Info - Conan

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Info - Conan

Inlägg av Ulvert »

Jag har ikväll börjat arbeta på ett underforum vid namn - "Conan - Shadizar, tjuvarnas stad".

Tanken är att det ska vara en "öppen kampanjvärld" i form av en stad (I Robert E Howards fantasyvärld), där varje spelare får en karaktär (bosatt i staden)som de sedan kommer att spela i olika korta småäventyr. Jag kommer m a o inte att ha en fast grupp, utan grupperna kommer att skifta mycket, både i form och innehåll, beroende på vem som har tid och möjlighet att spela för tillfället.

Jag har mycket kvar att göra, både här på forumet och i form av planering av de olika äventyren, innan jag kör igång min första grupp men folk som är intresserade av att vara med att spela får gärna anmäla sitt intresse här. De enda krav jag har är att ni är aktiva, intresserade, har tid att spela då och då och inte är fullständigt socialt inkompetenta.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Magnus Olofsson

Re: Info - Conan

Inlägg av Skarpskytten »

Jag vill gärna vara med någon gång. För att testa på spelet och ditt spelledande. Skandal att vi aldrig spelat ihop, förutom mitt CoC scenario.

Bra initiativ!
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Pedersen
Namn: Magnus Pedersen
Kontakt:

Inlägg av Pedersen »

Låter ju kul. Riktigt häftig idé att låta allt kretsa kring staden (Chronopia, fast utan fjams) och att ha det som en öppen kampanj med lösa grupper. Är gärna med i mån av tid (typ ett, par, tre ggr/år eller något). :)
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Mordachai
Namn: T Jesper Edmark
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Ta det Pedersen sa ovan och låtsas att det var jag som sa det.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

Ulvert skrev:Jag har ikväll börjat arbeta på ett underforum vid namn - "Conan - Shadizar, tjuvarnas stad".

Tanken är att det ska vara en "öppen kampanjvärld" i form av en stad (I Robert E Howards fantasyvärld), där varje spelare får en karaktär (bosatt i staden)som de sedan kommer att spela i olika korta småäventyr. Jag kommer m a o inte att ha en fast grupp, utan grupperna kommer att skifta mycket, både i form och innehåll, beroende på vem som har tid och möjlighet att spela för tillfället.

Jag har mycket kvar att göra, både här på forumet och i form av planering av de olika äventyren, innan jag kör igång min första grupp men folk som är intresserade av att vara med att spela får gärna anmäla sitt intresse här. De enda krav jag har är att ni är aktiva, intresserade, har tid att spela då och då och inte är fullständigt socialt inkompetenta.
Update: Conan - Shadizar, tjuvarnas stad börjar närma sig sitt startdatum nu. Jag har 8 spelarkaraktärer kvar att göra och lägga upp, samt lite finputsningar att göra på de äventyr jag har skrivit, men sedan kommer vi att köra igång.

Ta gärna en titt på de spelarkaraktärer som jag har lagt upp än så länge, och "boka" den ni vill spela genom att skicka ett PM till mig.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar