Japp, banne mig hög tidOMG, brettonnia ska släppas
Warhammer Fantasy
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Tor Nilsson
Re: Warhammer Fantasy
- Svullom
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Alexander Larsson
De såg inte så "ridderliga" ut dock
Jag och tjejen (ok, bara tjejen) gjorde lite påskägg till en sweclockerstävling. Däribland en rat ogre!
http://i.imgur.com/sHDdCDq.jpg
Jag och tjejen (ok, bara tjejen) gjorde lite påskägg till en sweclockerstävling. Däribland en rat ogre!
http://i.imgur.com/sHDdCDq.jpg
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
coolt påskägg! Det finns bilder på wood elf grejerna nu förresten: http://imgur.com/a/NrfK2/noscript
Är det någon som är intresserad av att hänga med och lira på Lincon den 29-30 maj?
Jag och Marcus ska dit. Vore kul om någon mer hängde på.
Man kan tydligen anmäla sig fram till listinskick den 13/5 och det finns gott om platser kvar.
Jag och Marcus ska dit. Vore kul om någon mer hängde på.
Man kan tydligen anmäla sig fram till listinskick den 13/5 och det finns gott om platser kvar.
Ja häng gärna med . Det är lågkomp, 5-9, som gäller. Nu kan man få grisa till det ordentligt!
Jag och rafcie hade velat spela Warhammer imorgon; hur vet man om lokalen kommer vara öppen?
Söker motstånd idag, torsdag och fredag. Lincon övning 2500 komp 5-9. 200 vp per steg.
- Svullom
Jag kan spela mot dig imorgon! Snuskig kompgräns förresten. Vilken tid hade du tänkt?
kunde jag ens bygga en armé som kunde optas så hårt hade jag varit på. Jag är väl på rätt väg med min kaosarmé, kunde köra nån slags Tzeentch/Khorne/Galrauch flying circus/monster spam, men tror jag behöver några modeller till för att komma upp i en vettig poängnivå. Om mina skullcrushers kan komma med posten nån gång så
Senast redigerad av Ymir den ons 23 apr 2014, 19:15, redigerad totalt 1 gånger.
Najs! Jag slutar 15.00. Efter det så kan jag när du kan
- Svullom
Är det 200 vp +/- baserat på ens och motståndarens comp, eller?
Som jag nämnde i terrängtråden har jag dåligt med tid i veckan. Men nästa vecka tarjag gärna en match någon kväll.
Tänkte också träna inför Lincon. Men är helt ok med ifall min motståndare vill köra med en okompad lista. Min kommer nämligen vara rätt hård...
Tänkte också träna inför Lincon. Men är helt ok med ifall min motståndare vill köra med en okompad lista. Min kommer nämligen vara rätt hård...
Ja om jag har 5 och du 8 så får du 600 vp bonus. 600 är också max.
vad fyller det för syfte att cappa vp-differensen på 600? det -går- liksom inte att komma under comp 10 eller nåt med tex en Tomb Kings-armé, och vore fan bara rättvist om det togs hänsyn till i compen...eller?
Det går väl om man kör typ Arkhan, light council och dubbla enheter med necroknights eller massa sphinxar med breath weapons?
Den generella anledningen att cappa VP-bonusen är för att folk inte ska bygga högkompande listor, leda med typ 1000 VP från början och sen köra avoidance hela matchen. Blir rätt tråkiga matcher då.
Men visst har du rätt. "Dåliga" arméer som Tomb kings som annars gynnas av kompen blir helt klart gynnade mindre när man sätter gränsen så här lågt. Arrangörerna av Lincon har fått kritik från folk som inte gillar restriktionerna. Det är betydligt vanligare med gränser i spannet 8-15 komp.
Men sådana är reglerna för just Lincon den här gången. Personligen är jag skeptisk, men det ska bli intressant att testa.
Den generella anledningen att cappa VP-bonusen är för att folk inte ska bygga högkompande listor, leda med typ 1000 VP från början och sen köra avoidance hela matchen. Blir rätt tråkiga matcher då.
Men visst har du rätt. "Dåliga" arméer som Tomb kings som annars gynnas av kompen blir helt klart gynnade mindre när man sätter gränsen så här lågt. Arrangörerna av Lincon har fått kritik från folk som inte gillar restriktionerna. Det är betydligt vanligare med gränser i spannet 8-15 komp.
Men sådana är reglerna för just Lincon den här gången. Personligen är jag skeptisk, men det ska bli intressant att testa.
jao, jag har inte räknat på det exakt, kör man en -extremt- specifik build (dvs Arkhan etc) kanske det funkar. Men jag äger inte ens några necroknights... vill bara bygga dem till Sepulchral Stalkers eftersom de rular lite mot lizardmen som jag ofta spelar mot
Jag var på Gothcon nyss, men de hade flyttat Warhammer-spelarna i exil långt åt helvete iväg, så det blev aldrig av att jag gick och kollade på lite Warhammer-matcher. Vet inte vilken komp de körde.
Jag var på Gothcon nyss, men de hade flyttat Warhammer-spelarna i exil långt åt helvete iväg, så det blev aldrig av att jag gick och kollade på lite Warhammer-matcher. Vet inte vilken komp de körde.
De körde tröskelkomp 12. Jag och Marcus var där och spelade. Synd att du inte kom förbi
jo, jag borde tagit mig dit, så jävla inspirerande att se folks fina arméer 'n' stuff. Men det var så lååångt booort jämfört med tidigare år, det blev en så hög tröskel till att liksom knalla dit lite spontant, och jag hade händerna minst sagt fulla med annat. Men en dag stod jag på Landalatorget utan att ens gå upp och kolla, så...jag var dum, jag vet Sen hörde jag ett rykte att Warhammerspelarna var sura på GC för att ha placerat dem så långt bort, och att de övervägde att starta sitt eget konvent...
jag och Rafice tänkte också spela imorgon, det antar jag är inga problem eftersom ni också kommer vara där, så det kommer vara öppet, right?
Jag kan ringa ner imorgon och kolla, skriver här efter.
Jag tror absolut TK kan funka med Arkhan, han är helt galen. lvl 5 Death liksom . Hierotitan bredvid och du har typ +7 på att casta. Sen massa necro riddare och ramhotep.
Jag tror absolut TK kan funka med Arkhan, han är helt galen. lvl 5 Death liksom . Hierotitan bredvid och du har typ +7 på att casta. Sen massa necro riddare och ramhotep.