Vampirekaraktärer
- Godeye
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Martin
Vampirekaraktärer
Jag håller på att skissa på en vampirekampanj (gamla). Den kommer att utspela sig i USA under första hälften av 1800-talet.
Jag undrar om det finns någon som har några coola npcbeskrivningar, karaktärer eller koncept att dela med sig? Det kan vara allt från en underlig malkav med någon konstig derangement till en maktfullkomlig ventrue. Jag är ute efter personlighet samt historia till mina npcs... inte "duttar".
Är det dessutom någon som har historiska kartor eller bra stadsbeskrivningar så tas detta tacksamt emot. Pma mig om sådant finns.
Jag undrar om det finns någon som har några coola npcbeskrivningar, karaktärer eller koncept att dela med sig? Det kan vara allt från en underlig malkav med någon konstig derangement till en maktfullkomlig ventrue. Jag är ute efter personlighet samt historia till mina npcs... inte "duttar".
Är det dessutom någon som har historiska kartor eller bra stadsbeskrivningar så tas detta tacksamt emot. Pma mig om sådant finns.
Senast redigerad av Godeye den tor 24 jan 2008, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Re: Vampirekaraktärer
många dottar i temporis är ju alltid en färgstark karaktär.. ska tänka efter..
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- Godeye
Not quite...Elrik skrev:många dottar i temporis är ju alltid en färgstark karaktär.. ska tänka efter..
Tänka rätt är stort
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Ta en titt på gamla "Vampire : Victorian Age". Kanske inte hundra procent rätt tid beroende på hur tidigt det var på 1800-talet, men det finns mycket material där du nog skulle ha användning för.Godeye skrev:Jag håller på att skissa på en vampirekampanj (gamla). Den kommer att utspela sig i USA under första hälften av 1800-talet.
För övrigt vill jag bara säga att du ska köra nya vampire istället, du får intressantare stadspolitik då. (...och att Cartago bör förstöras)
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Kartor:
http://www.davidrumsey.com/index.html
http://lcweb2.loc.gov/ammem/gmdhtml/gmdhome.html
http://www.lib.utexas.edu/maps/histus.html
Bilder:
http://www.picturehistory.com/category/cat_id/178
http://digitalgallery.nypl.org/nypldigital/index.cfm
Jag vet inte om jag har några coola karaktärsidéer just nu.
http://www.davidrumsey.com/index.html
http://lcweb2.loc.gov/ammem/gmdhtml/gmdhome.html
http://www.lib.utexas.edu/maps/histus.html
Bilder:
http://www.picturehistory.com/category/cat_id/178
http://digitalgallery.nypl.org/nypldigital/index.cfm
Jag vet inte om jag har några coola karaktärsidéer just nu.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Godeye
Jag tackar Skarpskytten!
Bakgrundshistorier tas tacksamt emot oxå.
Bakgrundshistorier tas tacksamt emot oxå.
Tänka rätt är stort
- Skarpskytten
I ett par av Westernmodulerna finns snygga stadskartor och hyfsat bra stadbeskrivningar, men det är över städer från 1870- och 1880-talen, jag vet inte om det är intressant för dig.
- Yote
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Anders Persson
White Wolf släppte för ett par år sedan 'Vampire: Victorian Age'. Setting för det spelet är 1886, med fokus mestadels på England, men också till viss del andra delar av världen.
Jag äger böckern och där är gott om karaktärs koncept, kartor mm ifall du är intresserad av att låna böckerna.
Jag äger böckern och där är gott om karaktärs koncept, kartor mm ifall du är intresserad av att låna böckerna.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Ichabod skrev:Ta en titt på gamla "Vampire : Victorian Age". Kanske inte hundra procent rätt tid beroende på hur tidigt det var på 1800-talet, men det finns mycket material där du nog skulle ha användning för.
Yote skrev:White Wolf släppte för ett par år sedan 'Vampire: Victorian Age'. Setting för det spelet är 1886, med fokus mestadels på England, men också till viss del andra delar av världen.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!
- Godeye
Jag tackar... men jag har tillgång till dem... nä, jag är mer ute efter "bakgrundshistorier".Yote skrev:White Wolf släppte för ett par år sedan 'Vampire: Victorian Age'. Setting för det spelet är 1886, med fokus mestadels på England, men också till viss del andra delar av världen.
Tänka rätt är stort
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Pratar vi syfilisgalna ventrues med storhetsvansinne och ett behov av att förnedra alla som står under dem och som tillhörande frimurarna eller pratar vi mer sjuka karaktärer eller mindre sjuka? Vad jag kanske undrar är ifall det är bakgrundshistorier a la de som vi använde oss av i sabbat lajvet eller folk som inte är lika förvridna? Individer med bakgrunder som är förhållandevis normala?
Ett tacksamt tema under den tiden är ju att anspela på den sexuella repression som fick folk till att agera konstigt både på det ena och det andra sättet....=)
Ett tacksamt tema under den tiden är ju att anspela på den sexuella repression som fick folk till att agera konstigt både på det ena och det andra sättet....=)
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
- Skarpskytten
Här kommer några koncept.
"Den ovillige ledaren" (passar nog bäst för en Tremer): om ingen vill leda, utan är mer intresserade av att forska, blir det som i DMF: den minst ovillige är den som blir Trustenpresident eller kassör eller what-not. Detta är en karktär med en stor passion för något akademiskt eller magisk område, som har hamnat i en ledarskapsställning. Alltså gör den ett mycket dåligt och oengagerat jobb, vilket går ut över hela organisationen.
"Den överarbetade" (passar bäst för en sidekick till en Furste eller liknande): detta är en i sig kompetent person som på grund av brist på andra kompetenta (eller lojala) personer har för mycket att göra. Alla vet om detta, utan personen själv. Alltså fungerar den organisation (eller likande) som personen ingår i mycket illa, beslut fullföljs inte, glöms bort, eller genomförs som halvmesyrer.
"Den politiskt korrekte" (passar bäst för en Ventrue eller Tremer): säg "maktanalys", och den här personen förstår ingenting. Den tror nämlingen på systemet; liksom Candide är den övertygad om att den lever i den bästa av alla världar. Det som cyniker avfärdar som pk-klyschor tror denna person på. Detta är som en fackföreningsrepresentant som kan kämpa för individuell lönesättning utan att fråga sina medlemmar om det är det de vill ha; alla vet ju hur mycket bättre det är med individuell lönesättning-
"Den intelektuelle revolutionären" (passar bäst för en Brujha eller Toreador): Det är en våldsam, arrogant person som älskar sig själv och våld, men som också är en intelektuell snobb. Han kan systemet utan och innantill och kan förklara (med hänvisning till äldre auktoriteter) varför systemet är fel. Eftersom konsten speglar samhället, måste inte bara samhället utan även konsten förändras. Alltså är denne karaktär kunnig i avant-garde konst, och något av en snobb.
"Den ovillige ledaren" (passar nog bäst för en Tremer): om ingen vill leda, utan är mer intresserade av att forska, blir det som i DMF: den minst ovillige är den som blir Trustenpresident eller kassör eller what-not. Detta är en karktär med en stor passion för något akademiskt eller magisk område, som har hamnat i en ledarskapsställning. Alltså gör den ett mycket dåligt och oengagerat jobb, vilket går ut över hela organisationen.
"Den överarbetade" (passar bäst för en sidekick till en Furste eller liknande): detta är en i sig kompetent person som på grund av brist på andra kompetenta (eller lojala) personer har för mycket att göra. Alla vet om detta, utan personen själv. Alltså fungerar den organisation (eller likande) som personen ingår i mycket illa, beslut fullföljs inte, glöms bort, eller genomförs som halvmesyrer.
"Den politiskt korrekte" (passar bäst för en Ventrue eller Tremer): säg "maktanalys", och den här personen förstår ingenting. Den tror nämlingen på systemet; liksom Candide är den övertygad om att den lever i den bästa av alla världar. Det som cyniker avfärdar som pk-klyschor tror denna person på. Detta är som en fackföreningsrepresentant som kan kämpa för individuell lönesättning utan att fråga sina medlemmar om det är det de vill ha; alla vet ju hur mycket bättre det är med individuell lönesättning-
"Den intelektuelle revolutionären" (passar bäst för en Brujha eller Toreador): Det är en våldsam, arrogant person som älskar sig själv och våld, men som också är en intelektuell snobb. Han kan systemet utan och innantill och kan förklara (med hänvisning till äldre auktoriteter) varför systemet är fel. Eftersom konsten speglar samhället, måste inte bara samhället utan även konsten förändras. Alltså är denne karaktär kunnig i avant-garde konst, och något av en snobb.
- Godeye
Helst karaktärer som är någorlunda normala. Själv tror jag mycket på att göra karaktärer utifrån preferenser och drivkrafter: vad vill folk göra och varför.Arcturus skrev:Pratar vi syfilisgalna ventrues med storhetsvansinne och ett behov av att förnedra alla som står under dem och som tillhörande frimurarna eller pratar vi mer sjuka karaktärer eller mindre sjuka? Vad jag kanske undrar är ifall det är bakgrundshistorier a la de som vi använde oss av i sabbat lajvet eller folk som inte är lika förvridna? Individer med bakgrunder som är förhållandevis normala?
Tänka rätt är stort