum)

(Edit: Knuffningsintervallen är nu satt till en timme, mindre än så kan jag inte sätta den då det riskerar öppna hål i säkerheten. Så just nu kan man bara knuffa upp en tråd en gång i timmen.)
Senast redigerad av Ichabod den ons 06 feb 2008, 10:02, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Uppdatering
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Skriv svar