Star Wars Miniatures

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
wendes
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Fredrik Granér
Kontakt:

Star Wars Miniatures

Inlägg av wendes »

Hej på er

Så har man hittat hit till det här forumet.
Jag demonstrerade lite Star Wars Miniatures (SWM) under söndagen när DMF hade sin senaste spelhelg (vilket fick den trevliga synergy effekten att jag också blev medlem i DMF :wink: ).

Tänkte höra om intresse finns att spela lite mer och på "regelbunden" basis, försöker att någon då och då spela lite SWM i Spelbutiken i Malmö om onsdagarna. Där finns det fler spelare det är lite tunnare av den varan i Lund än så länge. Jag är bilburen och jag bor inte i Lund så jag hade tänkt att åka in till Malmö onsdagen 10/10.

Jag kommer då i min färd att passera Lund och jag har plats över i bilen så jag kan hämta upp lite folk (dock så hittar jag inte så bra i Lund men sådant går att lösa). Beräknar att vara i Lund vid 18.30 tiden eller så och vara på väg hem från Malmö vid 22-draget.

Varför kan jag inte komma till DMF och spela?
Jo det kan jag visst, men försöker starta igång lite SWM verksamhet i landskapet och då är det inte fel att exponera sig lite här och där.
Är medlem i en förening som uteslutande ägnar sig åt SWM och lite SWS ((Star Wars Saga - rollspelet) det hoppas jag inte är något problem för DMF).
För som jag ser det, om några hänger på så får ju alla föreningar och SWM i sig bra exponering en win - win situation.

Fördelen med att spela i en faktiskt butik är att man kan få tillgång till league kits (figurer som inte går att köpa dock oftast prepaintade som redan finns)
och även när det släpps lite nya set att få priser och dylikt om man kör "releaseturneringar".

Men sådant ger sig med tiden men kontentan av allt blir ett visst reklamvärde både för spelet i sig och för föreningarna.

Jag är även intresserad av att spela andra spel, det snackades om AAM och det är något jag mycket väl kan tänka mig också.
Givetvis kan och vill jag spela SWM hos DMF också, märkligt av mig att bli medlem annars.

Så om det är flera som är intresserade så skriv en rad.
Jag har en del figurer så det går att låna och är någon sugen på att bara testa någon gång så hör av er!

Hoppas jag inte bryter mot några regler/stadgar/annat genom att fräckt göra lite reklam för andra saker än DMF här.

Vänliga hälsningar
Fredrik
Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Re: Star Wars Miniatures

Inlägg av Skarpskytten »

Det är klart att det går att göra reklam för saker här. Du är ju medlem!

Jag och Elrik talade lite vagt om att börja spela SWM efter din visning av spelet på spelhelgen. Men jag är lite tveksam själv; det är mycket pengar och jag har inte så mycket tid.

Möjligtvis kommer AoAM spelandet i föreningen att komma igång igen när det nya base settet släpps i slutet av månaden. Men det är svårt att säga. Om jag har tid ska jag försöka börja spela lite igen.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
wendes
Kontakt:

Inlägg av wendes »

Skarpskytten skrev:
Jag och Elrik talade lite vagt om att börja spela SWM efter din visning av spelet på spelhelgen. Men jag är lite tveksam själv; det är mycket pengar och jag har inte så mycket tid.
Ah okej så du var en av dem som testade, det lär ta ett tag innan man kan relatera forumnamn till personer i verkligheten. :wink:

Vi som har spelat lite har figurer så att det räcker och blir över till några till. :wink:
Det går alltid att låna figurer visst det är roligare att spela med ens egna men som sagt det kostar en del pengar.
Tid, jo jag själv har inte så gott om det heller, men försöker och finessen med SWM är att det skall vara ett snabbt spel.
Så du får gärna hänga på ändån och bara spela lite och sedan ta det därifrån.

Man måste inte köpa på sig en massa i början, finessen med "samlarspel" är att det finns en bytesmarknad också.

Men jag skall inte försöka propagera men tycker att du skall testa lite till så det inte blir vagt :wink:.

Sedan var är som sagt en egal fråga jag spelar gärna i DMF:s lokal.
Jag är absolut inte låst att jag måste spela något visst spel heller jag kan mycket väl tänka mig att spela, vad som helst i princip.

Jag är ny som sagt och vet inte vilka och vem som vill spela eller vad. (öh förvirrande kanske men hoppas andemeningen går fram). Jag är på! om det mesta.

Fredrik
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Om du kommer till nästa spelhelg - vilket jag tror du gör - ska jag visa dig AoA:M om tiden tillåter det. Annars kan säkert Elrik göra det. Men akta dig för Holm, han luktar ost ... :mrgreen:

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

wendes skrev: Men jag skall inte försöka propagera men tycker att du skall testa lite till så det inte blir vagt
Jag testar gärna spelet igen. Du borde tvinga Johan Larsson och Herr B att spela SWM också, de är Star Wars nördar av stora mått bägge två.

Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Namn: Ichabod Svensson
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Jag är verkligen sugen på att testa star wars miniatures med gubbar istället för rymdskepp.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
wendes
Kontakt:

Inlägg av wendes »

Det går väl alltid att spela, utanför en spelhelgs schema så att säga.
Jag kommer att börja jobba i Lund väldigt snart.

Så finns intresse och konsensus kring ett datum kan nås när någon vill testa så är jag idel öra på det. :wink:
Dock vet jag inget om mitt schema än men allt går att lösa.

Så det är lättare om någon som vill testa föreslår något datum så kan vi köra på det.
SWM i sig när man väl har ett hum om reglerna är ett "hyfsat" snabbt spel.

Figurer och kartor finns.
Jag behöver inte bara spela SWM heller jag kan tänka mig att prova, (nästan) vad som helst i spelväg då (explicita rollspel och dylikt håller jag hemma) :wink: .

Men jag känner ingen här och vet ju inte vad folket här helst spelar eller vilka som vill testa vad.

/wendes
Skriv svar