Echunia skrev:Jag kan tänka mig att hålla i Fantasy för nybörjare, ska bara kolla upp vilka dagar som funkar osv. Har gärna hjälp om någon annan är villig!
Nu finns även affischer! Jag ska hämta dom nu och sätta upp ett gäng på stan, sen ikväll så kommer jag lägga resten i lokalen och jag ber alla som har möjlighet att ta med sig ett par och sätta upp! Nu behöver vi synas!
Jag och Lina har under dagen smällt upp 40 stycken affischer.
Vi har varit på 3 gymansieskolor och 1 högstadieskola. Sen har vi även varit på statsbiblioteket,lundagård, stortorget, båda spelbutikerna, ICA och lanstället.
Jag kommer att skriva ut 18 stycken affischer till, dom kostar 8 spänn styck på lth. Så en del av dessa kommer jag att dumpa i lokalen ikväll.
Att göra reklam på forum har jag glömt bort! Jag slängde in en post på Sverok forumet, men det finns många fler forum man kan annonsera på. Jag är bortrest till helgen så jag kommer inte kunna fixa, men det vore riktigt bra om någon kan ta tag och spamma lite forum. Man kan rippa det som står på facebook eventet.
I dagens City står det under rubriken "Några gratisaktiviteter under nästa vecka":
"Roll- och brädspel hos Rollspelsföreningen DMF. Måndag till torsdag kl 18. Stenmästarevägen 7B i Lund. Från 13 år"
Jättebra att det står om DMF, men det är väl risk att någon blir besviken. Kanske någon kan sätta upp ett anslag på dörren med vilka tider och aktiviteter som gäller under sportlovsveckan!?
Jag kan skriva ut en affisch på jobbet. Jag har inte med mig nycklar till lokalen, så jag kan inte sätta upp den på insidan idag om inte är någon annan som kan öppna. I värsta fall kan jag ju sätta upp en på utsidan av fönstret, och så kanske någon som är på brädspelslördagen kan flytta den?
I och med att lokalen inte är helt uppenbar för någon som bara tittar förbi så är frågan om det är möjligt att bygga någon sorts skylt, typ en sån hopfällbar som står utanför affärer, som man skulle kunna ha i entrén och plocka fram när lokalen är öppen. Det lär vi inte hinna tills nästa vecka, men det är ju ett alternativ att göra lokalen lite lättare att hitta.
lilljonas skrev:I och med att lokalen inte är helt uppenbar för någon som bara tittar förbi så är frågan om det är möjligt att bygga någon sorts skylt, typ en sån hopfällbar som står utanför affärer, som man skulle kunna ha i entrén och plocka fram när lokalen är öppen. Det lär vi inte hinna tills nästa vecka, men det är ju ett alternativ att göra lokalen lite lättare att hitta.
En suverän idé.
Det kan också vara en tanke att trycka upp en ny skylt till fönstret i entrén, den gamla är väldigt solblekt.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."