Hormachine Noobbasher 29-30/9

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
ArneB
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Hormachine Noobbasher 29-30/9

Inlägg av ArneB »

Jag och Wedding arrangerar en hormachineturnering på DMF sista helgen i september. Antar att de flesta intresserade är på gotapair också, men nu skriver jag här för säkerhets skull. Jag ska vara ickespelande arrangör som omväxling, så jag hade tänkt hålla i ett nybörjarbord också om nån är intresserad.

Om det finns intresse kan vi ha nån sorts lattjoturnering på fredagkvällen, typ 15poängs med hysteriskt korta rundor eller nåt. Eller Twilight Imperium. Möjligheterna är oändliga.

När? 29-30 september. Övernattningsmöjligheter finnes.
Var? Vår lokal på Stenmästarevägen i Lund. Numret är lite oklart för de organiserade nyss om vägarna, men jag tror det är 9, brukade vara 7C och det är vad som står på eniro och sånt fortfarande. Det är en rätt liten väg.
Pris? 50 kr (till priser och slitage, gratis för DMFmedlemmar)
Priser? Coins (generöst donerade av Unispel) och vad jag känner för. Kanske eleganta pokaler i plast, kanske något annat.

Regler:
-50 poäng plus 10 poängs reinforcements.
-Tre listor, alla ska spelas.
-Varje karaktär (märkta med C. P, E och 3 räknas som olika) får bara användas i en lista.
-Allt målat och basat.
-Steamroller 2012 med Jocke Rapps Tiebreakersystem (endast control points från förlorade slag)
-Schackklockor (inte döds, när tiden tar slut är det 3minutersrundor tills dicedown)
-Eventuellt andra som föreslås och verkar vettiga för mig.
-32 platser

Ungefärligt schema

Lördag
11.30-14.00 Slag 1
14.00-15.00 Lunch
15.00-17.30 Slag 2
17.30-20.00 Slag 3

Söndag
10.30-13.00 Slag 4
13.30-1600 Slag 5

Anmälan på http://www.gotapair.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=969
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?