Terrängbygge 40k
- Zarei
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jakob Strasser
Terrängbygge 40k
Nu på sydcon blev det uppenbart att vi behöver ganska mycket line-of-sight blockande terräng till kommande turneringar. Jag och säkert fler därtill har aldrig eller sällan byggt terräng medan andra har gjort desto mer. Kan vi inte försöka samverka lite och kombinera en byggskola med att producera iaf en del inför skånecupen? Typ en söndag eller så i början av september?
Hur har ni som byggt necromundaterräng tänkt, kan denna även användas till 40k-turneringar?
Hur har ni som byggt necromundaterräng tänkt, kan denna även användas till 40k-turneringar?
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Re: Terrängbygge 40k
Det är väl inte omöjligt. Necromundaterrängen är dock betydligt mer ömtålig än vad resten av terrängen är. Jag är nog inte så sugen på att t ex. slänga ner den i bananlådor.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Jag a absolut pa, jag hade tankt att jag, nar jag kommer hem, skall gora en snabb inventering av vad vi har infor skanecupen och kan hjalpa till med att planera ett eventuellt byggprojekt.
Dock undrar jag om detta ar nagot DMF kommer att kunna subventionera eller om vi maste losa finansieringen pa annat satt?
Dock undrar jag om detta ar nagot DMF kommer att kunna subventionera eller om vi maste losa finansieringen pa annat satt?
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- bladerunner_35
- Namn: Björn Söderström
- Kontakt:
En utmärkt idé! Hade det inte varit för avsaknaden av terräng hade jag förmodligen vunnit.
Jag har vigt söndagen den 6:e september till terrängbygge men kan inte lova något om det blir något annat datum.
Jag har vigt söndagen den 6:e september till terrängbygge men kan inte lova något om det blir något annat datum.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
- Zarei
Det var helt klart den avgörande faktorn!bladerunner_35 skrev:En utmärkt idé! Hade det inte varit för avsaknaden av terräng hade jag förmodligen vunnit.
6/9 verkar vara en bra dag för mig också. Ska höra med styrelsen/trusten om vi kan köpa in material. Hur mycket som behövs beror ju på vad vi ska bygga. Ska vi behålla temat bör det ju vara ruiner, men något högre än tidigare och med fler hela väggar. Annars funkar ju större bergsbitar/klippor.
- bob0
- Namn: Tobias Ljungström
Tanken med terrängen var att den skulle hyras ut till turneringar (10-20 pix/bord). Pengarna skulle sedan användas till ny terräng alt till terrängrenovering...
"Well I woke up Sunday morning, With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert."
ja jag hoppas verkligen att ni tagit betalt av sydcon för terrängen..?
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
det sa jag med förra året med... men då bara skrattades det åt mig. Jag vet ju inte vem sydcon frågade det året om de fick låna den, men inte var det mig. I år? Förmodligen samma.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Zarei
Det var jag som blev tillfrågad men jag visste inte att vi brukar ta betalt. Tror nog inte roger visste det heller. Men man lär så länge man lever.
brodin vet om det, jocke rapp vet om det, jag tror roger vet om det. mitt tips är att ta ett snack med brodin retroaktivt. det är lite surt att ha lagt 2-3 månader på att bygga 50 bord som bara lånas ut och missköts utan att en spänn kommer in för underhåll och utökning. nu kommer ju iofs inte jag laga terrängen men det känns lite dumt att dmf ska bekosta det..
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
dmf skulle ju kunna söka ett par tusenlappar från skud för restaurering av borden.
Maestro of the lol-orgel.
.
.
- Zarei
Det ska vi definitivt göra.Elrik skrev:dmf skulle ju kunna söka ett par tusenlappar från skud för restaurering av borden.
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Om ni målar skud-loggor på borden kan ni ju leta reda på kontraktet och hävda att vi följt det hela tiden...
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Zarei
För att återgå till ämnet undrar jag om någon har några fler idéer på terräng som blockar LOS. Mer än höga väggar/klippor? På Gothcon hade någon gjort reklamskyltar som funkade ganksa bra, någon känner sig kanske hugad att designa lite 40k-reklam? Eller dmf-reklam för den delen
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
givet!Zarei skrev:dmf-reklam
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Zarei
Verkar som jag måste åka till Stockholm 4-6/9 så vi får skjuta på det en vecka. Eller om någon annan vill fixa med det så går ju det bra