Förslag: Vem är vem.

Lämna gärna tips eller feedback på hur sidan eller forumet kan utvecklas, men försök undvika diskutera tipsen här.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Björn Söderström
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Som ny medlem i DMF har jag väldigt dålig koll på alla andra medlemmar, vad de gör, vad de spelar osv. Även om detta löser sig med tiden kunde det vara både kul och informativt att ha en "Vem är vem" tråd där medlemmarna kan presentera sig själva och förklara lite vad de pysslar med.

De flesta har säkert sett liknande trådar på andra forum även om de ofta brukar ta formen av "Kontaktinfo" vilket jag alltid tyckt vara märkligt.

Saker jag skulle vilja veta är till exempel:

Bild (viktigt), namn, ålder...

Kort bakgrund - student/jobbar med/är gift/har barn osv..

Spelar helst....

Äger (spel)...

Roll i föreningen...

Jag var på väg att starta men var inte säker på var jag skulle lägga tråden. Dessutom kanske det är en bra idé om de mer aktiva medlemmarna (läs mest inflytelserika) har sina inlägg först?

En helt annan, orelaterad sak jag skulle vilja veta är vad som finns i lokalen vad gäller olika spel. Visst, det är bara att knalla dit men en lista över de spel som finns antingen här på forumet eller på hemsidan vore klockrent.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Godeye
Namn: Martin

Inlägg av Godeye »

Vi har haft en liknande diskussion, men nog inte tänkt på infallsvinkeln att det hade varit bra med denna info för nya medlemmar. Bra förslag!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Herr B
Namn: Pär Birgander

Inlägg av Herr B »

bladerunner_35 skrev:En helt annan, orelaterad sak jag skulle vilja veta är vad som finns i lokalen vad gäller olika spel. Visst, det är bara att knalla dit men en lista över de spel som finns antingen här på forumet eller på hemsidan vore klockrent.
Tyvärr så finns det mig veteligen ingen lista på vilka spel vi har. Det har försökts med inventeringar lite då och då men med vanlig dmfisk effektivitet så har det nog runnit ut i sanden för det mesta. Vi som har varit med ett tag vet ju ocskå vad vi har för spel så vi har väll inte riktigt sett poängen med en lista och det har ju nog bidragit till bristen på en sådan.

Du kan alltid fråga här på forumet om det är något speciellt spel du undrar över så tror jag du kommer få ett snabbt svar.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

Jag skulle nog kunna göra en inventarielista.... det borde nästan vara mitt jobb...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att hjälpa till om du behöver en extra hand. Jag ville inte göra det själv men tillsammans med en DMF:are som varit med förr skulle det inte var några problem.

Vad händer med "Vem är vem" förslaget, det är väl bara att fixa upp ett nytt forum eller någon slags tråd?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Godeye
Namn: Martin

Inlägg av Godeye »

bladerunner_35 skrev:Vad händer med "Vem är vem" förslaget, det är väl bara att fixa upp ett nytt forum eller någon slags tråd?
Vi tar upp det på nästa styrelsemöte. Jag skickar förslaget till webb-ansvarige.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Aha, jag förstår. Jag insåg inte att det var tvunget att gå igenom processen. Det såg ut som det inte skulle hända något så jag tackar för upplysningen.

Skriv svar