Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Re: Spelhelg 25-27 Mars med tema Rymd/Steampunk
Jag tror tyvärr att det är som kombat har sagt redan, att de flesta på DMF som spelar rollspel (som jag själv är jag rädd för) redan spelar så mycket rollspel som de hinner med. Inkörsporten i föreningen - om man är intresserad av det - går genom bräd- och figurspel. När folk väl känner en, så brukar det inte vara svårt för nya medlemmar att komma med i en rollspelsgrupp. Så har det sett ut ganska länge.
Jag har själv försökt köra rollspelsscenarier på spelhelger och fastän de flesta vet vem jag är och jag har varit med i föreningen sedan mitten på 90-talet så har intresset varit ganska svalt några gånger. I minst ett fall fick jag ställa in. Min slutsats är att vi kanske ska vara lite försiktiga med att ha med rollspelscenarier på spelhelger. De lockar inte lika mycket som bräd- och figurspel.
Jag har själv försökt köra rollspelsscenarier på spelhelger och fastän de flesta vet vem jag är och jag har varit med i föreningen sedan mitten på 90-talet så har intresset varit ganska svalt några gånger. I minst ett fall fick jag ställa in. Min slutsats är att vi kanske ska vara lite försiktiga med att ha med rollspelscenarier på spelhelger. De lockar inte lika mycket som bräd- och figurspel.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Nightcrawler
- Namn: Krzysztof (Kristoffer) Drzewie
Ok- jag förstår- det kanske är bättre att komma på en spelhelg. Jag hoppas fortfarande att få spela eller spelleda nåt rollspelsscenario men kan tänka mig vara med på nåt riktigt roligt brädspel. Brukar ni köra Arkham Horror (ett brädspel som påminner om call of cathulu)?
In came the polish freak
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Jag spelade lite Arkham Horror för några månader sen på DMF, tror vi har en eller två expansioner till det.
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Vi har det och några expansioner, går säkert att få ihop spelare till det. Jag är på.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Det spelas absolut då och då. Men företrädelsevis inte på de fasta brädspelsdagarna då eurogamenördarna inte gillar det ameritrashiga Arkham Horror.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
(Om man översätter det till lekmannatermer innebär det att de nördar som brukar spelar brädspel brukar dras till spel där tärningar inte är den stora slumpgeneratorn utan man i lugn och ro får utveckla sina strategier i kamp med motspelarnas. Dvs mer pluppar och träblock med torftigt påklistrade skäl till vad man gör och mindre tärningar arméer och kartor över riktiga världar)
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
-
- Namn: Johan Ljungström
Jag spelar gärna arkam horros det är ju ett skittufft spel som är mycket roligare än många tråkiga eurospel
Lägg upp en tråd och ragga spelare, sen kan man planera in ett datum
Lägg upp en tråd och ragga spelare, sen kan man planera in ett datum
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Jag har arkham horror med alla expansioner som kommit såvitt jag vet. Har inte spelat det på ett bra tag men är väl lite sugen på att spela det med Innsmouth expansionen eftersom det är den jag kört minst.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
- Nightcrawler
Coolt!
Vilka dagar spelar ni (roll och/eller brädspel)?
Vilka dagar spelar ni (roll och/eller brädspel)?
In came the polish freak
- Xian
- Namn: Christian Henriksson
Våra fasta brädspelstider är torsdag 18.00 och lördag 13.00, men jag tror att du nästan har bättre chans att avtala någon tid med Filip och Anders då ni bestämmer er för att spela Arkham.
På brädspelsdagarna lutar vi oftast mer åt att spela "tråkiga eurogames" även om det ibland blir något lite mer amerikanskinspirerat. Du är givetvis välkommen att dyka upp ändå, men om det är just Arkham du är sugen på finns det risk att du blir besviken.
På brädspelsdagarna lutar vi oftast mer åt att spela "tråkiga eurogames" även om det ibland blir något lite mer amerikanskinspirerat. Du är givetvis välkommen att dyka upp ändå, men om det är just Arkham du är sugen på finns det risk att du blir besviken.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Nightcrawler
Ok. Det kan säkert gå det också. Tack
Har ni inga dagar för drop-in rollspel?
In came the polish freak
- Pedersen
- Namn: Magnus Pedersen
- Kontakt:
Vill du hålla i drop-in rollspel någon gång i veckan?Nightcrawler skrev:Ok. Det kan säkert gå det också. Tack
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
- ArneB
- Kontakt:
Problemet med drop-in rollspel är samma som med spelhelger, du kan inte räkna med att någon dyker upp. Men om du vill hålla i det så är du välkommen, om du lovar att inte bli arg för att folk inte kommer.
- Nightcrawler
Pedersen skrev:Vill du hålla i drop-in rollspel någon gång i veckan?
ArneB skrev:Problemet med drop-in rollspel är samma som med spelhelger, du kan inte räkna med att någon dyker upp. Men om du vill hålla i det så är du välkommen, om du lovar att inte bli arg för att folk inte kommer.
Ja varför inte men jag kan tyvärr inte denna veckan som kommer- jag kan väl återkomma när jag vet att jag kan och vad som spelas då.Pedersen skrev:Vill du hålla i drop-in rollspel någon gång i veckan?Nightcrawler skrev:Ok. Det kan säkert gå det också. Tack
Nej jag lovar
In came the polish freak
- Pedersen
- Namn: Magnus Pedersen
- Kontakt:
Ett föredömligt initiativ!Nightcrawler skrev:Ja varför inte men jag kan tyvärr inte denna veckan som kommer- jag kan väl återkomma när jag vet att jag kan och vad som spelas då.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
- ArneB
- Kontakt:
I mån av lediga rollspelsrum rekommenderar jag måndagar, torsdagar eller lördagar för dropinrollspel eftersom det ändå är folk och rör sig i lokalen då.
- Nightcrawler
Hur ser det ut på påskveckan- har ni öppet då?
In came the polish freak
- Nightcrawler
Tack!!Pedersen skrev:Ett föredömligt initiativ!Nightcrawler skrev:Ja varför inte men jag kan tyvärr inte denna veckan som kommer- jag kan väl återkomma när jag vet att jag kan och vad som spelas då.
In came the polish freak
- Xian
- Namn: Christian Henriksson
Brädspelskvällarna är inställda, det vill säga torsdag och lördag, eftersom de ansvariga är på Gothcon då. Hur det är på figurspelskvällen på måndag vet jag inte.Nightcrawler skrev:Hur ser det ut på påskveckan- har ni öppet då?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- ArneB
- Kontakt:
Vet inte hur man räknar påskveckan, men måndagen innan gothcon är det nog väldigt aktivt, annandag påsk mindre säkert.