Speltestsgruppen!

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Namn: Rasmus Ros

Re: Speltestsgruppen!

Inlägg av Narek »

Jag är fortfarande intresserad av alla spel. Är dock borta helgen 25-26 i februari. Jag får visst kolla det här forumet lite oftare nu :)
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Björn Söderström
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Narek skrev:Jag är fortfarande intresserad av alla spel. Är dock borta helgen 25-26 i februari. Jag får visst kolla det här forumet lite oftare nu :)
Perfekt - då kör vi så snart Yote kan bekräfta ett datum till Noir!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Namn: Anders Persson

Inlägg av Yote »

God45 skrev:Jag spelleder gruppen som Ceri har spelat med ett par gånger. Den gruppen spelar allt mer sällan och jag skulle vara mycket intresserad av att utöka min speltid.
Efter att jag har kört Noir för folk så skulle jag gärna spelleda Hunter: The Vigil igen för människor som har ett aktivt intresse för just det spelet.
Jag antar att ditt nick bland annat kommer från gamla Hunter: The Reckoning? Och att hoppet till att vara intresserad för nya HtV inte var så långt från det?

Just Hunter är det spel som jag överlag är mest intresserad av att spelleda, med fokus på människans inre kamp mot mörkret utanför, och till & från lite mer lättsamma kampanjer också. Det kommer garanterat att poppa upp något inom det spelet från mig i framtiden.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem

Inlägg av Yote »

bladerunner_35 skrev:Perfekt - då kör vi så snart Yote kan bekräfta ett datum till Noir!
Har vi tur så kan jag kanske ge er förslag på datum vi kan spela på innan veckan är slut, då jag ska snacka med min chef i övermorgon! Återstår att se.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
God45
Namn: Sebastian Lindeberg

Inlägg av God45 »

Yote skrev:
God45 skrev:Jag spelleder gruppen som Ceri har spelat med ett par gånger. Den gruppen spelar allt mer sällan och jag skulle vara mycket intresserad av att utöka min speltid.
Efter att jag har kört Noir för folk så skulle jag gärna spelleda Hunter: The Vigil igen för människor som har ett aktivt intresse för just det spelet.
Jag antar att ditt nick bland annat kommer från gamla Hunter: The Reckoning? Och att hoppet till att vara intresserad för nya HtV inte var så långt från det?

Just Hunter är det spel som jag överlag är mest intresserad av att spelleda, med fokus på människans inre kamp mot mörkret utanför, och till & från lite mer lättsamma kampanjer också. Det kommer garanterat att poppa upp något inom det spelet från mig i framtiden.
Jag är extremt intresserad av att vara med i den hunter kampanjen. Det är exakt den sorts kampanjer som jag brukar köra och som jag nästan aldrig får spela i och jag lölligt intresserad av att vara med din kampanj!Vad funderar du på att köra för tier? Eller någon specifik compact eller conspiracy?

Du är föresten den första som har kommit på var mitt nick kommer från på något forum. Jag är nog den enda som tycker att Hunter: the Reckoning är det bästa White Wolf spelet någonsin med Hunter: the Vigil som klar nummer 2. Den där inre kampen mot mörkret som skall vara i nästan alla wod spel kommer enligt mig bäst fram i hunter spelen.

Tack för att jag får vara med i ditt Noir spele föresten :)
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem

Inlägg av Yote »

Yo, alla som vill vara med och spela Noir! Förslag till spelmöte:

Söndagen den 12:e februari!

Kan alla spela då?
Med tanke på att det är en söndag, så vore det en bra idé att börja tidigt, och på så sätt både hjälpa folk att komma igång med systemet samt att faktiskt också spela lite redan då.
Vilken tid kan folk börja ifall dagen passar?

Äventyret ifråga beräknas ta 2-3 spelmöten, beroende på hur ni som spelare går till väga.

Vad säger ni?
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Den 12 låter som ett jättebra datum. Jag kan egentligen under hela dagen men vad sägs om att börja runt 13 tiden efter lunch?
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Yote skrev:Yo, alla som vill vara med och spela Noir! Förslag till spelmöte:

Söndagen den 12:e februari!

Kan alla spela då?
Med tanke på att det är en söndag, så vore det en bra idé att börja tidigt, och på så sätt både hjälpa folk att komma igång med systemet samt att faktiskt också spela lite redan då.
Vilken tid kan folk börja ifall dagen passar?

Äventyret ifråga beräknas ta 2-3 spelmöten, beroende på hur ni som spelare går till väga.

Vad säger ni?
Dessvärre är jag upptagen just den söndagen. Övriga söndagar går bra förutom att min fru spelar match på morgonen söndagen den 19 vilket innebär att jag som tidigast kan börja runt 16-tiden den söndagen.

Istället föreslår jag söndagen den 26:e.

Edit: Jag såg precis att Narek är borta den helgen. Lördagen den 18:e skulle kunna funka för mig, alternativt lite senare den 19: enligt ovan eller i värsta fall söndagen den 4:e mars.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Lördagen den 18 funkar för mig också om den 19 inte funkar.
-Spoony
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem

Inlägg av Yote »

Aight, då är nästa förslag i så fall:

Lördagen den 18:e februari!

God45, Ceri, Narek och bladerunner_35 kan den dagen.

Karon...?
Senast redigerad av Yote den mån 06 feb 2012, 22:52, redigerad totalt 2 gång.
- Richard Dawkins
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Namn: Rasmus Ros

Inlägg av Narek »

Det funkar för mig. Trevligt!
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Ceri
Namn: Lina Svensson

Inlägg av Ceri »

Förlåt att det tog lite tid innan jag svarade men jag blev tvungen att kolla upp saker :)

Jag kan den 18:e men kommer i allmänhet ha det ganska svårt på lördagar. Jag har saker planerade denna lördagen också så kan enbart på eftermiddag/kvällen. Hoppas inte detta ställer till problem :)
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Ceri skrev:Förlåt att det tog lite tid innan jag svarade men jag blev tvungen att kolla upp saker :)

Jag kan den 18:e men kommer i allmänhet ha det ganska svårt på lördagar. Jag har saker planerade denna lördagen också så kan enbart på eftermiddag/kvällen. Hoppas inte detta ställer till problem :)
Tanken är att normaltiden ska vara på söndagar (jag har också svårt att komma ifrån för det mesta). Ibland, som nu, kan det dock bli fråga om undantag.

Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem

Inlägg av Yote »

bladerunner_35 skrev:Tanken är att normaltiden ska vara på söndagar (jag har också svårt att komma ifrån för det mesta). Ibland, som nu, kan det dock bli fråga om undantag.
Jawohl, så är tanken. Har nämligen ett av rollspelsrummen bokad på söndagar, så det är då vi normalt sett kommer att spela.
Som Björn dock påpekar så får vi ju ibland göra undantag då människor har ett liv utanför rollspel (chockande, inte sant? :o ) som ibland kommer ivägen.
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Låter bra :) Hur dags ska vi spela?

Föresten, kan man gå med i föreningen på plats eller ska man skicka in något eller?
-Spoony
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem

Inlägg av Yote »

Förhoppningen är att vi ska börja tidig eftermiddag, kl. 13:00 till exempel. Det får diskuteras fram efter det att jag hört från alla.
Då alla utom Karon meddelat att de kan den 18:e, så ser det ju ut som att det kommer att ske den dagen!

Gå med kan man göra på plats, ifall det finns någon i styrelsen som kan fixa det då. Behöver inte skicka in något. Är det också så att det inte finns någon som kan ta hand om det på lördag, så fixar vi det någon annan dag :)
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Låter jättebra :)
-Spoony
Användarens profilbild
Ceri
Namn: Lina Svensson

Inlägg av Ceri »

Jag börjar gärna senare men om det inte går kan jag se om det går att lösa.
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Christian Henriksson

Inlägg av Xian »

På lördagar finns det i stort sett alltid någon från styrelsen på plats eftersom det är brädspelsdag, så det går alldeles utmärkt att lösa medlemskort då.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Ceri skrev:Jag börjar gärna senare men om det inte går kan jag se om det går att lösa.
Jag tycker gott att vi kan börja lite senare om det underlättar för Ceri, så bråttom har vi inte att spela eller?

Men det är vad jag tycker, eftersom Yote spelleder bestämmer han.

Skriv svar