Mer tid

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Hornemark

Mer tid

Inlägg av Hornemark »

Rent familjemässigt har jag oväntat fått tid att åter börja spela rollspel på DMF. Har väl inte överdrivet mycket tid, men kanske så pass att jag kan spela 1 gång/vecka. Har funderat, och kommit fram till att jag nog skulle vilja börja som spelare först, för att se om jag är i form. Vad spelleder folk nu? Finns det någon chans att gästspela?
Hornemark

Re: Mer tid

Inlägg av Hornemark »

Har fortsatt att smida mina planer om mitt moroniska återtåg... Tror att det mynnar ut i en WHFRP-kampanj i episk stil... kan lova lite återblickar från tidigare kampanjer...

Några citat:
"Hans häst är inlåst på tusen ställen..."
"Vi går söderut i 2 år..."
"Vi har dräpt troll och hyndor..."

m.m.

Kampanjen kan förhopningsvis starta under sommaren...

Fram tills dess skulle jag gärna vilja spel/gästspela i några pågående kampanjer... finns där en lucka någonstans?

Skicka ett meddelande...
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Mer tid

Inlägg av Godeye »

Hej Hornet!

Kom ner på någon torsdag (brädspelskväll) och slå dig i slang med folk. Dessvärre lider många av spelgrupperna av inavel och man spelar med samma personer år efter år; oftast kanske inte för att man vill utan för att man vant sig vid det. De personer jag hade snackat med är Ichabod och AshesFall; de spelleder ofta och har bra koll på folk. Du skulle kanske också snacka med Skarpskytten som säkert har en kampanj i bakfickan. Hade jag varit som du så hade jag snackat med sådana som vill spela (snarare än potentiella spelledare) och försökt formera en grupp. Det finns, som alltid, ett underskott på spelledare i föreningen.

/Mortimus Martin
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Mer tid

Inlägg av Skarpskytten »

Godeye skrev:Du skulle kanske också snacka med Skarpskytten som säkert har en kampanj i bakfickan.
Det har jag faktiskt. Flera stycken till och med men bara denna är aktuell just nu: http://forum.dmfonline.se/viewtopic.php?f=4&t=848 Jag tror att den passar din läggning ...

Om du vill vara med så skicka den e-postadress till mig så lägger jag till dig till min mailinglista.

Vi har inte kommit igång ännu men förr eller senare blir det nog ett spelmöte eller tre.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Mer tid

Inlägg av Elrik »

jag gick ju och köpte en WFRP-kampanj idag... fast den får nog vänta tills efter DnD. Får se när jag drar igång den. Jag har dock hört att du gillar warhammer.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Mer tid

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev:jag gick ju och köpte en WFRP-kampanj idag... fast den får nog vänta tills efter DnD. Får se när jag drar igång den. Jag har dock hört att du gillar warhammer.
Var det "Thousands Thrones". Var själv sugen men har läst några riktiga lustmord av den på internet. Den verkar dock kunna bli bra med lite jobb ...
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Mer tid

Inlägg av Elrik »

jo, den.. har inte läst om den. Har väl egentligen inte jättehöga förväntningar mer än att jag ska slippa göra allt själv.. men ni som är intresserade kan ju låta bli att köpa och /eller läsa den.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Hornemark

Re: Mer tid

Inlägg av Hornemark »

Har f.k. den grymt svåra mail-adressen Ola.Hornemark@hotmail.com
Skriv svar