Hej på er alla!
jag spelade 40K och epic för ca 15år sedan och har sedan dess tappat intresset ,jag spelade mest epic och då oftast som titanlegioner ibland spelade jag 40K så jag har en armé på1500p ultra marins de var lättast att måla ,har nu sett att det har kommit armageton regler som gör att man kan spela med titaner i 40K , men kan man köra en fet arme med bara fordon alltså jag vill inte ha en enda gubbe att flytta under hela spelet som man kan "dela upp" och spela "normala"slag med ,har hört att armageton slag kan ta dagar att slutföra kan ju då vara bra att kunna spela "normala"slag också
mvh ludde
40K armé av bara fordon?
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Re: 40K armé av bara fordon?
Har för mig att Blood angels kan ta dreads som troops.
Annars kan du köra orker. Två big meks som HQ-val, två deffdreads som troop choices (man måste ha minst ett HQ och två troops) och sedan valfria fordon från fast och heavy.
Problemet är att man inte kan ta objektiv med fordon så att en armé som stoppar in fordon i sin troop-allowance kan aldrig vinna utom när man lyckas döda varenda en av motståndarens gubbar. Vilket är sjukt svårt.
Annars kan du köra orker. Två big meks som HQ-val, två deffdreads som troop choices (man måste ha minst ett HQ och två troops) och sedan valfria fordon från fast och heavy.
Problemet är att man inte kan ta objektiv med fordon så att en armé som stoppar in fordon i sin troop-allowance kan aldrig vinna utom när man lyckas döda varenda en av motståndarens gubbar. Vilket är sjukt svårt.
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Re: 40K armé av bara fordon?
ja jag såg att force world hade en hög med olika fordon, min tanke var att bara använda dessa ,men om jag förstod dig rätt så måste jag ha gubbar också, kan man inte ha de i fordon och "bara" släppa av dem när det behövs eller?
mvh ludde
mvh ludde
- guildmaster
- Magister - Administrator
- Namn: Gustav Dahlström
Man kan ha en liten enhet aim sitter i en transport. T ex 5 tactical marines i en rhino, razorback eller landraider. De kan sitta där inne och dricka kaffe hela striden så länge inte transporten skjuts sönder. Det blir nästan som att spela med bara fordon.
Titaner är inte tillåtna i vanliga 40k matcher. Men prata med medspelaren så kan det nog lösa sig. Bara man är beredd på det.
Titaner är inte tillåtna i vanliga 40k matcher. Men prata med medspelaren så kan det nog lösa sig. Bara man är beredd på det.