Necromunda
- Mordlust
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Bernard Christiansson
Necromunda
Jag och mawno har bestämt oss för att köra igång lite Necromunda. Vi har tänkt oss använda första utgåvan. Till en början kommer vi bara köra med basic gangs, dvs de från grundregelboken (inga spyrers, redemptionists etc.). WSIWYG är bra men inte jätteviktigt.
Om ni är intresserade får ni gärna skriva det i den här tråden.
Om ni är intresserade får ni gärna skriva det i den här tråden.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Re: Necromunda
Det hade ju kunnat vara roligt. Jag ska rota igenom mina necromundagömmor och se vad jag kan hitta.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Mordlust
Om någon vill testa andra figurer än GWs har em4 en del roliga och prisvärda modeller.
http://www.em4miniatures.com/acatalog/index.html
http://www.em4miniatures.com/acatalog/index.html
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Mordlust
Målade figurer från em4:
http://www.chestofcolors.com/cofc-postn ... _photo.php
Lite annan inspiration:
http://www.chestofcolors.com/cofc-postn ... _photo.php
Lite annan inspiration:
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
varför inga outlanders?
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Mordlust
Vi tänkte att det var bäst att hålla det enkelt till en början. Sen har jag för mig att det blev väldigt konstigt när folk spelade spyrers och redemptionists. Scavvies och ratskins har iallafall jag inget direkt emot.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Vad jag minns var det mest spyrers som kunde go bananas och att redemptionists engångsflamer var på tok för bra. Men jag har ju inte spelat spelet på typ 10 år så jag kan minnas fel...
Dock äger jag ett ratskin team så jag talar ju lite i egen sak...
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Zekrish
- Namn: Johan Nikula IV
Har ett upp målat gäng som gärna vill komma ut ur sina hålor, skjuta vilt omkring sig och röka cigarr! Vore ju jävligt nice med en DMF kampanj
Let me introduce to you: The Tulip Sniper!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Ja spyrers och redemptionists är för bra/tråkiga så det var därför vi tänkte skippa expansionen. Har för mig att en del av magikerna och specialkaraktärerna var rätt flippiga också.rufsi skrev:Vad jag minns var det mest spyrers som kunde go bananas och att redemptionists engångsflamer var på tok för bra. Men jag har ju inte spelat spelet på typ 10 år så jag kan minnas fel...
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Solen stekte landskapet när Rupert "Ironfist" Swenson blickade ut över sitt manskap, the Mighty Cocks(tuppar alltså). Han harklade sig och började med sitt inspirerande tal: Män och pojkar, nu ska vi ge dom jävlarna i the runnaways för det dom sa om min syster. Jag räknar inte med att alla ni kommer komma tillbaka men låt oss se till att åtminstone lika många av dom får bita i det sura gräset. Ox du täcker oss och the kid du leder er blöjjbarn fram mot dom. Sen kommer vi riktiga män. Solen gassade och det låg en tryckt stämning över ruinerna. Snart skulle skjutandet börja och vem vet vad som kommer hända....
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Solen stekte över ruinerna och krutröken var bortblåst. Stillheten hade åter lagt sig. Rupert "Ironfist" Swenson slickade sina sår och förbannade ödet som hade lagt hinder för hans planer. Den jävla fjanten hade bara tur, min manliga taktik skulle krossat honom lätt men solen sken i ögonen på oss. Fan alltså, jag ska nog visa dom nästa gång. Om bara mina värdelösa kids inte hade flytt vid första bästa tillfälle så hade jag vunnit... Samtidigt så sneglade Harry "Ox" Stubb på sin ledares rygg, nya konstiga tankar formades i hans huvud. Kanske var inte deras ledare så kompetent, hans taktik var väldigt bristande, om han hade lett gänget såhär istället... Kanske det är dags för en ny ledare...
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
har ni läst igenom de nya reglerna som finns på GWs hemsida det är en hel del som faktiskt har ändrats
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- mawno
Dom nya reglerna är sjukt mycket bättre och lättare att få tag på.
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... Id=5300010
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... Id=5300010
- Mordlust
Vad är det du tycker är bättre?
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
Jag kan också tänka mig att vara med och spela.
Tror ni man kan konvertera ihop ett goliath gäng av plast catachan modeller?
Tror ni man kan konvertera ihop ett goliath gäng av plast catachan modeller?
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Det borde inte vara så svårt.. Inte heller att gissa vad de är för några.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- Mordlust
Det går jättebra. Jag har byggt orlocks av catachans, men det är inte så viktigt, bara figurerna blir tuffa och man på något sätt kan se skillnad på leaders, heavys, gangers och juves.
- mawno
Mest småsaker, grundreglerna är ju i stort sett samma:Mordlust skrev:Vad är det du tycker är bättre?
Sustained fire är vettigare
Flamers är sämre
Vapen med str 7+ är lite bättre än tidigare
Volountary bottle out är ändrat
Det är dom sakerna jag upptäckte efter en snabb genomläsning igår. Kollade lite på skavvy listan också och den känns mer balancerad än tidigare.
Återkommer när jag läst lite mer...
http://easternfringe.com/forum/index.php verkar vara ett ganska aktivt necromundaforum både gällande regler och modellande om folk jagar idéer
http://easternfringe.com/forum/viewtopic.php?t=3490 tex
http://easternfringe.com/forum/viewtopic.php?t=3490 tex
- Mordlust
Gör det. Jag ska också kolla lite mer noga. Jag har läst igenom det tidigare och då tyckte jag att det var fler skillnader än vad jag kan se nu.mawno skrev:Återkommer när jag läst lite mer...