Kornig spray?
- Qvistus
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Johan Qvist
Kornig spray?
Igår förvandlade min GW vita sprayfärg en bunt figurer till prickiga missfoster. Färgen bildade små korn som lade sig på figurerna.
Det är andra gången det händer och jag undrar om det är någon som har några tips hur man unviker liknande fadäser i framtiden?
De enda gemensamma nämnarna för de två tillfällena jag kan komma på är lite färg kvar i burken och hög luftfuktighet,
Det är andra gången det händer och jag undrar om det är någon som har några tips hur man unviker liknande fadäser i framtiden?
De enda gemensamma nämnarna för de två tillfällena jag kan komma på är lite färg kvar i burken och hög luftfuktighet,
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
Re: Kornig spray?
skaka burken i 5 min innan du använder den brukar vara trixet..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
Det är luftfuktigheten som gör det. Annars kan det vara om du spreyar länge och burken blir väldigt nerkyld.
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Skaka brukar jag vara duktig på, men jag skall vara ännu mer nitisk i fortsättningen.
Jag lutar nog åt luftfuktigheten också. Jag noterade att färgen blev kornigare med längre flygtid.
Jag lutar nog åt luftfuktigheten också. Jag noterade att färgen blev kornigare med längre flygtid.
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Ibland sätter de sig skit i själva ventilen. Jag brukar ta som vana att skaka ordentligt och spreja lite i luften innan jag ger mig på modellerna.
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
Läst någonstans att om man badar burken i varmt vattan innan man spreyar går det bättre. Eller så får du vänta tills det slutar regna.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
fuktig luft och kyla sabbar i min erfarenhet GWs spray
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Andreas Holm
på vissa burkar varnas det om att alltid spraya i rumstemp...så både för varmt eller kallt kan nog fucka med sprayen och därmed borde också luft fuktighet ha betydelse
Veni,Vidi,Rectum
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Vad sa du nu?Warholm skrev:på vissa burkar varnas det om att alltid spraya i rumptemp...så både för varmt eller kallt kan nog fucka med sprayen...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Andreas Holm
det kvittar vad jag skriver...kommer alltid få denna respons från dig, snäckanElrik skrev:Vad sa du nu?Warholm skrev:på vissa burkar varnas det om att alltid spraya i rumptemp...så både för varmt eller kallt kan nog fucka med sprayen...
Veni,Vidi,Rectum