Jag och Ulvert har startat ett projekt som går ut på att få Trustenpresidenten att posta aktuell info på forumet.bladerunner_35 skrev:Tack för snabba svar Skarpskytten!
Speltestsgruppen!
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Re: Speltestsgruppen!
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Yote
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Anders Persson
Det är utgångspunkten och förhoppningen åtminstone, men jag tänkte vänta och se ifall alla kan eller inte innan tiden sätts.God45 skrev:Ska vi köra 13-20 som det var planerat i söndags eller någon annan tid?
Har vi dock den mängden timmar på oss, så är det ganska möjligt att vi blir klara den speldagen.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- bladerunner_35
- Namn: Björn Söderström
- Kontakt:
You have my sword!Skarpskytten skrev:Jag och Ulvert har startat ett projekt som går ut på att få Trustenpresidenten att posta aktuell info på forumet.bladerunner_35 skrev:Tack för snabba svar Skarpskytten!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Hola amigos.
Jag fyller år precis där i krokarna så ska därför upp till pojkvännen. Det var planerat att jag skulle åka upp på söndagmorgon men jag ska kolla lite tågtider och se om jag kan bolla omkring schema lite så att det löser sig. Jag borde kunna vara med men behöver någon dag för att ta reda på saker!
Jag fyller år precis där i krokarna så ska därför upp till pojkvännen. Det var planerat att jag skulle åka upp på söndagmorgon men jag ska kolla lite tågtider och se om jag kan bolla omkring schema lite så att det löser sig. Jag borde kunna vara med men behöver någon dag för att ta reda på saker!
Jag undrar dock hur fasta tiderna är? Jag har ett tåg som går på kvällen men då måste jag sluta runt 17,30 - 18,00. Hur känner folk inför att eventuellt börja lite tidigare och sluta lite tidigare? Självklart förstår jag om folk hålla på senare ^^
- bladerunner_35
- Kontakt:
Å ena sidan är det ganska skönt med något så när fasta tider.
Å andra sidan är det alltid klabbigt att lyckas få ihop tider och jag tycker det är rimligt att vi är så flexibla som möjligt. I det långa loppet är det enklare att justera rollspelet runt livet istället för livet runt rollspelet.
Jag har inga problem att börja tidigt på morgonen den 1/4 så länge vi i så fall slutar tidigare. Jag börjar gärna redan klockan 9-10 men misstänker att jag är ganska ensam om det.
Å andra sidan är det alltid klabbigt att lyckas få ihop tider och jag tycker det är rimligt att vi är så flexibla som möjligt. I det långa loppet är det enklare att justera rollspelet runt livet istället för livet runt rollspelet.
Jag har inga problem att börja tidigt på morgonen den 1/4 så länge vi i så fall slutar tidigare. Jag börjar gärna redan klockan 9-10 men misstänker att jag är ganska ensam om det.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
Jag kan den 1/4 och den 25/3. Om jag förstod det rätt så var det Noir den 1e och Mouse Guard den 1 april?
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
- bladerunner_35
- Kontakt:
Det är korrekt, såtillvida du menade Noir 1/4 och Mouse Guard 25/3.Narek skrev:Jag kan den 1/4 och den 25/3. Om jag förstod det rätt så var det Noir den 1e och Mouse Guard den 1 april?
Mouse Guard blir av under förutsättning att det finns tillräckligt många intresserade spelare. Det behövs tre stycken och du är just nu den enda som bekräftat. Finns det inte två till som kan så gör jag ett nytt försök med framflyttat datum.
- God45
- Namn: Sebastian Lindeberg
Jag kan börja tidigast vid 11.00 med noir men tycker det låter som en ide att börja typ då och sedan inte köra så länge om folk måste iväg på kvällen. Så ska vi börja 11 eller 12 och sen köra så länge alla kan?
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
-Spoony
- bladerunner_35
- Kontakt:
Jag är på 11!
11 funkar väldigt bra för mig också
- Yote
Kl. 11:00 funkar för mig med, blir ju ett antal timmars spel av det och det är ju vad vi söker
Vi kan ju sätta det preliminärt, medan vi inväntar på att alla har svarat.
Vi kan ju sätta det preliminärt, medan vi inväntar på att alla har svarat.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- bladerunner_35
- Kontakt:
På grund av dålig uppslutning blir det inget Mouse Guard nu den 25:e. Jag återkommer med ett nytt datum.
Vidare verkar det som att vi får ställa in Noir den 1:e pga renoveringen (om inte någon kan skaka fram en alternativ lokal). Jag kan alla söndagar i april.
Vidare verkar det som att vi får ställa in Noir den 1:e pga renoveringen (om inte någon kan skaka fram en alternativ lokal). Jag kan alla söndagar i april.
- Yote
Jag såg det med och arbetar på det. Är till exempel inte omöjligt att vi kan vara hos mig, men jag håller på att kolla med de andra som bor här ifall det är möjligt.bladerunner_35 skrev:Vidare verkar det som att vi får ställa in Noir den 1:e pga renoveringen (om inte någon kan skaka fram en alternativ lokal)
Får återkomma om det!
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- NeoVirage
- Namn: Henrik Maninnerby
Tjena! Är en kille på 29 år som nu har blivit extremt sugen på rollspel igen. Var närmare 10 år sedan jag spelade sist. Då var det mestadels EON och Vampire: The Masquerade.
Är dock villig att testa på annat också.
Är dock villig att testa på annat också.
- bladerunner_35
- Kontakt:
Vad kul att du är intresserad NeoVirage!
Just nu är vi mitt uppe i Noir och även om jag inte är spelledare tror jag det blir svårt att hoppa in mitt i. Förhoppningsvis blir vi dock klara med äventyret den 1/4 men det är långt ifrån säkert. Därefter kommer jag spelleda Mouse Guard men där är listan med intresserade redan ganska lång så det är tveksamt om jag kan klämma in en spelare till.
Du är jättevälkommen att vara med i Speltestgruppen men det kommer tyvärr förmodligen dröja mellan en till två månader till det finns en öppning för dig. Jag hoppas du kan tänka dig att vänta så länge. Det är alltid kul att spela med nytt folk!
Just nu är vi mitt uppe i Noir och även om jag inte är spelledare tror jag det blir svårt att hoppa in mitt i. Förhoppningsvis blir vi dock klara med äventyret den 1/4 men det är långt ifrån säkert. Därefter kommer jag spelleda Mouse Guard men där är listan med intresserade redan ganska lång så det är tveksamt om jag kan klämma in en spelare till.
Du är jättevälkommen att vara med i Speltestgruppen men det kommer tyvärr förmodligen dröja mellan en till två månader till det finns en öppning för dig. Jag hoppas du kan tänka dig att vänta så länge. Det är alltid kul att spela med nytt folk!
Vi kan även vara hemma hos mig då jag bor i korridor men behöver vi vara i ett allmänt utrymme för att få plats. Vi får i sådana fall vara medvetna om att andra människor kommer att använda köket som ligger i samma rum men om det går bra är det inga problem
- bladerunner_35
- Kontakt:
Inte idealt så klart men funkar för mig.Ceri skrev:Vi kan även vara hemma hos mig då jag bor i korridor men behöver vi vara i ett allmänt utrymme för att få plats. Vi får i sådana fall vara medvetna om att andra människor kommer att använda köket som ligger i samma rum men om det går bra är det inga problem
- NeoVirage
- Namn: Henrik Maninnerby
Ooh, 1-2 månader känns väldigt länge då det är nu man är sugen på att börja spela hehe, men man får väl stå ut med det antar jag.