Jag industraliserar mitt samhälle så jag kan börja bygga tanks. Oljan är redan upp hookad och dom första tanksen börjar byggas runt om i riket.

Där kom Mehmed på riktigt. Det blir tuffare att försvara.

Där förr Tokugawas sista stad. Ingen mer japan i detta partiet. Mina veteraner fortsätter framåt mot kina.

Jag hade uppenbarligen inte nog med försvar mot den stacken. Well well, allt kan inte gå bra. Jag har dock börjat samla upp en liten stack i Vienna så jag har möjlighet att ta tillbaka staden om Mehmed bara aktar sig. Jag har ju fortfarande gräns hela vägen fram så jag har inga problem att nå dit snabbt.

Då börjar mina styrkor rulla in i kina. Qin Shi är inte ett jätteproblem. Jag får offra någon trupp per stad för att försvaga försvaret men jag har så mycket mer soldater än honom att det är lugnt.

Mehmed aktar sina trupper, antagligen för att ta en stad av Charlemagne så jag snor tillbaka min stad och fyller upp med försvarare.

I söder börjar det dock bli drygt. Jag tog inte så många bilder där men flera rundor gick när jag behövde fylla på med trupper och Mehmed kom med sina trupper. Vi bytte lite städer fram och tillbaka innan jag lyckades få tillräckligt med övertag för att börja avancera igen.