Vill någon spela brädspel med mig? :hundvalpsögon:

Sällskapsspel, strategispel och andra brädspel.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Björn Söderström
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Yo

Skolan går mot sitt slut och jag börjar få lite tid över. Därför tänkte jag försöka få in några omgångar gammalt hederligt brädspel. Eftersom jag bor i Landskrona åker jag helst inte in på vinst och förlust till lokalen utan skulle gärna bestämma en tid, så om det är någon som har lust att lira med mig hör av er i den här tråden (helst i början av nästa vecka). Har ni förresten dedikerade brädspelskvällar?

Jag kan tänka mig vad som helst men om jag får välja skulla jag vilja testa Diplomacy eller Advanced Civilizations om de inte är för avancerade eller tar alltför lång tid att spela (mer än två eller tre omgångar). Jag skulle också kunna ta med mig Risk 2120 om någon vill lira det.

EDIT: Twilight Imperium verkar också riktigt coolt om det finns (jag har alltid varit ett fan av Universums Härskare).
Senast redigerad av bladerunner_35 den mån 21 maj 2007, 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Kom igen! 25 visningar utan svar. Finns det inga brädspelare på forumet eller är det ingen som vill spela med nykomlingen?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

Det är förmodligen ingetdera. Vi har massor med brädspelare - men väldigt få som vill spela de "tyngre" brädspelen, d.v.s. de som tar mer än en 3-4 timmar att spela, som typ Dip, Civ och Twilight. De flesta brädspelare på lokalen är liksom jag själv eurogamesspelare - vi gillar att lira brädspel i en timme eller två, men vill oftast inte lägga ner en hel helg på ett spel. Vi har dock ett gäng av långtidsbrädspelare som lirar EU (europa universalis) varannan lördag på lokalen - mitt tips är att du snackar med dem vid tillfälle. Jag vet att Niklas t.ex. har varit sugen på Adv. Civ. ett bra tag nu.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Jag kan som sagt tänka mig vad som helst och har ingenting emot "enklare" brädspel även om jag inte känner till just termen eurogames. Säg till om ni har plats över någon gång.
Senast redigerad av bladerunner_35 den tor 24 maj 2007, 14:49, redigerad totalt 1 gånger.

Fabian

Inlägg av Fabian »

Jag har inget liv, du kan skicka ett mail när du vill spela så kan jag släpa mig dit. Man kan alltid spela spel på två ex. Memoar44
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Namn: Ichabod Svensson
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Snacka med Niklas, Lennart, L85 och Johan ...

Dom är oftast på att spela just brädspel. Även de längre ibland :D
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Alright, tack för namnen....men hur kontaktar jag dem? Jag kunde inte hitta någon "Niklas" eller "L85" i användarlistan.

Användarens profilbild
pärus
Namn: Pär B

Inlägg av pärus »

lennart heter säkert arkan eller nåt sånt..
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

De hater Arkhan, Johan Larsson och Mirwouk här på forumet. Niklas tror jag inte har reggat sig än.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Tackar.

Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Namn: Anders Persson

Inlägg av Yote »

Skicka mig också ett meddelande om/när du kan spela, jag är hemma fram t o m slutet på den här månaden och har tid samt lust att spela en del brädspel medan jag fortfarande är i Sverige :)
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
bladerunner_35
Kontakt:

Cool, skickade ett e-mail.

Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Namn: Anders Ilg

Inlägg av Abdul Alhazred »

Någon som vill spela diplomacy nu på fredag (17 aug)?
Jag vet att folk har sagt att det är intresserade men är det någon som kan på fredag?
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
AshesFall
Centurion - Befälhavare
Centurion - Befälhavare
Namn: Johan Larsson

Inlägg av AshesFall »

Jo, det skulle vara kul. Från typ fem och framåt? (pluggar fram till fem).
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Namn: Anders Ilg

Inlägg av Abdul Alhazred »

Jag jobbar till 17. Köper man något och äter på lokalen kan vi börja vid 18-18:30 vilket nog är lagom eftersom man inte vill köra för sent.
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Användarens profilbild
Mordachai
Namn: T Jesper Edmark
Kontakt:

Re: Vill någon spela brädspel med mig? :hundvalpsögon:

Inlägg av Mordachai »

Om vi bortser från spelhelgen (29-30 sep) så spelas det spel regelbundet på iaf. två andra ställen i Lund dit alla är välkomna.

Måndagar spelas det spel på "Spel på Clemenstorget". Det spelas från 18-tiden till 22-tiden ungefär och ofta spelas det lite större spel som tar en 3-4 timmar.

Lördagar spelas det spel på "Wermlands Nation" från 12-tiden till 17-tiden. Där spelas det alla möjliga spel, det folk känner för. Oftast blir det lite kortare euros.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Skriv svar