DMF-spelet!
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Har efter långt övervägande nu kommit fram till att efter DMF-kortspelet är det dags att tillverka DMF-brädspelet. Jag söker medlemmar som är intresserade av att delta i skapandet av ett dungeoun-crawling brädspel i sann DMF-anda, där man spelar kända DMF-personligheter som kämpar mot allehanda monster och andra motståndare, samtidigt som man ska upprätthålla de moroniska idealen. Absurd humor är ett krav. Jag har redan en medhjälpare och skulle behöva två till. Någon som är intresserad?:P
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Jag är vagt intresserad, men jag hade hellre sett ett spel som speglar moronens vardag, kanske ett som går ut på att deka ned sig på kortast möjliga tid, få pengar utan att göra något eller något liknande.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Ja, kanske lite för nära. Men tanken skulle vara att den som tar examen/för jobb/flickvän/blir vald till styrelsen/tvingas städa på lokalen har förlorat. Kanske att man kontrollerar flera DMFare, som i Illuminati.
"Ingens träl, ingens tyran"
- Yote
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Anders Persson
Jag är gärna med som medhjälpare på det här projektet, skriv upp mig och säg till vilken dag vi planerar att påbörja.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins