Narek skrev:Jag kan både den 15:e och den 29:e, så skriv upp mig på vilken som passar bäst.
Jag sätter upp dig på den 29:e så har jag i alla fall en grupp bekräftad.
Yote skrev:Ah, du missförstod mig, jag menade att jag gärna är med och spelar och kan den 15:e... men ifall det inte skulle gå så var jag troligtvis gärna med den 29:e istället, men var inte säker.
Nu är jag ju uppskriven på den 15:e, så ifall de som har förtur inte puttar ner mig så lär det ju inte vara relevant.
Aha. Du är förövrigt en av de som har förtur (eftersom du spellede Noir).
Pedersen skrev:Jag skulle väldigt gärna prova på att spela Mouseguard, men jag är tyvärr till sjöss till början av maj.
ArneB skrev:Jag kan nog ingen av tiderna så någon annan kan ta min plats. Tusan.
Jag lovar inget men om Mouse Guard är så kul och enkelt som det verkar så är det inte omöjligt att det går fler tåg.
Observera att det efter idag, det vill säga från 00.00 den 9/4 (för de som Verkligen vill spela), är fritt fram för alla att anmäla sig till de platser som är kvar (även NeoVirage och Zegol är välkomna).
bladerunner_35 skrev:Söndagen den 29/4 kl. 15 - 21.00
1. Skarpskytten
Tyvärr har det dykt upp en sak med jobbet på kvällen den 29:e. Jag kan inte vara med. Beklagar verkligen - och hoppas att de kan bli en annan gång. Det verkar ju finnas fler som vill testa MG.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
bladerunner_35 skrev:Söndagen den 29/4 kl. 15 - 21.00
1. Skarpskytten
Tyvärr har det dykt upp en sak med jobbet på kvällen den 29:e. Jag kan inte vara med. Beklagar verkligen - och hoppas att de kan bli en annan gång. Det verkar ju finnas fler som vill testa MG.
Inga problem!
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Efter att ha pratat med Yote har jag bestämt mig för att stryka den 15:e helt. Mouse Guard enbart den 29/4 alltså. Eventuellt gör jag ett nytt försök i framtiden.
För att ha god tid att läsa in mig vill jag gärna bestämma vilket rollspel vi kommer testa efter Mouse Guard redan nu.
Jag själv är just nu mest intresserad av att testa Fantasy! Old School Gaming, In Flames (sci-fi med en twist) eller Totems of the Dead (fantasy/Savage Worlds). Alla tre spel är relativt enkla regelmässigt, särskilt Fantasy! och In Flames. Just nu lutar jag mest åt Fantasy! för att upplägget på spelet verkar riktigt avslappnat och ball.
Vem är intresserad av att testa något av dessa spel?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Som du säkert redan vet är jag intresserad at att testa så mycket som möjligt så om spelen passar för nybörjare och ni har tålamod med en ännu än gång är jag gärna med.
Jag har inte spelat dem tidigare men jag tror att de lämpar sig ganska väl för nybörjare, särskilt eftersom det inte är så mycket regler att hålla ordning på.
Då behöver vi bara en eller två intresserade till. Kan du spela söndagen den 22/4?
Tjenare!
Fantasy! är jag lite sugen på att testa om du har plats över Björn?
Jag kan den 22/4.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Då kör vi Fantasy! söndagen den 22/4! Vi börjar klockan 13.00 och om ingen misstycker tänkte jag pröva att göra karaktärerna on-the-fly/i spel!
Jag har börjat titta igenom min samling av gamla äventyr från rollspelens glansdagar när old school var new school! Det vore riktigt kul att köra igenom exempelvis Döda Skogen eller Skönheten och Odjuret!
bladerunner_35 skrev:jJag har börjat titta igenom min samling av gamla äventyr från rollspelens glansdagar när old school var new school! Det vore riktigt kul att köra igenom exempelvis Döda Skogen eller Skönheten och Odjuret!!
Hallå! Det där var min idé. Sluta läsa mina tankar på avstånd!
Lustigt att du tänkt på just de två gamla äventyr jag funderat på att köra, med samma spelsystem ...
Great minds, och så vidare?
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Om du ska köra någon av dem så röstar jag på Döda skogen. Skönheten och odjuret har jag kört en hel massa gånger. =)
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
bladerunner_35 skrev:jJag har börjat titta igenom min samling av gamla äventyr från rollspelens glansdagar när old school var new school! Det vore riktigt kul att köra igenom exempelvis Döda Skogen eller Skönheten och Odjuret!!
Hallå! Det där var min idé. Sluta läsa mina tankar på avstånd!
Lustigt att du tänkt på just de två gamla äventyr jag funderat på att köra, med samma spelsystem ...
Great minds, och så vidare?
Det var onekligen lite lustigt. Vi kanske borde göra en cross-over!
Arcturus skrev:Om du ska köra någon av dem så röstar jag på Döda skogen. Skönheten och odjuret har jag kört en hel massa gånger. =)
Olrajt, Döda skogen it is!