Gothcon
- Xian
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Christian Henriksson
Gothcon
Gothcon går som vanligt av stapeln vid påskhelgen, dvs första helgen i april i år. Jag och Anthony har snackat om att samåka upp, och Gustav har paxat en plats i bilen, oavsett om det blir Anthonys eller min. Någon annan som funderar på att åka upp? Jag antar att det är ett gäng figurspelare som ska upp, t ex.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Zarei
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jakob Strasser
Re: Gothcon
Pax för 1 plats, har precis bokat samma hotell som förra gången.
- Mordachai
- Namn: T Jesper Edmark
- Kontakt:
Jaha, det låter som om bilen redan är full. Själv trodde jag att jag skulle ha en egen bil, men det verkar allt mer otroligt för varje dag som går.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
is the answer
to the question on your mind!
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Eftyersom de 120 platserna i gothcons 40kturnering tog slut på under 24 timmar är vi, vad jag kunde se bara 3 dmfare som kommer att vara med i 40kturnderingen.
Och Svartfots-erik i fantasy.
Och Svartfots-erik i fantasy.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
Hur räknar du nu? Jag får det till 7 och 1/3.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Häpp, då går jag alltså miste om att få pisk av allt och alla på främmande ort?
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Snabbt och slarvigt...Zarei skrev:Hur räknar du nu?
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Kriss
- Namn: Kriss Andsten
Distriktet anordnar en ypperlig buss upp, för det facila priset av en hundring, om någon vill upp och inte bila.
Slut reklam..
Slut reklam..
- Xian
DMF:s medlemmar lyckades prestera bra i flera turneringar på Gothcon i år.
Pck gick till final i blodboll (inte slutspelad när jag åkte hem) och slog på vägen ut mångfaldige Gothcon-mästaren. Anthony tog hem en tredjeplats i War Machine. Om jag minns rätt vann dessutom Elrik sin turnering i fantasy.
På brädspelsfronten gick Jesper till final i Scepter of Zavandor (inte heller den färdigspelad när jag stack) och jag själv tog mycket oväntat hem en andraplats i Puerto Rico-turneringen och slog i finalen både regerande Gothcon-mästaren och Lincon-mästaren.
Jag fick tyvärr ingen pokal att pryda prisskåpet på DMF:s lokal med, men dock ett nytt brädspel som väl säkert lär få hänga med till något brädspelstillfälle framöver.
I 40K blev det dock ett debacle utan dess like, där Ironjens var den som höll fanan högst med en 33:e plats.
Pck gick till final i blodboll (inte slutspelad när jag åkte hem) och slog på vägen ut mångfaldige Gothcon-mästaren. Anthony tog hem en tredjeplats i War Machine. Om jag minns rätt vann dessutom Elrik sin turnering i fantasy.
På brädspelsfronten gick Jesper till final i Scepter of Zavandor (inte heller den färdigspelad när jag stack) och jag själv tog mycket oväntat hem en andraplats i Puerto Rico-turneringen och slog i finalen både regerande Gothcon-mästaren och Lincon-mästaren.
Jag fick tyvärr ingen pokal att pryda prisskåpet på DMF:s lokal med, men dock ett nytt brädspel som väl säkert lär få hänga med till något brädspelstillfälle framöver.
I 40K blev det dock ett debacle utan dess like, där Ironjens var den som höll fanan högst med en 33:e plats.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Elrik vann Epic, inte fantasy, men annars tycker jag det låter som en bra prestation av föreningen.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Epic var det jag spelade. Dock en mycket liten turnering (8 pers). Dessutom var jag obesegrad i Battlefleet Gothic...
40k slutade i alla fall med att dmf-bekantingarna Pelle Nordlund och Jocke Rapp blev 2:a och 3:a.
Och Pck vann bloodbowlen!
40k slutade i alla fall med att dmf-bekantingarna Pelle Nordlund och Jocke Rapp blev 2:a och 3:a.
Och Pck vann bloodbowlen!
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Xian
Sorry, brainfart från min sida.
Strongt av Pck!
Strongt av Pck!
-
- Namn: Johan Ljungström
Tackar pokalen kommer ner till dmf i dagarna
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Är det en vandringspckal?kombat skrev:Tackar pokalen kommer ner till dmf i dagarna
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Ja. En "peckal" är vad det är.
Maestro of the lol-orgel.
.
.
- Xian
Eller ett "peckoral"?
-
- Namn: Johan Ljungström
Japp det är det en pokal och en plackett med namn på.wyrmer skrev:Är det en vandringspckal?kombat skrev:Tackar pokalen kommer ner till dmf i dagarna
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”