Skånecupen istället för SydCon...?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Re: Skånecupen istället för SydCon...?

Inlägg av Echunia »

Problemet är väll att jag spelar fantasy :roll: , men jag antar att dom kör fantasy på alla 40k events också?
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Hur är det med warmahordes?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Namn: Jocke Rapp
Kontakt:

Inlägg av Jocke Rapp »

Både wfb och WM/H är ju spel som förtjänar att få riktiga turneringar i Lund på sommaren.
Om man ska dra ihop en stor gemensam turnering så växer ju lokalkraven väldigt mycket och samtidigt sätter det större krav på arrangörerna. Men å andra sidan kanske det finns fler människor som är villiga att ställa upp.

Om man t.ex sätter en gräns på 60 platser vardera i de stora spelen och 30 i det lilla så behövs det ändå 30+30+10 bord (jag utgår från att WM/H lite snyggt spelar 3 matcher på 2 bord). Det innebär en väldigt stor skola eller en idrottshall. Dessutom behöver man låna ganska mycket bord från andra föreningar, för sådär mycket plattor och terräng har inte DMF sist jag kollade.

Ännu ett dilemma är att det tidigare varit svårt att hitta duktiga och villiga wfb-arrangörer i skånetrakten. Att hitta arrangörer för 40k och WM/H tror jag är betydligt enklare.
Användarens profilbild
pärus
Namn: Pär B

Inlägg av pärus »

sista helgen i juli är väl dels ganska kort varsel och dels mitt i folks semestrar? sista helgen i augusti känns spontant som en smartare helg, dessutom är det inte sommarlov för alla sura vaktmästare då (tornahallen funkar väl iofs närsom). ska ni va i torna kan man kolla om man kan hyra församlingsgården som sovsal om man nu inte vill ha det på halva planen.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Inlägg av Echunia »

ArneB skrev:Hur är det med warmahordes?
Jag tror nog jag fortfarande föredrar fantasy om jag får välja. Men jag spelar gärna warmahordes om jag inte har något val ^_^ .
Jocke Rapp skrev:Ännu ett dilemma är att det tidigare varit svårt att hitta duktiga och villiga wfb-arrangörer i skånetrakten. Att hitta arrangörer för 40k och WM/H tror jag är betydligt enklare.
Skulle inte kalla mig för arrangör eller erfaren på något sätt, men jag är villig att hjälpa till på de sätt jag kan om de ska arrangeras något inom wfb.
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Kontakt:

Inlägg av Jocke Rapp »

pärus skrev:sista helgen i juli är väl dels ganska kort varsel och dels mitt i folks semestrar? sista helgen i augusti känns spontant som en smartare helg, dessutom är det inte sommarlov för alla sura vaktmästare då (tornahallen funkar väl iofs närsom). ska ni va i torna kan man kolla om man kan hyra församlingsgården som sovsal om man nu inte vill ha det på halva planen.
2,5 månad nästan, det borde räcka. Men visst, längre framförhållning är alltid bättre. Min tanke var dock att man vill ha turneringen i folks semestrar, precis som SydCon brukar vara.

Sovsal i församlingsgård låter smart. Har du nån uppfattning om vad den kan kosta och vad det kostade att hyra tornahallen förra gången, Pär?

Vad tror ni andra som uttryck intresse, sista juli eller 27 augusti?

Och jag kan spontant tycka att ett kombinerat 40k-/warmahordes-event vore kul, utan wfb.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Johan Ljungström

Inlägg av kombat »

För min del om jag ska vara med och arrangera så passar slutet på juli bättre (eftersom frugan är i singapore och man är gräsänkling) dock inte samma helg som warcon. Får väl bli helgen efter i sådana fall.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

Jocke Rapp skrev:Det finns en sida som jag tycker är rätt fin: http://www.svenska40k.se
Det var två makalöst snygga män som kom på den sidan, även om den ena av dom numera fördriver sin tid med att leta upp länkar till fekalier på internet...
När du skriver så snällt kanske jag kan tänka mig att göra något...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
The Lolbarian
Namn: Hamza Saif Al Din

Inlägg av The Lolbarian »

Jag hjälper hjärna till om det inte ligger mellan första och 27:e augusti. Slutet på juli skulle passa mig mycket bättre.
i keep her running back and forth
like a soccer team
Användarens profilbild
bengtslaanesh
Namn: Pär Nordlund

Inlägg av bengtslaanesh »

27.e augusti kommer det vara fet wrestlinggala på Trädgårn i Göteborg, så lägger man en turnering då så missar man en massa brötiga göteborgare.
Om man tycker det är bra eller dåligt är upp till var och en.
våga fråga?
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Kontakt:

Inlägg av Jocke Rapp »

Isåfall går ju alla helger i augusti bort. Kvar är alternativen att ha det sista juli, början av september eller skita i det... :)
Skriv svar