Formula B 1833 - snart smäller det.
Formula B 1833 kommer starta någon gång i mitten av Boktober, i vanliga ordning så är BIAs planer grumliga men ryktet på stan säger att planen är att köra halva säsongen och sedan ha ett uppehåll under det orkiska nyåret* för att sedan knyta ihop säsongen under årets kallaste månader.
Och nu kommer vi då till den osökta poängen med artikeln, det är hög tid att anmäla sig!
Vilka som planerar att delta är fortfarande oklart men oddsen är låga på att stormästaren "Dirk the Champion Diggler" tänker lägga lite mer gummi i Blodmarks asfalt, däremot är det oklart om Berzedes Menz andre förara Werk Rausman fortfarande har en plats.
Andra som nästan säkert kommer dyka upp igen är Benetonnet, 1832 års snöpliga tvåor och "Suki, det är bäst att krasha på mållinjen, Krashamoto". Det ryktas även om att Jagular håller på att utveckla ett nytt ännu lättare chassi baserat på sockervadd.
Om man vill veta mer om Formula B så är det så att vi har ett eget underforum, skicka mig eller Werner eller liknande ett PM så ser vi till att du får yttrandefrihet även där.
Kortfattat så kan man säga att Formula B är DMFs Formula Dé (lätsammt F1 spel) liga, lopp körs på söndagar klockan 11 varannan vecka. 10 eller så lopp körs och varja lopp tar 3 +- 1 timmar. Man måste inte kunna vara med varje gång men det är såklart bra om man är med mer än vad man inte är med.
Anmälningar skickas till mig via PM och ska nog gärna vara inne till månadsskiftet eller så.
Om det skulle bli för många anmälningar så gissar jag att återvändande förare och team kommer ha någon form av förtur... jag tror inte att det kommer vara ett problem men om det uppstår så kommer jag att despot bestämma.
/Bernie Äcklestone
* Vem vill ju betala för en repris på Greyhill incidenten där en vilt sladdande Peubåt bil mejade ner en 3 - 4 mörkgröna linjespelare från Marbuk som efter att ha ätit ett par lustiga svamppajer hade råkat förirra sig ut på banan och anlagt en picknik i RTL-kurve. Notan efter dom efterföljande kravallerna där tusentals underintelligenta Marbuk fanns gick loss på resten av Blodmark i stort höll på att knäcka BIA för gott.