Speltestsgruppen!

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Björn Söderström
Kontakt:

Re: Speltestsgruppen!

Inlägg av bladerunner_35 »

Hej.

Jag har kontaktat Narek och Ulvert via telefon men eftersom jag inte har er andras telefonnummer får det bli via forumet:

På grund av mycket jobb känner jag mig helt enkelt sliten och inte alls upplagd för rollspel nu på söndag. Därför ställer jag in Mouse Guard nu på söndag men räknar med att kunna erbjuda en ny tid lite längre fram (och så klart även till vårt äventyr för Fantasy!).
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Filip Danielsson

Inlägg av Arcturus »

Alright, Låter bra Björn. Hör av dig angående Fantasy när du är upplagd för det. Mellan den 11:e och 20:e Maj är jag bortrest men vill ni köra ändå så är det helt okej med mig. 8)
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
God45
Namn: Sebastian Lindeberg

Inlägg av God45 »

Jag har funderat på att köra något ett tag nu så här är vad jag har att erbjuda. Någom som är intresserad?:

Modern League of Extraordinary Gentlemen

I vår värld... I vår värld är allting sant. Varenda bok du har läst, varenda film du har sett, varenda spel du har spelat hände faktiskt. I alla fall de som utspelade sig i nutid. Det här är ett one-shot spel som tar konceptet bakom Alan Moores "League of extraordinary gentlemen" och förläger det i nutid. Spelarna väljer karaktärer från modern populärkultur som samlas för att rädda världen från ett globalt hot ingen annan kan stoppa. All fiction som utspelar sig i nutid existerar i världen, detta innefattar bland annat James Bond, Half-Life, Ghostbusters, Hannibal Lector, X-Files, irriterande sitcoms och Freddy Krueger.

Systemet som kommer användas är det helt gratis Action rollspelet Wushu som kan hittas på: http://wiki.saberpunk.net/Wushu/HomePage Wushu är ett extremt lätt system att lära sig och använda men underlättar för spelar karaktärerna att kännas som sina förlagor.

Några regler gäller för val av karaktärer:

1 Om ni vill spela någonting obskyrt säg till mig i förväg så att jag kan bekanta mig lite med källmaterialet.

2 Inga vampyrer. Nej, inga undantag, inga vampyrer.

3 Välj karaktärer som antingen är heroiska eller har någonting de kan få i betalning för sina tjänster. Legoknekts mentaliteter och/eller anti-hjältar är helt ok. Spela inte Skeletor eller Jokern eller någonting bara.

4 Välj gärna karaktärer som kan smälta in i samhället. Om ni inte kan prata med en npc så kommer karaktären och spelaren vara sysslolös under stora delar av spelet.

5 Seriöst, inga vampyrer.
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Efter att ha läst Svavelvinter är jag väldigt sugen på att testa det, efter att jag kört klart Mouse Guard och Fantasy! så klart.

Jag har naturligtvis inget emot att de som vill spelar det men jag är inte intresserad av Modern League of Extraordinary Gentlemen just nu.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Ceri
Namn: Lina Svensson

Inlägg av Ceri »

Jag är alltid på när det finns tid och plats ^^
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Ceri skrev:Jag är alltid på när det finns tid och plats ^^
Då räknar jag med dig i Moder league :) . Nu ska vi bara se om någon annan är intresserad så att jag har nog folk att köra det.
“You’d be surprised how often you have to stuff a motherfucker in a big burlap sack.”
-Spoony
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Nu är jag utvilad och fräsch så det är dags att avsluta mina åtaganden.

Förutom nu på söndag så kan jag spela vilken söndag som helst de kommande två månaderna så jag tänkte att jag lämnar åt er spelare att välja en söndag som passar.

Eftersom vi redan börjat på Fantasy! vill jag gärna att vi får chans att avsluta det och därefter köra det utlovade Mouse Guard (äntligen).

I Fantasy! är det Ceri, God45 och Arcturus men jag ser gärna att en eller två till hoppas på. Det passar bra just nu i äventyret och gruppen behöver mer mäktiga kämpar!

I Mouse Guard är det Narek, Ulvert, God45 och Zegol - är ni fortfarande intresserade?

Efter dessa två spel vill jag spelleda en mini-kampanj i det nya svenska rollspelet Svavelvinter.

Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Inlägg av Skarpskytten »

Om du får en öppning i Mouse Guard, så vill jag gärna vara med! (Fantasy! också, men de närmsta söndagarna är helt inteckande så det går nog inte :? )
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Jag kan de kommande 4 söndagarna så planera in det när du har tid :) . Jag är fortfarande gärna med på mouse guard.
-Spoony
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

Aye, still interested. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Zegol
Namn: Mats Wikström

Inlägg av Zegol »

Det går bra dom närmsta 4 söndagarna även för min del.
Användarens profilbild
Ceri
Namn: Lina Svensson

Inlägg av Ceri »

Jag kan alla söndagar innan den 11 juni förutom 27:e. Någonstans mellan den 11 och 15 juni åker jag hemhem för sommaren :/
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Namn: Rasmus Ros

Inlägg av Narek »

Jag är fortfarande intresserad av Mouse Guard, i juni är jag dock upptagen alla helger. Men juli går bra ^_^
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Filip Danielsson

Inlägg av Arcturus »

Vad gäller Fortsättning på Fantasy så kan jag inte den 27: maj pga. dop. Söndagarna därefter fungera preliminärt bra.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Ålrajt!

Då försöker vi spela klart Fantasy!/Döda Skogen söndagen den 3:e juni klockan 13.00. Jag räknar med Arcturus, Ceri och God45. Det finns plats för en eller två bålda äventyrare till!

Mouse Guard söndagen den 10:e juni klockan 13.00. Jag räknar med Zegol och Ulvert och det är ok med två spelare men eftersom Narek inte kan i juni finns det en eller eventuellt två platser över; två är ok, tre är optimalt och fyra är också ok.

Zegol
Namn: Mats Wikström

Inlägg av Zegol »

Det låter fint med Mouse Guard den 10: juni för min del.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

bladerunner_35 skrev:Mouse Guard söndagen den 10:e juni klockan 13.00. Jag räknar med Zegol och Ulvert och det är ok med två spelare men eftersom Narek inte kan i juni finns det en eller eventuellt två platser över; två är ok, tre är optimalt och fyra är också ok.
HUA (heard, understood, acknowledged). I'll be there. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Inlägg av Skarpskytten »

bladerunner_35 skrev:Mouse Guard söndagen den 10:e juni klockan 13.00. Jag räknar med Zegol och Ulvert och det är ok med två spelare men eftersom Narek inte kan i juni finns det en eller eventuellt två platser över; två är ok, tre är optimalt och fyra är också ok.
Förhindrad pga att jag spelar TOC samtdigt. Kul att spela TOC, trist att inte få spela MG.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jag kan kanske spela mouseguard den 10e.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
God45

Inlägg av God45 »

Ses den 3:e :)
-Spoony
Skriv svar