Lite frågor ang klubben

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
Harliqueen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 255
Blev medlem: fre 01 jan 2010, 20:18
Namn: Karl Gustav

Lite frågor ang klubben

Inlägg av Harliqueen »

Hej.

Spelade en del Warhammer för många år sedan (4ed tror jag) och har på sista tiden funderat på att plocka upp hobbyn igen. Hittade efter lite research denna förening som verkar vara mysig och tom verkar ligga i Lund(?) där jag också råkar bo. Jag har dock lite frågor; är det t ex okej att komma förbi en kväll och kolla på när det spelas eller måste man bli medlem innan man får närvara? Spelas det fortfarande warhammer fantasy eller är det endast 40k som gäller?

Mvh
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Lite frågor ang klubben

Inlägg av wyrmer »

Hej!

Det är helt ok att komma förbi en kväll och titta, snacka eller spela.
Nyfikna och potentiella medlemmar är mer än välkomna att lära känna föreningen och medlemmarna lite innan de själva blir medlemmar. Om det främst är Warhammer som är din grej skulle jag rekommendera dig att komma ner en måndagskväll efter 18. Det är då det främst spelas olika figurspel.

Kontaktinformation finnes här.

Välkommen ner!
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Harliqueen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 255
Blev medlem: fre 01 jan 2010, 20:18
Namn: Karl Gustav

Re: Lite frågor ang klubben

Inlägg av Harliqueen »

Hej.

Tack så mycket för svaret, ska se om jag hinner komma ner nu på måndag och hälsa runt lite. Kanske man kan få lite råd/tips om vad man ska köpa/spela så man vet vad man ska handla på Unispel hehe.

Mvh & god fortsättning.
Skriv svar