GW-terrängen
GW-terrängen
På förekommen anledning tycker jag styrelsen snarast ska ta en rejäl funderare på när/var/hur vi lånar/hyr ut vår gw-terräng. Den har nu varit runt på ett antal konvent och jag tror inte någon betalat något sedan -07. Det är ca 3 månaders heltidsjobb av ett fåtal personer bakom den och det var ganska jobbigt. Dealen vi gjorde när vi fick massa spons av GW var att vi tog ca 10kr/bord i hyra för att täcka reparationer och liknande. Jag tycker verkligen detta ska efterlevas sålänge det inte är ett direkt DMF-arrangemang, tex 40kdelen av skånecupen. Det är trist att se saker man ansträngt sig en hel del med bara skickas runt och gå sönder utan att föreningen får in någon ersättning/underhåller borden.
- bob0
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Tobias Ljungström
Re: GW-terrängen
ord! och med de första bordshyrorna borde gå direkt till Mordlust som har lagt ut relativt mycket pengar för att kunna färdigställa Necromundaterrängen eftersom föreningen inte tycket att man hade pengar.
"Well I woke up Sunday morning, With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert."
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
har bernard fått betala det själv? då håller jag med bobo. i övrigt tycker jag även att Jonas kan få lite ersättning för utlägg för all fin Mordheim-terräng han byggt.
i övrigt håller jag med pär. jag ska nog kunna skaka fram lite ur budgeten för skånecupen att skänka till dmf/bernard/terrängen.
i övrigt håller jag med pär. jag ska nog kunna skaka fram lite ur budgeten för skånecupen att skänka till dmf/bernard/terrängen.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
juste, du håller i fantasy - då tycker jag inte att dom ska betala heller!
- Elrik
pärus skrev:juste, du håller i fantasy - då tycker jag inte att dom ska betala heller!
.
.
- bob0
- Namn: Tobias Ljungström
Bernard har stått för färg och penslar till terrängen, givetvis borde jonas oxå få betalt om det är så att terrängen är till föreningen.
Sen kan jag tycka att alla borde betala för terrängen men att dmfare bara betalar hälften låt oss säga 10kr isf 20kr...
Sen kan jag tycka att alla borde betala för terrängen men att dmfare bara betalar hälften låt oss säga 10kr isf 20kr...
"Well I woke up Sunday morning, With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert."
- Elrik
Eftersom pengarna från ett dmf-arrangemang ändå går till dmf är det ju inte fel att de går till just dmf:s terräng. Man kan nästan säga att det är rimligt.
.
.
jag förstår att navelskådning tar mycket tid men styrelsen, hallå..?