Låter bra tycker jag.bladerunner_35 skrev:Ceri skrev:
Vi kan även vara hemma hos mig då jag bor i korridor men behöver vi vara i ett allmänt utrymme för att få plats. Vi får i sådana fall vara medvetna om att andra människor kommer att använda köket som ligger i samma rum men om det går bra är det inga problem
Inte idealt så klart men funkar för mig.
Speltestsgruppen!
- God45
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Sebastian Lindeberg
Re: Speltestsgruppen!
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
-Spoony
- Yote
- Senatus - Styrelsemedlem
- Namn: Anders Persson
Yo, det är ingen dålig idé faktiskt, även om det naturligtvis är lugnare hemma hos mig. Värt att ha i åtanke.Ceri skrev:Vi kan även vara hemma hos mig då jag bor i korridor men behöver vi vara i ett allmänt utrymme för att få plats. Vi får i sådana fall vara medvetna om att andra människor kommer att använda köket som ligger i samma rum men om det går bra är det inga problem
Så som det ser ut så ska det nämligen vara OK för de andra att vi spelar hos mig den 1:e, men kan inte ge garanterat svar förrän på fredag.
Dock så kan jag tyvärr själv inte börja förrän någon gång på eftermiddagen, typ runt 15:00. Det är osäkert om vi avslutar berättelsen den 1:e i så fall, men vi kommer åtminstone ganska nära skulle jag tro.
Vad säger gruppen om detta, spela eftermiddagen och kvällen den 1:e så länge som det är möjligt, vare sig det blir hos mig eller hos Ceri?
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- bladerunner_35
- Namn: Björn Söderström
- Kontakt:
Rock on!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Mitt tåg går klockan 18,25 så beroende på vart vi är behöver jag gå tidigare. Men fram tills dess är jag på!
-
- Namn: Mats Wikström
Jag skulle gärna vara med och spela när tillfälle ges.
- bladerunner_35
- Kontakt:
NeoVirage skrev:Ooh, 1-2 månader känns väldigt länge då det är nu man är sugen på att börja spela hehe, men man får väl stå ut med det antar jag.
Ni är som sagt välkomna båda två i mån av plats. Om ni inte redan har gjort det så läs det första inlägget så ni vet vad det är vi håller på med. Observera att vi inte spelar kampanjspel just nu.Zegol skrev:Jag skulle gärna vara med och spela när tillfälle ges.
Eftersom vi bara spelar cirka 2 gånger per månad kan det dröja innan en öppning kommer. Varje nytt spel vi prövar tar cirka 2 - 4 spelmöten att testa och jag gissar att inte alla är intresserade av alla spel så det finns alla möjligheter att vara med.
Det kanske till och med går att få ihop till två spelgrupper nu?
Jag återkommer med mer info när vi spelat klart Noir vilket förhoppningsvis sker på söndag.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
- Yote
Yo folks, har slutligen fått det bekräftat att vi kan spela hos mig på söndag!
Vi sätter igång kl. 15:00 och håller på så länge vi kan. Ceri måste ta tåget 18:25, men om det är OK med henne så fortsätter vi efter det?
Jag bor dessutom endast 10 min från tågstationen, så det är lätt att ta sig hit & dit.
Min adress är: Erik Dahlbergsgatan 4, vilket ligger endast ett stenkast från Allhelgonakyrkan och Kung Oskars Bro.
Ifall ni behöver hjälp med att hitta, så kan jag hämta upp er vid Allhelgonakyrkan lite i tre på söndag. Jag skickar också ett PM med mitt telefonnummer så ni kan ringa fall ifall något går fel.
Vi sätter igång kl. 15:00 och håller på så länge vi kan. Ceri måste ta tåget 18:25, men om det är OK med henne så fortsätter vi efter det?
Jag bor dessutom endast 10 min från tågstationen, så det är lätt att ta sig hit & dit.
Min adress är: Erik Dahlbergsgatan 4, vilket ligger endast ett stenkast från Allhelgonakyrkan och Kung Oskars Bro.
Ifall ni behöver hjälp med att hitta, så kan jag hämta upp er vid Allhelgonakyrkan lite i tre på söndag. Jag skickar också ett PM med mitt telefonnummer så ni kan ringa fall ifall något går fel.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
Låter fint Och klart att det är okay att ni fortsätter. Ser fram emot det.
- bladerunner_35
- Kontakt:
Gött! Jag ser fram emot detta riktigt mycket.
- God45
- Namn: Sebastian Lindeberg
Sesm på söndag
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
-Spoony
- bladerunner_35
- Kontakt:
Tack allihop för speltestet av Noir, det var kul!
Nästa speltillfälle är söndagen den 15 april 15.00 - 21.00 och söndagen den 29 april samma tid, då jag tänkte att vi skulle försöka oss på Mouse Guard.
Följande har förtur:
1. Narek
2. Karon
3. ArneB
4. Elrik
Deadline att svara är den 8/4. Därefter är det fritt fram för övriga att visa sitt intresse. Observera att det vid det första tillfället den 15 enbart finns 3 platser och vid det andra den 29 enbart 4 platser. Detta på grund av hur spelet är konstruerat.
I vanlig ordning är allt beroende på om det finns tillgängliga rum. Jag skulle storligen uppskatta om någon vänlig själ har lust att kolla av listorna i lokalen för att se om det finns möjlighet (jag åker inte in till Lund bara för att kolla detta).
Söndagen den 15/4 kl. 15 - 21.00
1. Yote
2.
3.
Söndagen den 29/4 kl. 15 - 21.00
1. Skarpskytten
2. Ulvert
3.
4.
Nästa speltillfälle är söndagen den 15 april 15.00 - 21.00 och söndagen den 29 april samma tid, då jag tänkte att vi skulle försöka oss på Mouse Guard.
Följande har förtur:
1. Narek
2. Karon
3. ArneB
4. Elrik
Deadline att svara är den 8/4. Därefter är det fritt fram för övriga att visa sitt intresse. Observera att det vid det första tillfället den 15 enbart finns 3 platser och vid det andra den 29 enbart 4 platser. Detta på grund av hur spelet är konstruerat.
I vanlig ordning är allt beroende på om det finns tillgängliga rum. Jag skulle storligen uppskatta om någon vänlig själ har lust att kolla av listorna i lokalen för att se om det finns möjlighet (jag åker inte in till Lund bara för att kolla detta).
Söndagen den 15/4 kl. 15 - 21.00
1. Yote
2.
3.
Söndagen den 29/4 kl. 15 - 21.00
1. Skarpskytten
2. Ulvert
3.
4.
Senast redigerad av bladerunner_35 den tis 03 apr 2012, 08:21, redigerad totalt 4 gång.
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Kan inte den 15:e. Testar gärna den 29:e.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- bladerunner_35
- Kontakt:
Kul, det är noterat enligt ovan.Skarpskytten skrev:Kan inte den 15:e. Testar gärna den 29:e.
- Yote
Jag spelar gärna den 15:e!
Högra rollspelsrummet är dessutom min bokning och även ifall jag inte får plats den helgen så planerar jag inte att spelleda något annat då, så du kan ta den till Mouse Guard
Den 29:e vet jag ännu inte, får återkomma.
Högra rollspelsrummet är dessutom min bokning och även ifall jag inte får plats den helgen så planerar jag inte att spelleda något annat då, så du kan ta den till Mouse Guard
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- bladerunner_35
- Kontakt:
Jag kanske var otydlig men för att ge så många som möjligt chansen att pröva på Mouse Guard får varje spelare bara ett speltillfälle; antingen den 15:e eller den 29:e (om det inte finns platser över naturligtvis, men det är inte särskilt troligt).Yote skrev:Jag spelar gärna den 15:e!
Tack förresten för lånet av rummet! Det är mycket uppskattat Yote.
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Jag spelar gärna den 29:e. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
- Pedersen
- Namn: Magnus Pedersen
- Kontakt:
Jag skulle väldigt gärna prova på att spela Mouseguard, men jag är tyvärr till sjöss till början av maj.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Jag kan både den 15:e och den 29:e, så skriv upp mig på vilken som passar bäst.
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
- Yote
Ah, du missförstod mig, jag menade att jag gärna är med och spelar och kan den 15:e... men ifall det inte skulle gå så var jag troligtvis gärna med den 29:e istället, men var inte säker.bladerunner_35 skrev:Jag kanske var otydlig men för att ge så många som möjligt chansen att pröva på Mouse Guard får varje spelare bara ett speltillfälle; antingen den 15:e eller den 29:e (om det inte finns platser över naturligtvis, men det är inte särskilt troligt).
Tack förresten för lånet av rummet! Det är mycket uppskattat Yote.
Nu är jag ju uppskriven på den 15:e, så ifall de som har förtur inte puttar ner mig så lär det ju inte vara relevant.
- Richard Dawkins
- Richard Dawkins
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Jag kan nog ingen av tiderna så någon annan kan ta min plats. Tusan.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?