BARBARFEST!
- Mordlust
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Bernard Christiansson
DMF anordnar fest den 12/5. Tema kommer som ni förstår att vara barbar. Om vädret tillåter kommer vi att vara ute och grilla. Diverse tävlingar kommer givetvis utkämpas under tillställningen. Mer information kommer snart men se till att hålla denna lördag fri.
DMF kommer att ordna med grill och mat samt någon till ett par öl för 50 pix. Info om föranmälan dyker upp så fort jag bestämt mig för hur jag tänker göra.
Förslag på aktiviteter kan med fördel diskuteras i denna tråd. Även offentliga utmaningar till andra medlemmar postas här!
DMF kommer att ordna med grill och mat samt någon till ett par öl för 50 pix. Info om föranmälan dyker upp så fort jag bestämt mig för hur jag tänker göra.
Förslag på aktiviteter kan med fördel diskuteras i denna tråd. Även offentliga utmaningar till andra medlemmar postas här!
Senast redigerad av Mordlust den ons 18 apr 2007, 19:54, redigerad totalt 1 gånger.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Barbartrivia? "Hur många ormgudar har Conan besegrat?", "Vad trampar Conan på med sina juvelbeprydda sandaler?", "Vad är Cohen barbarens löständer gjorda av?" etc
Man kan tillochmed ha med riktig barbartrivia: "Vad dog Atilla Hunnern av?", "Vilka nummer hade de tre legionerna som Arminus förstörde i Teutonburgerskogen?"
Man kan tillochmed ha med riktig barbartrivia: "Vad dog Atilla Hunnern av?", "Vilka nummer hade de tre legionerna som Arminus förstörde i Teutonburgerskogen?"
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Godeye
- Namn: Martin
Att vara utklädd till barbar borde vara ett måste.
1 En ät-tävling borde också arrangeras (korv?).
2 Mjödhävartävling?
3 Förolämpartävling där publiken bestämmer vem som vinner. Eftersom dmfarna är småsinta och skadeglada, men sällan bidrar med så mycket mer än hånskratt, så borde detta uppskattas.
4 Brottning? Kommer nog uppstå spontant...
5 Dragkamp? Ta med våg Bernard så att det blir jämnt.
6 Någon form av rugby hade varit riktigt kul...
7 Skriktävling.
1 En ät-tävling borde också arrangeras (korv?).
2 Mjödhävartävling?
3 Förolämpartävling där publiken bestämmer vem som vinner. Eftersom dmfarna är småsinta och skadeglada, men sällan bidrar med så mycket mer än hånskratt, så borde detta uppskattas.
4 Brottning? Kommer nog uppstå spontant...
5 Dragkamp? Ta med våg Bernard så att det blir jämnt.
6 Någon form av rugby hade varit riktigt kul...
7 Skriktävling.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
8 Posseringstävling. Vem kan få fram största biceps och underkäke.
Trivian måste ju givetvis ha fråga: Whats the best thing in life? bäst tysk brytning är tie breaker om flera svarar rätt.
Trivian måste ju givetvis ha fråga: Whats the best thing in life? bäst tysk brytning är tie breaker om flera svarar rätt.
Senast redigerad av Herr B den fre 27 apr 2007, 00:41, redigerad totalt 1 gånger.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Skarpskytten
9 Bära jungfru-tävling ... om ingen jungfru går att uppbringa kan den ersättas med mågon form av tävling i plundring eller bära plundingsgods-
- Skarpskytten
Det är ju sannt, men kan bli problematiskt ... finns det ingen moronsk flickvän som kan ställa upp och spel jungfru?pärus skrev:finns ju random jungfrusnas på stan att bära bort..
Nja, jag tänkte snarare att man t ex ska bära en hoprullad matta, en massa ljusstakar, en kista etc en viss sträcka på kortast tid eller något sådant ... jag tänker mig att det är något som ingår i varje barbars grundutbildning?pärus skrev:eller det kanske var det du menade med plundring?
- Skarpskytten
Hmm, men det kan ju bli lite väl homoerotiskt. Conan räddade väl alltid unga kvinnor från orm/spindelgudar, inte gossar?Godeye skrev:Jungfrur finns det nog så att det räcker och blir över bland medlemmarna...
- Godeye
- Namn: Martin
... vi kanske inte ska köra en DMF-variant: de flesta dmfare är iofs mer intreserade av att tafsa på sina polare än av att få till det med tjejer... men för egen del så skulle jag föredra tjej-jungfrur... risken är att en 125 kgs dmf-jungfru bryter ens rygg. Vi kanske kan få Mordlust att hitta några frivilliga på BUP?
Tänka rätt är stort
- Skarpskytten
Diskuterade detta med jungfrur med Mordlust igår; han hävdar att det inte finns några sådana i Lund!? Möjligtvis har han själv en viss roll i detta. Någon form av import kanske är av nöden. Pedersen borde göra en insats här.Godeye skrev:Vi kanske kan få Mordlust att hitta några frivilliga på BUP?