Jag har lite grejer liggandes och tänkte därför bygga ihop en liten Space Marines-armé. Jag har aldrig spelat spelet och tänkte därför försöka få lite hjälp med listbyggandet.
Det jag har för tillfället i Space Marines-väg (kommer eventuellt att kolla runt efter mer under morgondagen):
2 x Command Squad (olika editioner)
1 x Attack Bike
1 x Masters of the Chapter
1 x Emperors Champion
2 x Land Raiders
1 x Razorback
1 x Predator
Ur Black Reach:
2 x Space Marine Captain
20 x Tactical Marines
10 x Terminators
2 x Dreadnoughts
För vapen så tror jag att jag har en hel del Dreadnoughtdelar i en öppnad box någonstans. Dessutom finns det någon Chimera och lite annat smått och gott.
Finns det något vettigt sätt att bygga ihop dessa grejer och få en vettig start på armén? Vilka vapen bör jag utrusta de små gynnarna med? Finns det vissa modeller där det kan vara skoj att kunna byta beväpning? Tänker på att eventuellt utnyttja mig av magneter.
Vad behöver jag införskaffa för att få ihop en vettig armé?
Bygge av Space Marines-armé
Re: Bygge av Space Marines-armé
Det där kan du få en mycket fin marine lista.
vad du ska utrusta med/ införskaffa beror helt på vilken typ av armé du vill spela med.
vill du ha hardcore skytte ska du utrusta dem si, Close combat så. ja du fattar principen hoppas jag
codexet är en bra investering med om man ska spela.
Skriv vilken typ av armé du vill spela med så finns det säkert fler än jag som kan hjälpa till.
vad du ska utrusta med/ införskaffa beror helt på vilken typ av armé du vill spela med.
vill du ha hardcore skytte ska du utrusta dem si, Close combat så. ja du fattar principen hoppas jag
codexet är en bra investering med om man ska spela.
Skriv vilken typ av armé du vill spela med så finns det säkert fler än jag som kan hjälpa till.
- unispel
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anthony Lindholm
- Kontakt:
Codex och regelbok har jag naturligtvis (eller två små fina regelböcker egentligen).
Behöver dock hjälp att slänga ihop ett första utkast till armé så att man har något att jobba med helt enkelt.
Behöver dock hjälp att slänga ihop ett första utkast till armé så att man har något att jobba med helt enkelt.
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
Jag skulle föreslå
10xterminators med 2 cyclone missile launcher (kanske med en landraider att åka i)
1 eller 2 dreadnaughts i pod
2x10 tacticals i rhino/razorback (har du dreadnaughts i pod så en av dessa i pod)
Det är ju en bra stomme på runt 1150 poäng (utan landraider).
Lägg till Lysander/Vulcan eller librarian i terminator armour och några lite snabbare grejer som ett par attackbikes eller landspeeders och kanske någon liten scoutenhet för hemmaobjektivet.
10xterminators med 2 cyclone missile launcher (kanske med en landraider att åka i)
1 eller 2 dreadnaughts i pod
2x10 tacticals i rhino/razorback (har du dreadnaughts i pod så en av dessa i pod)
Det är ju en bra stomme på runt 1150 poäng (utan landraider).
Lägg till Lysander/Vulcan eller librarian i terminator armour och några lite snabbare grejer som ett par attackbikes eller landspeeders och kanske någon liten scoutenhet för hemmaobjektivet.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Om man tittar på vad du har så skulle jag börja med Troopsen. Två tior med powerfist, flamer och missile launcher är en bra grund. Den ena squaden skickar fram femman med fisten och flamern i en heavy bolter razorback och den andra squaden parkerar sin offensiva femma i en land raider.
Baserat på vilka figurer du har så ska du kanske satsa på en skyttearmé med 10 terminators som stabilt centrum. Då hade jag ploppat laserkanoner på bägge dreads, predatorn (tornet då, inte sponsonsen) samt razorbacken. Till det kan två billiga kaptener med vars en commandsquad med fyra plasmaguns och en apotekare i varje vara en glad överraskning. Attackbike som mobil multimelta.
Du saknar fordon helt klart men prova dig fram med våra tips. Vill du speltesta marines finns det massvis av gula på lokalen att låna...
Baserat på vilka figurer du har så ska du kanske satsa på en skyttearmé med 10 terminators som stabilt centrum. Då hade jag ploppat laserkanoner på bägge dreads, predatorn (tornet då, inte sponsonsen) samt razorbacken. Till det kan två billiga kaptener med vars en commandsquad med fyra plasmaguns och en apotekare i varje vara en glad överraskning. Attackbike som mobil multimelta.
Du saknar fordon helt klart men prova dig fram med våra tips. Vill du speltesta marines finns det massvis av gula på lokalen att låna...
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- unispel
- Namn: Anthony Lindholm
- Kontakt:
Tackar för tipsen.
Man kanske skulle komma ner någon måndag och kolla eller speltesta lite Space Marines.
Hittade för övrigt en Land Raider Crusader och en Bike.
Man kanske skulle komma ner någon måndag och kolla eller speltesta lite Space Marines.
Hittade för övrigt en Land Raider Crusader och en Bike.