Veckans undersökning 3
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Veckans undersökning 3
Ja, då var det dags igen. Eftersom väldigt få av DMFs aktiva medlemmar var på Gothcon och spelade spel undrar Trusten den här gången varför det är så få som åker. Som vanligt är det kul om folk motiverar.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Pedersen
- Namn: Magnus Pedersen
- Kontakt:
Re: Veckans undersökning 3
Jag är för gammal och vis för att ligga och sova på ett hårt och kallt golv med illaluktande unga män omkring mig som snarkar eller väsnas.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Word.Pedersen skrev:Jag är för gammal och vis för att ligga och sova på ett hårt och kallt golv med illaluktande unga män omkring mig som snarkar eller väsnas.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Sovandet hade jag inga problem med, man kan ju alltid ta in på vandrarhem för ett par hundringar om natten.
Mitt problem låg snarare i att jag inte kunde/ville vara hemifrån under så lång tid.
Mitt problem låg snarare i att jag inte kunde/ville vara hemifrån under så lång tid.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- bladerunner_35
- Namn: Björn Söderström
- Kontakt:
Jag har inte tid att åka iväg en hel helg.
Men samtidigt finns det inget som direkt lockar heller. Rollspel vill jag helst ha kontinuitet i och investera mer i än ett spelmöte med slumpmässiga personer. Figurspel har jag slutat med (delvis pga tidsbrist) och brädspel kan visserligen vara kul då och då men kan inte mäta sig med rollspel.
Om det varit något som jag verkligen ville göra på t.ex. Gothcon så hade det inte varit helt omöjligt att åka (bara jättekrångligt).
Men samtidigt finns det inget som direkt lockar heller. Rollspel vill jag helst ha kontinuitet i och investera mer i än ett spelmöte med slumpmässiga personer. Figurspel har jag slutat med (delvis pga tidsbrist) och brädspel kan visserligen vara kul då och då men kan inte mäta sig med rollspel.
Om det varit något som jag verkligen ville göra på t.ex. Gothcon så hade det inte varit helt omöjligt att åka (bara jättekrångligt).
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
- Mordachai
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Jag var där!
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
is the answer
to the question on your mind!
- Flix
- Namn: Felix Ivefeldt
- Kontakt:
just nu har jag inte tid,
och jag har ingen färdigmålad arme plus att jag knappt kan lira.
inom rollspel känner jag mig jävligt nybörjare och osäker
och sedan igen, tiden...
och jag har ingen färdigmålad arme plus att jag knappt kan lira.
inom rollspel känner jag mig jävligt nybörjare och osäker
och sedan igen, tiden...
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
För egen del är motivationen som följer: Det är för mycket folk och folk luktar för illa och är för irriterande för att jag ska stå ut med dem under flera dagar.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Hade med det alternativet förut...
Maestro of the lol-orgel.
.
.