blogg om (mot?) rollspel
- wyrmer
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Peter Werner
blogg om (mot?) rollspel
Didi Örnstedt; en människa jag inte ägnat en tanke på många år kom jag nyligen att tänka på. Vi snackade rollspelshistoria på 20-årsfesten och då kom hennes namn på tal. Hon finns fortfarande med oss och är (i mitt tycke) fortfarande lika negativ i sin inställning till rollspel. Jag ska inte döma henne ytterligare, utan bara låta er ta del av hennes "nutida" åsikter.
http://nertus.se/
Mycket nöje.
http://nertus.se/
Mycket nöje.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Re: blogg om (mot?) rollspel
Är det bara jag som tycker det är fysiskt ansträngande att läsa hennes texter?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Okej ... det var lite galet. Jag trodde inte att någon hade dyrkat Nerthus de sensate tusen åren eller så, men bevisligen är ryktet om kristendomens seger betydligt överdrivet. Borde inte New Age:are gilla rollspel?
Tack och lov var det ju ingen som lyssnade på Didi och Rubin eller vad han nu hette. Rollspelshobbyn har nog aldrig varit starkare än idag - och mer accepterad?
Tack och lov var det ju ingen som lyssnade på Didi och Rubin eller vad han nu hette. Rollspelshobbyn har nog aldrig varit starkare än idag - och mer accepterad?
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Det tråkiga är att hon har tjänat massor med pengar på att snacka skit om oss, läste nånstans att hon fick ett konsultarvode på 15k för en fyratimmars föreläsning hos polisen om rollspelare och deras våldstendenser.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Tendenser ja, men kapacitet?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Jo, verkligen. Se på våra medlemmar, en mer våldsam och blodtörstig skara personer får man leta efter. Hells Angels bävar säkert inför tanken på att vi skulle ge oss på deras knarkhandel.Ulvert skrev: ... om rollspelare och deras våldstendenser.
När höll hon det här föredraget? Finns det fortfarande en marknad för sådant? Borde inte SVEROK (jag skrev nästan SVEKROK) anlägga moteld? Men de har väl fullt upp med att leka politruker ...
"Ingens träl, ingens tyran"
- Godeye
- Namn: Martin
Jag anser att Diddi gav rollspelandet lite kultstatus. Istället för att känna att man tillhörde ett kollektiv som till största delen består av nördar så kände man att man tillhörde någon farligt och rebelliskt... i alla fall ur många andra människors perspektiv... Det finns dessutom få saker som är så bra för sammanhållningen som lite yttre tryck och/eller hot...
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Från att ha varit geek till att bli mördare och psykopat bara över en natt 

Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Ja, det är väl bara till att fråga judarna eller romerna eller någon annan förföljd folkgrupp....Godeye skrev:Jag anser att Diddi gav rollspelandet lite kultstatus. Istället för att känna att man tillhörde ett kollektiv som till största delen består av nördar så kände man att man tillhörde någon farligt och rebelliskt... i alla fall ur många andra människors perspektiv... Det finns dessutom få saker som är så bra för sammanhållningen som lite yttre tryck och/eller hot...

To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
- Godeye
- Namn: Martin
lite tryck... det är klart, om man hade börjat förinta rollspelare så hade det varigt riktigt coolt att lira rollis... dessutom hade världen luktat bättre...Arcturus skrev:Ja, det är väl bara till att fråga judarna eller romerna eller någon annan förföljd folkgrupp....Godeye skrev:Jag anser att Diddi gav rollspelandet lite kultstatus. Istället för att känna att man tillhörde ett kollektiv som till största delen består av nördar så kände man att man tillhörde någon farligt och rebelliskt... i alla fall ur många andra människors perspektiv... Det finns dessutom få saker som är så bra för sammanhållningen som lite yttre tryck och/eller hot...
Tänka rätt är stort
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Det är förbannat sant.Godeye skrev:lite tryck... det är klart, om man hade börjat förinta rollspelare så hade det varigt riktigt coolt att lira rollis... dessutom hade världen luktat bättre...Arcturus skrev:Ja, det är väl bara till att fråga judarna eller romerna eller någon annan förföljd folkgrupp....Godeye skrev:Jag anser att Diddi gav rollspelandet lite kultstatus. Istället för att känna att man tillhörde ett kollektiv som till största delen består av nördar så kände man att man tillhörde någon farligt och rebelliskt... i alla fall ur många andra människors perspektiv... Det finns dessutom få saker som är så bra för sammanhållningen som lite yttre tryck och/eller hot...

To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence