Ereb Altor 98
Hej all DMF:are!
Jag är en relativt ny medlem i DMF och jag skulle bara vilja prova på mina kunskaper som Spelledare. Och jag frågar dom som har lust att spela ett rollspel som kallas Ereb Altor 98. Man kan i korta drag säga att det är som att spela nutidsrollspel.
Ja om någon har lust med det så säg till i den här tråden.
Tanken är att rollspelet ska vara någon gång mellan 11-13/5 denna veckan
Jag är en relativt ny medlem i DMF och jag skulle bara vilja prova på mina kunskaper som Spelledare. Och jag frågar dom som har lust att spela ett rollspel som kallas Ereb Altor 98. Man kan i korta drag säga att det är som att spela nutidsrollspel.
Ja om någon har lust med det så säg till i den här tråden.
Tanken är att rollspelet ska vara någon gång mellan 11-13/5 denna veckan
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Välkommen Zhain. Du bör tänka på att våra medlemmar är mellan 10 och 40 år gammla och har ganska olika syn på vad bra och intressant rollspel är. Om jag var som dig skulle jag skriva en kort presentation - vem du är, hur gammal du är, hur gamla spelare du har, om du vill köra stämningsrollspel, intrigrollspel, action eller hur du nu ser på det. Då har du nog en bättre chans att få svar i den här tråden.Zhain skrev:jag är en relativt ny medlem i DMF

"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
okey då får jag väl göra det antar jag.
nå ja.... Jag heter Daniel och är 17år. jag går andra året på Hotell och Restaurang. jag har hållit på med rollspel i ett par år men jag har lite erfarenhet och "seriösa" rollspel. Ja jag vet sen inte skillnaden mellan stämningsrollspel, intrigrollspel, action osv. Men jag har spelledigt ett par rollspel med en viss framgång. men jag vill gärna Spelleda ett rollspel med er.
nå ja.... Jag heter Daniel och är 17år. jag går andra året på Hotell och Restaurang. jag har hållit på med rollspel i ett par år men jag har lite erfarenhet och "seriösa" rollspel. Ja jag vet sen inte skillnaden mellan stämningsrollspel, intrigrollspel, action osv. Men jag har spelledigt ett par rollspel med en viss framgång. men jag vill gärna Spelleda ett rollspel med er.
- Skarpskytten
Bra!
Det brukar klagas på brist på spelledare på DMF. Själv är jag både för gammal och upptagen för att kunna spela med dig Zhain, men jag hoppas att några av våra yngre medlemmar tar chansen att få spela lite rollspel!
Det brukar klagas på brist på spelledare på DMF. Själv är jag både för gammal och upptagen för att kunna spela med dig Zhain, men jag hoppas att några av våra yngre medlemmar tar chansen att få spela lite rollspel!
- Skarpskytten
- Skarpskytten
Av DMFare av döma är det enda som kommer av erfarenhet fetma och cynisismZhain skrev:man brukar väl också säga att med ålder kommer erfarenhet

- bob0
- Namn: Tobias Ljungström
glöm inte skrumplevernSkarpskytten skrev:Av DMFare av döma är det enda som kommer av erfarenhet fetma och cynisismZhain skrev:man brukar väl också säga att med ålder kommer erfarenhet
"Well I woke up Sunday morning, With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert."
- Skarpskytten
hmm ... vi har ett par tre killar i 13-15års åldern i föreningen som spelat lite rollspel förr. Jag har bla spellett dem vid tillfälle. (Fabian % co). Hade du kunnat tänka dig att spelleda dem?Zhain skrev:asså det spelar ingen roll på spelarnas ålder för min del.
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Admin: Håll er till ämnet är ni snälla.
Jag kan tänka mig att guida dig lite om du vill börja spelleda tex Eon, du kan till och med få låna lite böcker och rollformulär (samt färdiga äventyr), jag tycker det är fantastiskt att du visade så stort intresse för spelledande efter mitt äventyr.
Jag har nog inte tid att vara med som spelare mer än kanske som gäst någon gång, men jag sitter gärna ner med dig och snackar igenom vad du vill göra och kanske hjälper till att hitta några spelare.
Vad du behöver göra är att etablera en grupp/spelkrets i din egen ålder där du kan stå i all din glans som central spelledare. Jag kan därmed ta på mig rollen som någon slags mentor om du vill.
Jättekul att ha med dig i föreningen Zhain, jag har en känsla av att vi kommer se mer av dig.
/PS: Vill du snacka mer med mig kan du nå mig via min msn eller icq (se min profil)
/PS 2: (edit: Tog mig friheten att ändra stavningen på Ereb Altor.
)
Jag kan tänka mig att guida dig lite om du vill börja spelleda tex Eon, du kan till och med få låna lite böcker och rollformulär (samt färdiga äventyr), jag tycker det är fantastiskt att du visade så stort intresse för spelledande efter mitt äventyr.
Jag har nog inte tid att vara med som spelare mer än kanske som gäst någon gång, men jag sitter gärna ner med dig och snackar igenom vad du vill göra och kanske hjälper till att hitta några spelare.
Vad du behöver göra är att etablera en grupp/spelkrets i din egen ålder där du kan stå i all din glans som central spelledare. Jag kan därmed ta på mig rollen som någon slags mentor om du vill.
Jättekul att ha med dig i föreningen Zhain, jag har en känsla av att vi kommer se mer av dig.
/PS: Vill du snacka mer med mig kan du nå mig via min msn eller icq (se min profil)
/PS 2: (edit: Tog mig friheten att ändra stavningen på Ereb Altor.

Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw

"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
- Skarpskytten
Bra! Då föreslår jag att någon i styrelsen eller Trusten kontaktar Fabian, Atle, Max och vad kiddsen nu heter och kolla om det finns ett intresse bland dem att spela med Zhain.Zhain skrev:ja