Rekommendationer för sci-fi?

Huvudtråd för de filmer och tvserier som ses i föreningens biosalong, men också filmsnack i övrigt.
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Rekommendationer för sci-fi?

Inlägg av Godeye »

Ulvert skrev:Vill slå ett slag för den nya Defying Gravity. Riktigt bra, ny sci-fi tv-serie. :winner:
Skittråkig serie... oengagerade huvudskådisar, flummig (a la Lost) story som inte inspirerar eller utvecklas och seeeega så kallade actionscener där man bara hoppas att skådisarna ska dö (nä, inte att karaktärerna ska dö). Positivt är att det är sci-fi och att huvudpersonen är lönnfet och självgod... hans fullständigt ointressanta tidigare romans med en brud envisas man dessutom med ge ständiga återblickar av: bruden får Anitra Steen att framstå som spännande och charmig. Den som gjort castingen ska ha en eloge för att man lyckats hitta så pass okarismatiska och fullständigt meningslösa skådisar till en och samma serie: undantagen är en biolog som samlar på sperma och en fet porrsurfande fysiker... den sistnämnde kanske en kandidat till nästa års kassörspost i DMF?
Senast redigerad av Godeye den fre 02 okt 2009, 12:18, redigerad totalt 1 gånger.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Rekommendationer för sci-fi?

Inlägg av Gustav »

Jag stör mig mest på att de har besvärat sig med att förklara gravitationen på skeppet (magneter i golvet och magnetiska dräkter och magnetisk hårspray) men inte hur de kan ha livekommunikation med Jorden när de närmar sig Venus. Det borde ta minst 2 minuter och förmodligen mer för signalerna att färdas enkel resa på det avståndet.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Rekommendationer för sci-fi?

Inlägg av Godeye »

Gustav skrev:Jag stör mig mest på att de har besvärat sig med att förklara gravitationen på skeppet (magneter i golvet och magnetiska dräkter och magnetisk hårspray) men inte hur de kan ha livekommunikation med Jorden när de närmar sig Venus. Det borde ta minst 2 minuter och förmodligen mer för signalerna att färdas enkel resa på det avståndet.
Ja, lite märkligt att de slarvar med det tekniska... jag menar 3/4 av casten verkar ju vara robotar...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Rekommendationer för sci-fi?

Inlägg av Ulvert »

Godeye skrev:
Ulvert skrev:Vill slå ett slag för den nya Defying Gravity. Riktigt bra, ny sci-fi tv-serie. :winner:
Skittråkig serie... oengagerade huvudskådisar, flummig (a la Lost) story som inte inspirerar eller utvecklas och seeeega så kallade actionscener där man bara hoppas att skådisarna ska dö (nä, inte att karaktärerna ska dö). Positivt är att det är sci-fi och att huvudpersonen är lönnfet och självgod... hans fullständigt ointressanta tidigare romans med en brud envisas man dessutom med ge ständiga återblickar av: bruden får Anitra Steen att framstå som spännande och charmig. Den som gjort castingen ska ha en eloge för att man lyckats hitta så pass okarismatiska och fullständigt meningslösa skådisar till en och samma serie: undantagen är en biolog som samlar på sperma och en fet porrsurfande fysiker... den sistnämnde kanske en kandidat till nästa års kassörspost i DMF?
Där ser man hur olika smak man kan ha. :lol: Jag gillar i o f s fortfarande Lost. ;-)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar